Even voorstellen: Janneke

Janneke010

New Member
Hoi allemaal,

Mijn naam is Janneke en ik kom uit Rotterdam. Tot voor een half jaar geleden ging me alles voor de wind. Leuke baan, leuke relatie en een leuk huis. Echter is van al die dingen niets meer over en dus op zoek naar een nieuwe uitdaging. Omdat ik heb ervaren dat ik met mijn studie op dit moment totaal niet aan de bak kom (ik ben rechtsfilosoof) ben ik andere opties gaan onderzoeken. Een nieuwe start in Australië lag enigszins voor de hand omdat ik in december familie heb opgezocht in WA. In januari kwam ik zonder baan te zitten en ben ik fulltime gaan oppassen. Naarmate de tijd verstreek ben ik eens gaan onderzoeken of ik dat niet in het buiten kon gaan doen. Dat bleek het geval. Heel veel gezinnen in Australië zijn op zoek naar een au pair en dus ga ik de stap wagen! Om echt helemaal opnieuw te beginnen heb ik er voor gekozen om niet in WA te gaan zitten, maar helemaal aan de andere kant. Vanaf begin augustus word ik de trotse inwoner van Dee Why (Noord- Sydney). Ik zou het heel erg leuk vinden om via dit forum in contact te komen met mensen die ook in Sydney wonen! Ik heb pas een paar dagen geleden deze site ontdekt dus ik ben me er nog in aan het verdiepen, maar ik vind het heel erg leuk om de verhalen te lezen van iedereen. Als er nog mensen zijn die tips and trics hebben dan zijn die natuurlijk van harte welkom :)

Groetjes,
Janneke

Hoi allemaal,

Mijn naam is Janneke en ik kom uit Rotterdam. Tot voor een half jaar geleden ging me alles voor de wind. Leuke baan, leuke relatie en een leuk huis. Echter is van al die dingen niets meer over en dus op zoek naar een nieuwe uitdaging. Omdat ik heb ervaren dat ik met mijn studie op dit moment totaal niet aan de bak kom (ik ben rechtsfilosoof) ben ik andere opties gaan onderzoeken. Een nieuwe start in Australië lag enigszins voor de hand omdat ik in december familie heb opgezocht in WA. In januari kwam ik zonder baan te zitten en ben ik fulltime gaan oppassen. Naarmate de tijd verstreek ben ik eens gaan onderzoeken of ik dat niet in het buiten kon gaan doen. Dat bleek het geval. Heel veel gezinnen in Australië zijn op zoek naar een au pair en dus ga ik de stap wagen! Om echt helemaal opnieuw te beginnen heb ik er voor gekozen om niet in WA te gaan zitten, maar helemaal aan de andere kant. Vanaf begin augustus word ik de trotse inwoner van Dee Why (Noord- Sydney). Ik zou het heel erg leuk vinden om via dit forum in contact te komen met mensen die ook in Sydney wonen! Ik heb pas een paar dagen geleden deze site ontdekt dus ik ben me er nog in aan het verdiepen, maar ik vind het heel erg leuk om de verhalen te lezen van iedereen. Als er nog mensen zijn die tips and trics hebben dan zijn die natuurlijk van harte welkom :)

Groetjes,
Janneke

Hoi Janneke,
Welkom op dit forum :) Ik ben er zelf ook pas een paar weken.
Mijn verhaal komt aardig overeen met de jouwe en ik woon ook in Rotterdam. Heel veel geluk met deze prachtige stap!
Groetjes, Nicole

Welkom op het forum Janneke! Ga je met een bureau het au-pair avontuur aan en heb je al een gezin gevonden? Succes met alles!

Dank allemaal! En voor iedereen die nog in de aanvraag zit: heel veel succes :)

Het wordt inderdaad een spannende (her) start :) Ik heb nu een Working Holiday visum toegewezen gekregen, dus voor jaar 1 zit ik in elk geval goed.
Via een online au pairs bureau ben ik in contact gekomen met een Nederlands gezin. Daar kan ik de komende zes maanden verblijven.

Ik heb wel nog een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen... Ik wil graag een ticket boeken met en stop over van enkele dagen in Perth. Liefst boek ik een ticket van Amsterdam naar Perth en van Perth naar Sydney. Omdat ik vanuit daar niet zeker weet oe lang ik blijf en waar ik vervolgens misschien weer naar toe ga. Dat betekent echter een one way ticket.... En ik weet niet of dat is toegestaan met mijn visum?! Heeft iemand enig idee? Alvast bedankt!

Dat kan geloof ik wel, maar dan moet je kunnen aantonen dat je over voldoende financiën beschikt om ter plaatse een ticket terug naar Nederland te betalen. Ik heb destijds een printscreen van m'n banksaldo meegenomen, maar er heeft niemand om gevraagd. Ik had overigens wel een retourticket.

Retourticket is volgens mij verplicht.
Je kunt een retourticket kopen met een terugdatum die eenvoudig te wijzigen is.
Waarschijnlijk moet je dan ook vanaf Perth vligen, maar dat zal niet zo'n probleem zijn.
Rechtstreeks Amsterdam Perth is volgens mij niet mogelijk, altijd ergens een tussenlanding.
Singapore Airlines, Malaysia Airlines en Qatar Airways staan goed bekend, verder is er al een hoop over geschreven op dit forum.
Succes!

Retourticket is volgens mij verplicht.

Is volgens mij niet waar. Want er zijn ook mensen die van Austalie naar NZ of Bali of wat dan ook gaan, ipv terug naar huis. Douane kan je er alleen wel uit pikken en willen weten of je voldoende financien hebt en waarom je geen retour ticket hebt. Maar Chalana (ook op dit forum) is met een toeristen visum zelfs op een enkeltje binnen gekomen. Wel na wat vragen van de Douane..

Bedankt voor alle goede raad. Ik heb toch het zekere voor het onzekere genomen en een retour ticket gekocht. Dat scheelde in prijs bijna niets. Het ergste dat kan gebeuren is dat ik m uiteindelijk niet zal gebruiken omdat ik mn visum ga verlengen, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer. Ik hoef me nu in elk geval geen zorgen te maken over een ticket terug naar huis, als ik dat zou willen. Ook wel prettig :)

Hoi Janneke!

Leuk om een naamgenoot op dit forum tegen te komen! En ik woon ook in Noord-Sydney, in Kenthurst (dus iets verder van het strand). Veel succes met je nieuwe leven! Ik vind het altijd leuk om Nederlanders te ontmoeten (in onze buurt wonen niet veel Nederlanders) en als je vragen hebt of gewoon even op de koffie wil komen ben je welkom. De kinderen kun je eventueel gewoon meenemen.

Welkom!
One way ticket is toegestaan, had ik ook in 2010 en is verder ook geen woord over gerept. Maar ik zie dat je inmiddels al wel een retourtje hebt.
Succes met het au-pairen maar vooral veel plezier!

Thanks! Jullie ook succes! Leuk Janneke! Misschien doe ik de komende weken wel een keertje :) Ik laat het je weten!

Even iets anders.. Ik hoop dat iemand me kan helpen (want ik heb weer eens een vraag...haha). Ik wil graag een tweede jaar blijven en moet daar 3 maanden 'seizoensarbeid' voor doen, maar ik kan nergens vinden of dat aaneengesloten moet zijn...? Weet iemand dat misschien?!

Alvast bedankt!

Back