Even voorstellen; Harry & Isabelle

IsabelleV

New Member
Hi,

Momenteel woonachtig tussen UK en Zimbabwe, vertrek ik begin September met mijn partner Harry richting Melbourne. Harry is New Zealander en heeft altijd terug willen gaan richting Australie/NZ. Vanwege zijn nieuwe baan in het Royal Melbourne Hospital werd het natuurlijk automatisch Melbourne. Ik heb een New Zealand Family Relationship visa (subclass 461) en mag tot 2020 in Australie blijven. Ik werk voor mijn eigen NGO, en zal dit in ieder geval dit jaar nog voortzetten. We zijn momenteel druk bezig met het inpakken van onze flat in Glasgow en kijken uit naar het nieuwe avontuur.

Groetjes

Last edited:
Hi Isabelle,

Welkom! Ik vertrek 2 november met mijn Schot (niet uit Glasgow ;)) ook naar Melbourne. Wie weet zien we jullie daar!

Groetjes,
Mayke

Wij hebben op basis van het beroep van Rikki (metaalbewerker) een 190 Skilled Nominated visa voor Victoria. Dat betekent dat we de (morele) verplichting hebben om 2 jaar in Victoria te wonen en werken.

Maar ja Victoria heeft ons genomineerd omdat ze daar 'echt' een tekort hebben aan metaalbewerkers (dat zien we ook aan de vacatures die voorbij komen). We zouden dus dom zijn om het niet hier te proberen. Het lijkt ons een fijne stad om te wonen (Rikki heeft er meer tijd doorgebracht dan mijn 3 dagen) dus dit is waar we ons in eerste instantie gaan settelen.

De tijd gaat nu snel, dus we zijn bezig met de laatste voorbereidingen. Wij hebben besloten om niks te verschepen dus al onze bezittingen die we meenemen gaan mee in het vliegtuig (behalve de golfset van Rikki, we zijn nog aan het uitzoeken hoe we die het beste kunnen meenemen). Bankrekening is geregeld en ook het verblijf voor de eerste 3 maanden. We hebben ook een auto gehuurd voor een maand. Dat geeft ons tijd om een huisje en een auto te zoeken als we daar zijn.

Er zijn nog wat losse eindjes waar we nu onze tijd mee vullen. En natuurlijk ook met 'de laatste keren'.

Hoe gaat het met jullie voorbereidingen? Weten jullie al waar in Melbourne jullie willen wonen?

Welkom globetrotters!

Om priveberichtjes te kunnen versturen moet je geloof ik eerst 10 berichten op het forum hebben geplaatst. Nog een paar te gaan dus :)

Hoi Isabelle, Welkom.
Lijkt me fijn, als alles in kannen en kruiken is.
Succes met de big move!

Back