Even voorstellen... Lianne en Martijn

MartijnT

New Member
Hallo Allemaal,

Wij zijn Lianne en Martijn, wij willen ook emigreren naar Australie en zijn daar momenteel druk mee bezig.

Wij zijn begin van 2005 begonnen met de procedure en hebben daar een bureau bij ingeschakeld. Goekeuring van de beroepsorganisatie (IEAust.......ik ben civiele techneut) hebben we al en ons visum is in september van 2005 aangevraagd. Momenteel zitten we te wachten op bericht uit Adelaide (verzoek tot medische keuring en verklaring van goed gedrag). Naar verwachting kan dat nog wel tot halverwege maart duren eer we iets horen :|, wij gaan er overigens vanuit dat we halverwege 2006 daadwerkelijk zullen vertrekken naar Down-under  :-D.

In onze zoektocht naar informatie op internet kwam ik terecht bij dit volgens mij zeer actieve forum. Erg interessant om te lezen dat er nog best wat mensen in NL zijn die met dezelfde plannen rondlopen en daardoor ook dezelfde vragen hebben als wij........ dan is zo´n forum erg handig :up:.

Groeten,
Martijn Tiemens

Hallo Martijn en Lianne,

Welkom op het forum  :hi:

Jullie zijn al ver lees ik.
Suc6 met alle voorbereidingen, hou ons op het hoogte in de 'Laatste stand van zaken' thread.

Groetjes,
Susan

hoi,
:hi:, op het forum, als er ergen is dat je info kan vinden/vragen is het hier wel.
suc6 nog

Hallo beide! Welkom op het verslavende forum en veel succes!
Weten jullie al waar jullie naartoe willen?

Sara

Welkom op dit gezellige forum en succes met alles

groetjes Miranda  :)

nog eens van harte welkom op dit forum.

Mocht je vragen hebben vraag gerust en de search knop is ook erg handig.

groetjes Astrid  :fish:

Hoi Lianne en Martijn,

Kijk er eens aan, een collega! En wat ben jij er voor eentje, een stratenmaker zoals ik of een van de andere soorten Civielers?

Zo te zien hebben jullie de grootste horde in de Skilled Visa Checklist genomen, dan is de bulk van de punten in ieder geval binnen! Voor ons leek het er een tijdje op dat we employer sponsored aan de slag konden, maar inmiddels is een tijdje al een hele tijd geworden en hebben we de knoop doorgehakt - ook wij gaan aan de slag voor een Skilled Independent. We schakelen geen buro in, maar vertrouwen op de enorme kennis van deze community (en die van onszelf natuurlijk). Veel succes en ik zal met meer dan gemiddelde belangstelling kijken naar jullie wederwaardigheden - nooit te beroerd om een klein beetje te spieken  :up:

Grtz l&miles :)

@Robin: "Van huis uit" ben ik constructeur al ben ik eigenlijk vanaf het moment dat ik klaar was met m'n opleiding in de wegenbouw terecht gekomen (= ook leuk).

Ik las bij andere topics van je Employer sponsored-visumaanvraag. Wij hebben zelf (heel) even stilgestaan bij het soort visum dat we aan zouden vragen, toen we hoorden dat we voor een Skilled Independent konden gaan hoefden we niet lang na te denken.......... Wij zijn straks vrij om te gaan en staan waar we willen, :up: dat dat iets meer geld kost (verhuizen moeten we nu wel zelf betalen) en wellicht iets meer tijd dan als je Employer Sponsored daarheen kan is iets wat we daar graag voor over hebben.

Als je vragen hebt laat het gerust weten........ wellicht kan ik je helpen.

Groeten,

Martijn

Ooh, dus uiteindelijk is het toch nog goed gekomen met je  :cool: YaLiShanDa zit wel in de beton- en staalconstructies. Nou ja, als ik met m'n weg ergens overheen moet blijft 'ie niet vanzelf zweven he? Toch wel blij dat ze er zijn, die betonboeren (en -boerinnen).

Het is vooralsnog niet ons plan om te blijven. We hebben de ambitie om een jaar of twee in het buitenland te werken, en of we daarna weer terugkeren, blijven of in een ander buitenland aan de slag willen zien we dan wel weer. Maar het schiet niet op met die employers (wellicht toch onze kansen wat overschat?) dus zullen we van onze luie  :eek:utraged: af moeten komen en zelf aan de slag gaan. Ik heb de checklist als uitgangspunt genomen, en het Form 47SK alvast doorgelopen. De eerste ronde wordt waarschijnlijk de skills assessment door IEAust, we hebben al voorbeelden hoe we daar het beste in kunnen beginnen. Heb jij nog veel zweetdruppels vergoten over je CDR?

Robin,

Wat dat goedgekomen betreft....... dat weet ik eigenlijk niet, als ik in Australie ben ga ik misschien toch wat meer de betonkant op (wilde ik hier ook al), dat asfalt heb ik onderhand wel gezien..........jouw hart ligt daar wel begrijp ik?

De CDR iswel ff wat werk..... als je vantevoren maar goed nadenkt over wat je waarin wilt zeggen en goed bijhoudt welke punten je allemaal hebt gehad van de Overseas Qualification Assessment kit (http://www.ieaust.org.au/find/osqa/res/downloads/OverseasQualificationsAssessmentKit.pdf) valt het best mee en kom je niet voor verassingen te staan. Wat mij het meeste hielp was dat ik contnu dacht waarvoor ik het deed.

Het bureau dat ons begeleidt heeft mijn CDR wel van voor tot achteren doorgenomen en wat tips, opmerkingen en verbeteringen geplaatst, ze bleven erop hameren dat ik me wel aan het maximaal (ja, je leest het goed) aantal woorden moest houden........ dat zal dan dus wel belangrijk zijn.
groeten,
Martijn

Ook van ons een Hartelijk Welkom op dit verslavende forum (een welgemeende waarschuwing!!)
En sux6 met je plannen.

Rene

Back