Even voorstellen: Jan

Jan Katers

New Member
Hi,

Als ik informatie over (emigratie naar) Australië wil en ik google kom ik vaak in dit forum terecht dus maar eens geregistreerd om zelf ook eens wat vragen op jullie los te laten.

Mijn verhaal: medio 2003 besloten om met Jeanet Nederland te verlaten en naar Australië te verkassen. Huis te koop gezet en 5 maanden later was ik het kwijt. Spullen in opslag bij familie, baan opgezegd en via Azië naar Australië vertrokken. In Azië zijn we een jaar rondgetrokken (het is daar zoooo gaaf!) en december 2004 als toerist in Sydney aangekomen. Nog een maandje de toerist uitgehangen en toen aan het solliciteren geslagen. Na een maand een baan als contractor aangeboden gekregen (joehoe!), daardoor een 457 visum (tijdelijk werkvisum) gekregen en ik werk en woon nu (samen met Jeanet natuurlijk) in Brisbane.
We woonden eerst in een gemeubileerd huis maar hebben we onze spullen over laten komen en die verwachten we deze maand in ons nieuwe huis (waar we nu 5 weken in kamperen omdat de spullen uiteraard vertraging hadden) afgeleverd te krijgen.

Wij vinden het hier echt supergaaf in Australië; voelen ons hier veel meer thuis dan in NL en willen zoals het nu lijkt echt nooooit meer terug. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen via dit forum; ik heb al veel topics gezien waar ik zoiets had van: oh ja... Ik ben niet zo van het plannen. Gewoon ervoor gaan en als jezelf niet zoveel beren op de weg voor je zet komt het over het algemeen wel goed. Maar aan de andere kant; ik ben erachter gekomen dat zo'n emigratie af en toe ook wel tijdrovend, frustrerend en kostbaar is  :crazy: Maar het is me het meer dan dubbel en dwars waard. Kwaliteit van leven is zo vooruit gegaan!

OK: de introductie is lang genoeg... :-D nu maar eens wat topics bestormen

Cheers mates!

:hi: op het forum Jan, en inderdaad ik sluit me Sara aan, :up: dat je het daar zo naar je zin hebt.

Gr.Koen

Hi Jan,

Wat een razend enthousiast intro! Heel leuk om te lezen en natuurlijk ook namens mij van harte welkom!

Groetjes,
Lela

Hiya!

Welkom vanuit Brisbane :), heb gelijk maar even nieuwsgierig jullie website bekeken....geweldige foto's! Jullie hebben als zo waanzinnig veel gezien :up:

Groetjes
Syl

Thanks everybody! Heel leuk zo'n welcome  :)

De website (ook in m'n profiel te klikken btw): www.dewegkwijt.nl. Waarschuwing: erg veel verhalen en nog meer foto's. Was met name om destijds familie en vrienden op de hoogte te houden van ons wel en wee. Maar nu erg leuk om nog eens terug te kijken

Hi Jan :hi: op het forum  :up:

Leuke site hebben jullie, vind het ook wel een toepasselijke naam, heb dit ook al wel eerder te horen gekregen... :?

Maar goed, ik begrijp dat het erg goed bevalt in Brissie, tof, wij (katrina & ik) gaan eerst naar Melbourne voor dat we ons in Brissie gaan vestigen. :up:

Groeten,
Koen

Hoi,

Welkom op het forum, leuk om iemand 'erbij te hebben' die er woont  :up:

groetjes Miranda  :)

Hi Jan,

:hi: op het forum :up:.
Leuk om jullie verhaal te lezen en ik zal snel ook eens de site bekijken.
Ik ben benieuwd.

Groetjes,
Mel

En een (heel) verlate Welkom hier op Het Forum.
Idd een mooie introductie en een goed informative Website.

Veel sux6 van ons,
Rene

Back