even voorstellen Jaco(bine)

Jaco

New Member
Dag allemaal.

Ik ben Jaco en woon sinds mei 2004 in Sydney. Mijn partner is Australier en nadat hij hier een jaar heeft gewoond zijn we nu in Australie. Ben momenteel trouwens even in Nederland, maar ga over een paar maanden weer terug. Bezig met het aanvragen van permanent residency, heerlijk weer de papieren rompslomp  :wink:.
Ik kan behoorlijke heimwee hebben en toen ik dit forum ontdekte gaf me dat toch een beetje een gevoel van verbondenheid met Nederland en emigratie dilemma's.
Heb heel veel vragen en zal die t.z.t. ook stellen, zag dat er heel wat kennis is onder de deelnemers, fijn!
Ben ook wel benieuwd of er mensen in de buurt wonen enzo. 
Tot later, Jaco

Hi jaco!

Wij hopen dat je gauw de nodige papieren voor elkaar hebt en straks gelukkig bij je vriend kan wonen in Syndey!

veel succes,

Nan en Alex

Hallo Jaco,

Welkom op het forum  :hi:

Er zijn genoeg mensen hier die je zullen kunnen helpen met je vragen.

Veel succes met alles.

Groetjes,
Susan, Mees & Shea  :baby:

Hi Jacobine,

Welkom op het forum! En alvast heel veel succes met de papiermolen!

Groetjes Lin :bye:

Oh als je het hebt over heimwee, bedoel je dan naar Nederland of nu naar Australie?

Hai Jaco :)

Je mist thuis hè... Ik krijg dat al als we voor werk/break in Europa zitten! There's no place like home :)

Hoop dat je gauw door de papiermolen heen gaat! Wil je trouwens nog kwijt hoe het zit met jouw soort visum, en bijv. waarom je in N'land zit om de boel te regelen? Ben wel benieuwd :)

Cheers :)

Ireen.

Dank voor al de verwelkomeningen! Ik bedoel inderdaad heimwee naar Nederland. Ben nu sinds december hier, in eerste instantie voor vakantie, maar mijn moeder is in deze periode onverwachts overleden en in ben dus nu hier om met mijn familie en vrienden te zijn en om zaken te regelen. Ben dus bezig met een spouse/de factor visum.
Maar goed, het is goed om vooral nu hier te zijn en ik geniet zo van hoe lekker plat het hier is, krokussen, weilanden met lammetjes, oude gebouwen en de FIETS!!!
Jaco

Hoi Jaco,

Welkom op het forum en veel sterkte met het verlies van je moeder.

Verder wens ik je veel succes met het regelen van je visum.

groetjes Miranda  :)

Hallo Jaco

Ik woon ook in Sydney met mijn Australische partner. Wij hebben, voordat we terug gingen naar Australie, ook eerst anderhalf jaar samen in Nederland gewoon. Sinds 2004 wonen we in Sydney en ik ben hier op een spouse visum (gekregen via Berlijn).

Er zijn er hier velen op een spouse visum dus stel je vragen en/of gebruik de search knop.

Simone heeft hier heel uitgebreid verslag gedaan van haar  partners visum aanvraag en dat is wel een aanrader om te lezen.

Sterkte met het verlies van je moeder.

CJ

Hey Jaco, geen fijne omstandigheden om met migreren bezig te zijn, sorry to hear  :flowers: Kan me voorstellen dat het dan wat moeilijker wordt de boel weer achter te laten.

Overigens is het 'hier' en 'daar' in emails soms wat verwarrend. Ik ben hier (= Australia) en ik dacht dat jij 'hier' miste, maar je mist N'land! Daar heb ik gelukkig nooit last van. Fantastisch dat het er is, kan er altijd naar toe, maar missen? Mis wel m'n broer, en m'n vriendinnen. Maar goed, ik klep me gewoon wezenloos online :)

Zeg, het is trouwens wel handig om je De Facto vanuit Australia aan te vragen. Mag je, zolang je op je bridging visa zit, níet het land uit. Ook fijn! :)

Groetjes,

Ireen.

:hi: op het forum en veel succes met de papierwinkel!!

Strekte met het verwerken van je verlies.  :|

Gr.Koen :up:

Hallo Jaco, Wij wensen jullie heelveel succes. :-D

Ja wat een papieren rompslomp he?, ze maken het niet makkelijker :evil:

Onthoudt iemand alle namen??!! Ik kan me voorstellen dat het 'hier' en 'daar' verwarrend kan zijn Ireen, haha. Officieel had ik mijn emigratiepapieren al moeten inleveren in maart bij DIMIA in Oz, maar we hebben uitstel gevraagd vanwege de omstandigheden. Nu afgesproken dat ik zodra ik terug in Oz ben alles inlever en mocht ik hier te lang blijven dan moet het weer via Berlijn. Maar ik denk wel dat ik misschien in juni weer terug ben.
CJ, jullie wonen ook in Sydney, waar? Ik zal de info van Simone eens proberen op te zoeken, dank voor de tip. Misschien is het veel handiger om mensen persoonlijk terug te schrijven, maar goed dat moet ik allemaal langzaam maar uitvinden. Ik kijk wel of het zo lukt!
Nogmaals bedankt voor alle verwelkomingen en tot later, adios  :)
Jaco

Hee Jaco!

Ooit stelde iemand voor om onze locatie in ons profieleke te zetten (onder je plaatje), en sommigen hebben dat gedaan, maar de meesten niet. Die zijn het allemaal vergeten, óf die onthouden juist alles :-D :-D Ik heb continuë reminders nodig... Over forty hey...  :wink:

Jaco,

Gecondoleerd met het verlies van je moeder... Ik moet je bekennen dat ik me wel in je heimwee kan vinden. Niet dat ik heimwee heb naar Nederland op het moment, maar als ik mijn moeder plotseling zou verliezen terwijl ik daar op vakantie ben, dat veranderd toch wel even alles.

Heel veel sterkte!

Groetjes Lin

Hi Jaco,

Wij wonen in de inner-west.

De info van Simone over het spouse visum (bedankt Simone - was zeer handig!) vind je hier
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=47.msg195#msg195

Back