even voorstellen Lamarck

Lamarck

Well-Known Member
Dag allemaal,

bijna 10 jaar geleden hebben we gezegd dat we in Australie wilden gaan wonen, na een lange vakantie daar en contact met Australiers hier. Maar toen durfden we het nog niet. Ondertussen hebben we ons eigen gezinnetje en hebben we de knoop doorgehakt: we willen nu echt gaan! Eerst een quick scan ingevuld en de resultaten waren positief. Wat ons betreft gaan we morgen naar Oz! We zijn er nu helemaal klaar voor! Behalve dan het visum nog... dat was 10 jaar geleden een stuk makkelijker geweest. Nu zijn we aan het worstelen over wat voor ons de beste keus is voor type visum. Dat is nog een behoorlijk ondoorzichtig gedoe, moet ik bekennen. Daarom hebben we een uitgebreidere scan aangevraagd, die binnen twee weken binnen zou zijn, nu meer dan een maand later nog niet binnen is :-(. Dus we zoeken nog even door.

Tijdens die zoektocht kwamen we op dit forum. Wat een hoeveelheid informatie! In een ochtendje met een kopje koffie door dit forum wandelen heeft ons al een hoop wijzer gemaakt. Bedankt!
Dus bij deze, doen we mee.

Hi, welkom op het forum! Hier is inderdaad een hoop info te vinden. Bij wie hebben jullie de scan aangevraagd? En wat is jullie beroep?

Heel veel succes met het proces!

Groet,
Annemarie

Welkom op het forum! Kom maar op met al die vragen! Maar we hebben zelf ook wat vragen... Waar willen jullie naar toe, op welk visum denken jullie te gaan, hoe oud zijn jullie kinderen????

Sacha

Welkom en succes!

Wij zijn ook net begonnen met het hele proces en hebben contact gelegd met Rob Breumelhof van M2A.

Groet,
Koen

Hoi

poeh wat een welkom :) bedankt
we hadden een scan gedaan bij Migration Bureau in Amsterdam.... blijkbaar is het hoofdkantoor in Christchurch en daar is net die aardbeving geweest... Dat zou de oorzaak zijn van de vertraging.
Ondertussen hebben we contact gelegd met M2A, en zij vragen ook weer 200 euro voor een scan. Ik moet bekennen dat we iets voorzichtiger zijn geworden dus we twijfelen nu wel een beetje. Al zie ik op het forum dat de ervaringen over het algemeen positiever zijn over M2A dan over MB. Als ik de reacties lees, dan mogen we waarschijnlijk blij zijn dat we niet meer dan 150 euro bij MB zijn kwijt geraakt.

Onze beroepen: Mijn man is DIV-er, DIV staat voor documentaire informatie voorziening, zeg maar dynamisch archief. In het engels is dat Records manager.
Ik ben van achtergrond ecoloog, maar de laatste jaren in de IT-projecten beland, eerst als hoofd van een IT-afdeling en tegenwoordig als projectleider bij een innovatie-afdeling. Beetje vaag dus wat dat precies voor beroep is op de SOL-lijst.
We hadden gehoopt met een 175 te kunnen gaan, maar ik denk dat dat niet gaat lukken. Het is nu nog een beetje de vraag wat er wel kan. Misschien dat we iets met de SMP's kunnen. Daar was die scan ook voor bedoeld. We weten het dus nog niet zo precies. In het ergste geval gaan we op zoek naar een baan daar, maar dan moet je zo snel kunnen reageren. Dat lijkt me moeilijk met een koophuis en twee kinderen, dus dat durven we eigenlijk (nog) niet.
Overigens weten de werkgevers nog nergens van. Die lichten we in als we weten wat het traject gaat worden en wat de kansen en de planning zijn.

Onze kinderen zijn 4 en 6 jaar oud. Dat vind ik nog wel een mooie leeftijd voor migratie. Het lijkt me voor kinderen moeilijker worden naarmate ze ouder zijn, of vergis ik me daarin? We hebben ook twee hondjes, maar die zijn al wat ouder (10 jaar) dus misschien is het beter als we daar een nieuw baasje voor vinden. Het lijkt me voor hun ook een behoorlijk heftige overgang.

we staan overigens volledig open voor advies!

bedankt en groetjes

Helaas kan ik jullie geen advies geven over welk visum geschikt zou zijn. Maar voor wat betreft de kinderen maken jullie een juiste keuze. Op die leeftijd zijn ze nog lekker flexibel en pikken ze het engels heel erg makkelijk op. Onze meiden waren nog net 2 en 5 toen we hier aankwamen. Inmiddels zijn ze nu net 4 en 7 geworden en vinden het hier helemaal geweldig!! Nederland is alleen nog maar interessant vanwege de foto's die ze hebben gezien van de sneeuw en het ijs.

Ik kan mij ook goed voorstellen dat je geen gok gaat nemen met 2 jonge kinderen. WIj hebben toen ook heel bewust de keuze gemaakt om voor een permanent visum te gaan zodat we altijd de touwtjes zelf in handen zouden hebben en niet het risico wilden lopen na een jaar weer terug te moeten met onze kinderen omdat we geen baan meer hadden. Het neemt een stukje avontuur weg uit het emigratie gebeuren, maar er blijft nog genoeg spannends over!

Heel veel succes met alles.

Sacha

Hi, misschien hebben jullie ergens gelezen over onze ervaringen met Migration Bureau: super slecht en veel geld kwijt geraakt. Goed dat jullie er nu al achter zijn, wij vonden dit forum net wat later jammer genoeg. M2A staat goed bekend bij dit forum. Mocht je een gratis scan willen, dan ben je ook erg goed af met Tamara van JustMigrate, ook uit Adelaide. Wij hebben ons proces door haar laten begeleiden en zijn zeer enthousiast over haar hulp en informatie.

Veel succes met alles uitzoeken!

Groet,
Annemarie

He kijk eens aan, zomaar op zondagochtend krijgen we alsnog het rapport van MB: te laat, negatief :cry: en incompleet :angry:.
Manlief is 'not eligible', behalve als hij zelf een baan regelt (denk ik?) of (misschien) via een SMP. Maar daar waren we zelf ook al een eind achter grrrr. En in de drafts van die SMP's, voor zover die er zijn, daar staat hij ook niet in.
Mij (' de vrouw van' ) hebben ze niet eens bekeken, want: 'it appears he would apply as the main applicant due to his educational qualifications and work experience'
Eigenlijk snap ik dat niet, want ik heb een hoop ICT-achtergrond en dat staat wel op de SOL. ??? Of betekent dit dat we het zowiezo kunnen schudden en dat ik ook niet eligible ben? Of is dit weer een staaltje van: man gaat en vrouw volgt?
Dit is precies waarom we zo'n rapport aangevraagd hebben, om antwoorden te krijgen. En nu zitten we nog steeds met dezelfde vragen. En nog meer het gevoel dat het misschien helemaal niet gaat lukken. Dat we toch te lang hebben gewacht :|.
Ok, hevige dip vanochtend.

:wink: Welkom op het forum!

Het is helemaal niet zo dat de man hoofdaanvrager moet zijn hoor, in ons geval ben ik het (de vrouw) want mijn man heeft geen diploma's.

Als ik het goed begrijp heb je geen diploma voor je job die je nu uitoefent en dat maakt het dus allemaal erg ingewikkeld.
Ze willen echt wel diploma's zien...

Ik zou toch aanraden om een scan te laten uitvoeren door M2A, kost wel wat, maar dan ben je meteen zeker over wat je mogelijkheden zijn.

Je kan het ook zelf uitzoeken en ik wil je wel helpen, maar dan heb ik wat meer info nodig. Laat maar weten! :wink:

grtjes
ines

Hi, wat balen zeg! Bij ons was het advies van MB positief maar als we hun geadviseerde route hadden gevolgd, hadden we uiteindelijk nooit een visum gekregen..... Ik zou er dus maar niet al te veel aan vast hangen, gewoon bij een van de goed bekend staande bureaus proberen. M2A staat zeer goed bekend, daar kost een scan wel wat. JustMigrate doet de eerste scan gratis en die was een stuk kwalitatiever dan die van MB!

Veel succes en inderdaad, zoals Ines zegt, we kunnen met z'n allen graag en makkelijker helpen als je aangeeft wat jullie achtergrond is qua opleiding etc. Er is een hoop kennis hier aanwezig.

Groet,
Annemarie

we hebben het M2A gevraagd... morgenochtend (nederlandse tijd) hebben we een skype afspraak. Fingers crossed! Hopelijk heeft hij de oplossing gevonden... :cool:

Nou, het nieuws was niet waar we op gehoopt hadden, helaas.

maar toch... ik denk dat ik misschien toch een stavaza-draadje ga maken. Misschien wordt het een hele korte, maar misschien ook niet.
tot daar

Back