Even voorstellen; ik ben Janine

janine

New Member
Hallo allemaal,
Ik ben Janine Schoeman, 23 jaar en hopelijk zit ik het einde van het jaar in Australie. Na in 2004 stage gelopen te hebben ben ik verliefd geworden op het land. Nu heb ik goed genetwerkt en er een sponsership uitgesleept:)
Via de emigratie en expat beurs, was afgelopen weekend, ben ik in contact gekomen met Zeke Bentley van Irish Bentley Lawyers.
Hij vertelde me dat hij alles kon regelen, visumaanvraag en sponsership aanvraag, voor een bedrag tussen de 3.000 en 4.000 euro. Zelfs de mogelijkheid om meteen al mn sponsership om te zetten in residency, maar dit lijkt me na even nadenken toch stug... Maar zowieso, als hij alles kan regelen vind ik het al super. Ik wacht nog op zijn email met stappenplan enzo..... SPANNEND!!!!

Nu had ik meteen 2 vragen;
Klinkt dit bedrag redelijk in jullie oren?
Zou ik een reisverzekering af moeten sluiten, of alleen voor de vlucht en bij aankomst me gewoon in Australie verzekeren?? Of misschien om zeker te zijn, gewoon een maandje verzekering nemen?

Jullie zullen me vanaf nu wel vaker zien op het forum: kan niet wachten tot ik in het vliegtuig zit:)

X Janine

Hoi Janine, welkom op het forum! Met behulp van de Search-button zal je al veel informatie vinden hoor. EN je kan het altijd gewoon vragen hé!!

Veel succes,
Sara

Hoi Janine, welkom hier! Spannend allemaal!

Volgens mij hoef je geen reisverzekering af te sluiten hoor, en een ziektenkostenverzekering vanuit Nl is volgens mij ook niet nodig. Je hebt recht op Medicare als je hier op een sponsorvisum zit. Maarrrrr ik hoop op feedback van de rest van de forumgangers, want helemaal zeker weten doe ik het niet!!!

In ieder geval heel veel plezier hier!!

Groetjes Lin

Welkom op het forum :up:

Ik weet dat je met een permanent visum direct recht hebt op medicare en met een temporary visum niet automatisch, hoe het met sponsorship zit weet ik helaas niet?

Groetjes Wilbert

Hoi, welkom hier!

Ik vind het veel geld, maar ik weet natuurlijk helemaal niet wat er allemaal in zit! Dus daar kan ik werkelijk niets over zeggen.
Effe afwachten wat dat stappenplan inhoudt dus! Spannend!

Succes, en we horen het wel als er weer iets gebeurt.......

Henriette

Hoii,

:hi: op dit forum!
Je bent al een heel eind op weg  :up: lees ik.
Het is even afwachten wat je allemaal krijgt van die Zeke bentley, maar het is wel veel geld. Als ik jou was zou ik bij een paar van die bureau's een assesment laten doen (als je hier voor moet betalen NIET DOEN zoals in Amsterdam, afzetters).
Als je hier de searchbutton op gooit krijg je een hoop info.

Wij laten alles door een bureau in Australie doen en dit bevalt erg goed (ActiveSCmigration bureau). Let ook op dat je agent is aangesloten bij de Mara (een overkoepelend orgaan van migration agencies), dit wil natuurlijk niet zeggen dat ze goed zijn maar wel dat ze verstand van zaken hebben.

Liefs Eutrice  

Hi Janine :hi: op t forum. Je bent inderdaad een eind op weg!
Spannend! ...and keep your eyes open, maar dat doe je volgens mij al :up:

Groetjes
Richard

[quote author=Wilbert67 link=topic=4165.msg51768#msg51768 date=1142333978]
Welkom op het forum :up:

Ik weet dat je met een permanent visum direct recht hebt op medicare en met een temporary visum niet automatisch, hoe het met sponsorship zit weet ik helaas niet?

Groetjes Wilbert
[/quote]

Met een temporary visum heb je ook recht op medicare maar dan alleen voor noodgevallen

Erna

Hallo Janine,

Beetje laat, maar nogmaals welkom op het forum  :hi:

Groetjes,
Susan, Mees & Shea  :baby:

Welkom, ook van mij. Ik zou als je twijfelt over de hoogte van het bedrag een paar concurrerende offertes uit laten brengen. Wat voor sponsorship heb je? Als je dat rond hebt kun je het mogelijk ook op eigen houtje rond krijgen... grtz l&miles

Back