Even voorstellen: Irene in Brisbane

irenegerard

New Member
Dag mensen,

Heb mij net aangemeld op deze site en hoop op deze manier andere Nederlanders te ontmoeten in Brisbane en omgeving.

Ik zal eens even wat achtergrondverhaal geven over mezelf. Ik ben Irene (30 jaar) en woon nu ruim een jaartje in Morningside. Ik ben in Jakarta (Indonesie) geboren, heb er 12 jaar gewoond en ben daarna naar NL vertrokken met moeder, broertje en zusje. Heb eerst in Heerlen (Limburg) gewoond, ben na de middelbare school naar Utrecht verhuisd om daar te studeren, heb een half jaartje nog in Sydney gezeten als uitwisselingsstudent en ben na mijn afstuderen naar Kuala Lumpur (Maleisie) gegaan. Daar heb ik mijn Australische verloofde ontmoet en wat gepland was als een jaartje buitenlandse ervaring opdoen groeide uit tot 3 jaar werken en wonen in Maleisie. Wij hebben samen heel wat afgereisd in Zuidoost Azie en willen altijd meer zien en doen in de wereld. Na Maleisie besloten wij ons te settelen in Down Under. Ik ging eerst terug naar NL voor 3 maanden en vorig jaar september ging ik eindelijk mijn verloofde achterna. Love is grand! :rolleyes:

Als er een BBQ, feestje, festival of andere bijeenkomsten zijn georganiseerd voor/door Nederlanders, dan hoor ik dat uiteraard graag. Zou het heel leuk vinden om mijn vriendenkring hier uit te breiden. En als iemand een tip heeft waar men goede kroketten/frikandellen kan krijgen, let me know. Ik ontdekte onlangs the Dutch Shop in Acacia Ridge, blijkbaar verkopen ze die daar ook dus ga ik er binnenkort even langs.

Groeten,

Irene

Hoi Irene :)

Ik weet ook alleen maar van Acacia Ridge voor kroketten, voor mij toch gauw 40 minuten rijden. Dat is eigenlijk maar goed ook, want anders zat ik er mogelijk continu tot de nok toe mee vol! Vreselijk gelachen toen we in Auckland naar een Nederlands restaurant gingen - nou ja, cafetaria dan. Kaassoufflé, kroket, friet en chocolademelk besteld, no way dat dat er allemaal in kon :-D.

Leuk dat jullie zoveel gereisd en bewoond hebben, je komt zoveel te weten.

Had je al ergens gevonden dat er maandelijks een borrel in de Belgium Bar (je moet toch wat, zonder NL café) is? Op een Donderdag, maar ik weet niet welke, misschien dat iemand anders je dat kan vertellen.

Groetjes,

Irene
P.S. bij 't Winkeltje altijd de expiry date van alles checken.

Hoi Irene :)

Ik weet ook alleen maar van Acacia Ridge voor kroketten, voor mij toch gauw 40 minuten rijden. Dat is eigenlijk maar goed ook, want anders zat ik er mogelijk continu tot de nok toe mee vol! Vreselijk gelachen toen we in Auckland naar een Nederlands restaurant gingen - nou ja, cafetaria dan. Kaassoufflé, kroket, friet en chocolademelk besteld, no way dat dat er allemaal in kon :-D.

Leuk dat jullie zoveel gereisd en bewoond hebben, je komt zoveel te weten.

Had je al ergens gevonden dat er maandelijks een borrel in de Belgium Bar (je moet toch wat, zonder NL café) is? Op een Donderdag, maar ik weet niet welke, misschien dat iemand anders je dat kan vertellen.

Groetjes,

Irene
P.S. bij 't Winkeltje altijd de expiry date van alles checken.

Hoi iedereen, bedankt voor alle respons! :up:

Irene, Acacia Ridge is voor ons ook niet echt om de hoek. En wat betreft de borrel, wat ik laatst hoorde van een andere Nederlander (die pas hier een weekje zat en al veel meer wist dan ik, schande eigenlijk), dit wordt blijkbaar gehouden op elke eerste donderdag van de maand in Lock 'n Load, bar in West End. De organisator heet Dutch Brisbane, ze hebben een page op Facebook, heb mij toegevoegd maar ze moeten mij nog steeds approven als lid.

Fijn weekend toegewenst allemaal! :rolleyes:

x I

Hoi Irene,

Ook van mij van harte welkom op het forum. I wish I was in Brisbane! Lijkt me super gezellig, lekkere barbie on the beach! Anyways, mischien volgend jaar?

Smiles, Betty

Hoi Irene,

Ook van mij van harte welkom op het forum. I wish I was in Brisbane! Lijkt me super gezellig, lekkere barbie on the beach! Anyways, mischien volgend jaar?

Smiles, Betty

Hoi Betty,

Klinkt goed. Laat maar weten wanneer je al Down Under bent en in de buurt (dit land is natuurlijk gigantisch). BBQ is on!:grin:

Fijn weekend!

x I

Hoi Irene,

Smiles, Betty

Hoi Betty,

Klinkt goed. Laat maar weten wanneer je al Down Under bent en in de buurt (dit land is natuurlijk gigantisch). BBQ is on!:grin:

Fijn weekend!

x I

It's a date! :wink: Betty

Welkom Irene!
Over 2 weken zijn we ook in Brisbane maar moeten helaas 2 weken later weer naar huis.
We hopen volgend jaar permanent te kunnen emigreren naar Brisbane, maar dat hangt af van de verkoop van ons huis...
Tegen die tijd maar eens een BBQ-tje plannen?
:smile:

Wim.

Back