Even voorstellen: jorien

jojo

New Member
Wat fijn al deze informatie op dit forum!

Zondagochtend ben ik teruggekomen van drie heerlijke vakantieweken in australie. In februari 2011 was ik daar vertrokken nadat ik elf maanden was samengeweest met mijn australische liefde. 23maanden lang contact gehouden,maar vanwege ons werk hebben we elkaar toen niet kunnen zien. En ook beide besloten door te gaan zonder elkaar. We hebben elkaar nooit kunnen vergeten en nu na deze vakantie weet ik zeker dat ik naar hem toe wil.

Helaas heb ik mijn second working holiday visum laten verlopen in die 23maanden en nu vraag ik me af hoe ik zo snel mogelijk weer terug kan naar australie om daar te kunnen wonen en werken. We dachten zelf dat het hetmakkelijkst is om een werkgever te vinden die mij sponsort.we werken beide in de horeca. Maar op dit forum lees ik dat het spouse visum makkelijk is te verkrijgen.

Heeft er iemand een spouse visum of werkvisum aangevraagd terwijl hij op een toeristenvisum naar australie is gegaan? Of adviseren jullie vanuit je kennis en ervaring om dergelijke visa aanvragen vanuit nederland te doen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Ik wil het liefst binnen een half jaar vertrekken

Bedankt! Zit al de hele tijd te lezen op iedereen zijn posts en het is erg nuttig

Hi Jorien,

Ik ben ook bezig met een spousevisum en zat te twijfelen van uit welk land ik het het beste kan aanvragen maar er staat op de immi site dat je het niet in OZ mag indienen als je daar op een toeristenvisum bent heen gegaan. Dus ik ga het nu in NL indienen.

Succes!

Hoi Jorien,

als jij bewijs kan leveren dat je al meer dan een jaar een relatie hebt, dan zou je een spouse visum aan kunnen vragen inderdaad!

En welkom op het forum :up:

Groetjes Gwen

Wat voor visum heb jij gwen? Woon je nu in nederland of australie?
Yuud,ben je nu in nl.? Hoe ga jij beginnen? Waar woont je vriend? Succes en wie weet kunnen we elkaar verder helpen?! Ben heel benieuwd hoe snel dit kan gaan

Hi Jojo, ik snap je enthousiasme :) En wil je tegelijkertijd ook vragen even rond te kijken in de De laatste stand van zaken sectie.

Je kunt daar eens kijken naar draadjes van mensen die een soortgelijk traject doorlopen hebben. Het is even lezen maar veel vragen zijn daar vaak door ervaring beantwoord :up:Bijkomend voordeel is dat je alle trials & tribulations mee krijgt. Weet je gelijk waar je aan begint ;)

Nog leuker, in plaats van je voorstel topic te gebruiken voor de inhoudelijke vragen omtrent jouw visum, maak je daar gewoon je eigen een draadje aan :D

Ook de erg snelle en eenvoudige http://www.immi.gov.au/visawizard/ is een ultiem startpunt om eens te kijken wel visum het beste bij je past/mogelijk is!

Succes!

Ik heb ook nog steeds geen eigen draadje in voorstellen of lastava gemaakt... :oops: Hoog tijd!

Maar voor nu even hier dan: ik woon in NL met mn OZ vent en onze 2 bloedjes ;-) Ben nu met alle papieren bezig, maar is toch ook nog een best stapeltje hoor. Zal niets zijn vergeleken met andere visums maar toch is niet zomaar een paar velletjes invullen. Ik hoor hier steeds op het forum dat het zo'n 9 mnden duurt, dus snel is een betrekkelijk begrip...

Hey Jorien, welkom!

Ik ben zelf begonnen met het verzamelen van al het papierwerk, benodigde documenten etcetera voor een Partner visum. Of eigenlijk moet ik 'wij' zeggen, want mijn Australische vriend zit Down Under en is hier ook mee bezig.
Ik zit nu nog voor mijn studie een aantal maanden in Nederland en hoop als ik in september mijn diploma krijg binnen niet al te lange tijd te kunnen vertrekken.

Je moet je bedenken dat als je buiten Australië een partner visum aanvraagt, dat je dan ook buiten Australië moet zijn op het moment dat het visum wordt toegewezen.
En ten tweede mag je op een visum niet het land binnen met een andere intentie dan waar het visum voor bedoeld is, bijvoorbeeld: Op een toeristenvisum het land binnen gaan met het idee om daar vervolgens een visum aan te vragen om je permanent te vestigen mag niet.

Veel succes!

Wat voor visum heb jij gwen? Woon je nu in nederland of australie?

Hoi Jorien,

Ik heb een WHV en ben op dit moment nog in Nederland. 4 april vertrek ik down under. Ik ben al eerder een half jaar voor stage geweest, en heb deze trip nu ingepland om definitief voor mezelf te besluiten of ik in Nederland of in Australië mijn leven op wil gaan bouwen. Als ik besluit dat Australië toch echt is wat ik wil, dan neem ik ontslag op werk (heb nu half jaar onbetaald verlof) en blijf ik het volledige jaar van mijn WHV en ga ik proberen om aan de 3 maanden agrarisch werk te komen zodat ik nog een jaar WHV aan kan vragen. In die tijd hoop ik dan een werkgever te vinden die mij wil sponsoren. Of misschien kom ik daar dan ook wel mijn prins op de witte kangoeroe tegen ;)

Ik heb ook nog steeds geen eigen draadje in voorstellen of lastava gemaakt... :oops: Hoog tijd!

foei.gif

:D

Back