Even voorstellen: Jacqueline uit Caboolture

Jacqueline

New Member
Hallo allemaal, ik ben Jacqueline Ploeg en woon sinds april dit jaar in Caboolture, zo'n 40 km. boven Brisbane. Hoe ben ik daar terechtgekomen ? Ik werkte in Nederland bij een bank, vond het eigenlijk allemaal niet zo leuk meer en had zoiets van: Is dit het nou, er moet toch meer in het leven zijn. Mijn ontevredenheid werd zo groot dat ik m'n baan opgezegd heb en voordat ik wat anders zou gaan zoeken besloot ik om eerst op vakantie te gaan naar Oz. Ik was er al 2 keer eerder geweest en had mezelf beloofd om ooit nog eens naar de Barrier Reef te gaan dus nu was de perfecte tijd. (Als "Koos Werkeloos" hoef je geen vrije dagen op te nemen). In Brisbane via kennissen Theo ontmoet. Hij heeft Hollandse ouders, dus we hadden gelijk genoeg gespreksstof. Dat is heel erg leuk geworden en ik vond het vreselijk om weer naar Nederland te gaan. We hebben elkaar vanaf toen iedere dag gebeld en vlak voor de kerst 2005 is hij 6 weken naar mij in Utrecht gekomen. Helemaal geweldig. Daar hebben we toekomstplannen gemaakt, en besloten dat ik bij hem zou gaan wonen. De beste manier om dat te doen was voor ons het Prospective Spouse Visa, dus dat vervolgens in gang gezet. Eind maart met het hele documenten-spul onder m'n arm naar de ambassade in Berlijn geweest voor zo'n versnelde service in 1 dag, diezelfde middag het visum in m'n paspoort geplakt (duur stickertje hoor), flat was inmiddels opgezegd, merendeel van m'n inboedel hierheen verscheept. (Verschepingsbedrijf trouwens via Xpdite gevonden !!!), afscheid nemen van Jan en alleman was in volle gang en daar ging ik dan. Ben hier nu bijna een half jaar en we zijn inmiddels getrouwd ! Heel simpel gehouden hoor, aan de overkant in het park ha ha !. Dus fase 2 voor het visum (trouwen) kunnen we ook afvinken. Het is heerlijk samen, in een heerlijk land. Settelen gaat goed. Theo heeft al jaren een vaste baan als glaszetter, dus financieel geen zorgen. Ben al wezen buurten en koffieleuten met Henriette die op het forum nog wel es voorbij komt. Heimwee gelukkig nog niet gehad. Met alle digitale technologie is het goed uit te houden. M'n broer sms-t me vaak of ik "effe wil skypen" met hem. Ideaal zeg, wat een uitvinding. Ben nu op zoek naar een part-time baan, gewoon een simpele baan voor de extraatjes (tickets naar Holland). Verkijk me nog vaak op de afstanden. Naar de stad is het een uur met de trein, maar goed, er komt vast wel iets op m'n pad. Mocht een van jullie nog iets weten of een goeie tip hebben etc., welkom !! O.k. dit is mijn verhaal. Groetjes van Jacqueline

Hallo Jacqueline,

Welkom op het forum. Leuk je verhaal te lezen. Goede timing ook om naar Oz te gaan, anders had je Theo niet ontmoet :).

Banen zat in die omgeving als ik de tv moet geloven want in de hospitality branche daarzo schijnt een enorm tekort aan personeel te zijn. Succes met het vinden van werk.

Groetjes,
Erna

welkom op het forum vanuit Perth. Leuk om je verhaal te lezen. Praat je man ook nederlands. Mijn man sprak wel wat nederlands maar dat is sinds wij getrouwd zijn wel veel en veel beter geworden

gr

Melanie

welkom op dit forum en hoe bevalt het in caboolture, wij zijn nog op zoek naar een vestigingsplaats en het lijkt dat er de huizen betaalbaar zijn.

Fred,  Diana en kids

Hey Jacqueline,

Welkom op het forum :hi:

Erg leuk om je story te lezen, leuk hoe het kan lopen in iemands leven.
Succes met het vinden van een leuke parttime baan.

Groetjes, Mariette

Hee Jacq!

Ook eindelijk jou maar eens opgezocht op het forum.....

en ik kom inderdaad nog wel eens langs waaien bij je onderweg op mijn toertjes.....

Gauw maar weer eens doen? We bellen!

Henriette

Back