Even voorstellen: Hoi, ik ben Marlijn

Marlijn Henskens

New Member
Hallo Allemaal,

Ik ben begonnen aan een serieuze poging om te gaan werken en wonen in Australië.
Ik ben voor het eerst gegaan toen ik 18 was en heb een half jaar stages gelopen in Ozz, toen ben ik op mijn 20 een jaar gegaan met een working holliday visum en ben op mijn 24 weer 10 maanden gegaan om veldwerk te doen en om te reizen. Ik kan maar niet weg blijven en nu ben ik 27 en klaar om te gaan proberen langer en hopelijk permanent te gaan.
Ik heb net een assessment aangevraagd bij Move2Austaralia en heb maandag mijn gesprek over de uitslag. Ik ben dood nerveus en hoop dat ik op een skilled visum kan. Ik heb een MSc in dierwetenschappen en een BASc in dier- en veehouderij. Ook vraag ik me nog af of ik het het beste allemaal zelf kan gaan doen of dat ik M2A ga betalen. Ik zag dat er al wat forum onderwerpen waren over pro's en con's dus ik ga zomenteen zo veel mogelijk lezen!!
Wat fijn om dit forum te vinden en ook verhalen te lezen van mensen bij wie het gelukt is om hun droom te realiseren!! Ik hoop zo dat het mij ook gaat lukken!

Groetjes!
Marlijn

Hallo Allemaal,

Ik ben begonnen aan een serieuze poging om te gaan werken en wonen in Australië.
Ik ben voor het eerst gegaan toen ik 18 was en heb een half jaar stages gelopen in Ozz, toen ben ik op mijn 20 een jaar gegaan met een working holliday visum en ben op mijn 24 weer 10 maanden gegaan om veldwerk te doen en om te reizen. Ik kan maar niet weg blijven en nu ben ik 27 en klaar om te gaan proberen langer en hopelijk permanent te gaan.
Ik heb net een assessment aangevraagd bij Move2Austaralia en heb maandag mijn gesprek over de uitslag. Ik ben dood nerveus en hoop dat ik op een skilled visum kan. Ik heb een MSc in dierwetenschappen en een BASc in dier- en veehouderij. Ook vraag ik me nog af of ik het het beste allemaal zelf kan gaan doen of dat ik M2A ga betalen. Ik zag dat er al wat forum onderwerpen waren over pro's en con's dus ik ga zomenteen zo veel mogelijk lezen!!
Wat fijn om dit forum te vinden en ook verhalen te lezen van mensen bij wie het gelukt is om hun droom te realiseren!! Ik hoop zo dat het mij ook gaat lukken!

Groetjes!
Marlijn
Hoi Marlijn, welkom! Succes met het realiseren van jouw droom!

Hallo en welkom!
Staan die 2 op de lijst, dan kun je dus voor een skilled independent gaan. Heb je dat al bekeken?

Hallo en welkom!
Staan die 2 op de lijst, dan kun je dus voor een skilled independent gaan. Heb je dat al bekeken?
Hoi Katja,

Ik heb het wel bekeken en op de SOL lijst staat Agricultural Scientist. Als ik de beschrijvingen lees dan past dierwetenschappen onder die noemer. Ik ben alleen bang dat ik niet aan het jaar werkervaring kom om het door de VETASSESS goed te laten keuren. Dus dat zou wel eens een probleem kunnen zijn ben ik bang.

Wat zei Rob/Marijke? Die geven top info, daar kun je wat mee. Fingers crossed
Hoi Katja,
Ik was er al bang voor :-( Ik heb inderdaad te weinig werkervaring in de dierwetenschappen sector om goedkeuring te krijgen van VETASSESS. Een andere optie zou zijn om een bedrijf in Australië te vinden en een 457 visum aan te vragen. Ik ben nu dus opzoek naar een baan in de veehouderij/dierwetenschappen om mijn werkervaring te vergroten. Het gaat allemaal dus nog wel even duren en dat is echt super balen! Vandaag dus even huilen en morgen weer heel hard mijn best gaan doen om die baan te vinden.!

Hoi Katja,
Ik was er al bang voor :-( Ik heb inderdaad te weinig werkervaring in de dierwetenschappen sector om goedkeuring te krijgen van VETASSESS. Een andere optie zou zijn om een bedrijf in Australië te vinden en een 457 visum aan te vragen. Ik ben nu dus opzoek naar een baan in de veehouderij/dierwetenschappen om mijn werkervaring te vergroten. Het gaat allemaal dus nog wel even duren en dat is echt super balen! Vandaag dus even huilen en morgen weer heel hard mijn best gaan doen om die baan te vinden.!
Natuurlijk is het balen als je het liefst gelijk je koffer wil pakken om daarna in het vliegtuig te stappen. Maar je hebt in elk geval nog zicht op een visum in de toekomst. De tijd gaat zo snel, voor je het weet zijn er weer een paar jaar voorbij en dan ziet het er met werkervaring allemaal veelbelovender uit. Succes!

Jammer van die werkervaring. Maar de dames en heren van Vetassess zijn geen doetjes. Als M2A zegt dat je het nu niet gaat halen is dat ook wel zo. ' even' hier ervaring opdoen en dan je alsnog in de molen storten. Of via sponsoring.

Succes!

Welkom op het forum meis. Sterkte voor nu om de teleurstelling even te verwerken. Emigreren naar Australie is een lang en vaak moeizaam en vooral duur proces. Nu een jaar focussen op die werkervaring en sparen en dan heb je over 1,5 tot 2 jaar je visum :up:

zoals Stevie Nicks nog zei gisteren bij het geweldige Fleetwood Mac concert: Never give up, just keep going, you will get there if you really want to.

Back