Even voorstellen: Kiki

Kiki25

New Member
Hallo mensen,

Ook ik ben nieuw in dit forum; op verschillende sites kwam deze als tip naar boven.
Wij, mijn man Richard en ik, en onze twee kinderen van 5 en 1,5 willen graag naar Australie of NZ emigreren maar... het wil niet lukken! Regelmatig doe ik een check op de immigratiewebsite maar we voldoen steeds NET Niet aan alle criteria. We komen uit op 100 punten voor Oz, we hebben wel de gevraagde opleiding, maar niet de relevante werkervaring. (Richard heeft in Engeland opleiding voor Mechanical Engineer gevolgd, maar doet inmiddels al jaren heel ander werk, dat niet op de lijst staat). Wie heeft tips om toch een visum te kunnen aanvragen?? Wij komen er niet meer uit!

Alvast dank voor reacties!

Groetjes,
Kiki

sponsor zoeken? Nog even wachten en werkervaring opdoen? Vrijblijvend een migratieagent bellen en probleem voorleggen?

Kathleen, dank voor je reactie!
Sponsor zoeken? Hoe werkt dat precies? En wat biedt dat voor mogelijkheden, wat voor soort visum??

Hoi Kiki,

Welkom op het forum en veel succes met het vinden van de oplossingen, er komt vast wel wat positiefs uit voor jullie.

Groetjes,
Danny-Eva

Let op! Ben geen expert....

Heb je familie in Aus? Je kunt door familie worden gesponsored tot aan cousins (kinderen van tante/oom). Of je kunt een baan zoeken en gaan voor een business sponsorship. Maar nogmaals ik weet er het fijne niet van (behalve optie een, waar wij mee bezig zijn). Hangt ook af van postcodes in Aus, van beroepen en van jullie leeftijd bijv.

Groet,
Kathleen

Hoi en welkom op het forum,

Misschien kan je aangeven hoe je 'puntenlijstje' eruit
ziet waarmee je aan die 100 punten komt?

Misschien hebben er hier mensen nog tips waar je
extra punten kan halen of misschien is er toch iets
vergeten. Misschien kan je voor een SIR visa wel
net genoeg punten halen (even voor de forumleden
die dat doen/gedaan hebben? krijg je daar nog steeds
die 'gratis' extra 10 punten voor?)

Succes met alles

groetjes Miranda  :smile:

Voor een SIR visum krijg je geen extra punten. Als je in aanmerking komt voor een SIR visum dan hoef je minimaal maar 110 punten te hebben i.p.v. 120.

Van harte welkom hier.
Je zal zeker en vast genoeg informatie vinden en mensen die je misschien op weg kunnen helpen voor alsnog een positieve puntenscore te behalen. 
Succes en groetjes
Glenn

Dank voor de reacties allemaal! Miranda, ik zal eens gaan kijken wat het SIR visum inhoudt en of we daarvoor in aanmerking komen, ik had er nog nooit van gehoord...
Dat puntenlijstje moet ik even opzoeken.

gr,
Kiki

[quote author=Lost link=topic=6155.msg77148#msg77148 date=1166342436]
Voor een SIR visum krijg je geen extra punten. Als je in aanmerking komt voor een SIR visum dan hoef je minimaal maar 110 punten te hebben i.p.v. 120.
[/quote]

Hoi Lost,
Dat klopt, maar het stond me bij dat die 110 makkelijker te halen zijn omdat je 10 bonuspunten kreeg, ik
heb de post van Rob Breumelhof gevonden http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1562.msg17762#msg17762
maar ik weet niet of dat nog geldt.
groetjes Miran  :smile:

Sorry Miranda, my bad! :eek:ops!:

Dat is blijkbaar ingevoerd nadat ik  hierheen verhuisd ben op een SIR visum.

Ok, de punten heb ik gevonden:

Age - 15
Nominated Skilled occupation - 60
English language - 20
Bonus (community language) - 5

= totaal 100 punten, net niet genoeg. En: we voldoen niet aan 1 criterium: recente werkervaring. Mijn man werkt al jaren niet meer in het gevraagde beroep en dat is het probleem. Het werk wat wij nu doen staat niet op de shortage list. Wie heeft de gouden tip???

groetjes,
Kiki

Mijn gouden tip:

De staatsloterij winnen en dan dus 20 miljoen incaseren. En dan van die 20 miljoen kan je best 100.000 aus$ investeren in een australische investement....  krijg je toch weer wat bonuspunten en die 100.000 kan je dan wel missen volgens mij...  :up:

[quote author=stefmar link=topic=6155.msg77302#msg77302 date=1166537791]
Mijn gouden tip:

De staatsloterij winnen en dan dus 20 miljoen incaseren. [/quote]

Dat kan niet.... want die 20 miljoen ga ik al winnen!  :lol:

Back