Even voorstellen, Lobke en Familie :-)

LobkeV

Member
Hallo,

Ik ben Lobke, 28 jaar. En heb een man en 2 lieve kindjes (4 en 2).

Wij zijn met het hele gezin, nuja, de kleinste weet er niet zo veel meer over. Maar de koala is alvast zijn lievelingsdier en knuffel, verliefd geworden op Australië.

Ik droom al langer van opnieuw starten. Mijn man had wat tijd nodig. Maar zei nu toch, zoek het maar uit.
Ik ben dus nog een absolute beginner en er zijn nog helemaal geen concrete plannen. Maar het zaadje is gepland en ik mag gaan lezen lezen lezen en verdwalen in de bureaucratie.

Sowieso wilden we graag volgende winter nog eens 3 a 4 maanden rondtrekken. Hopelijk steekt covid-19 daar geen stokje voor.

Groetjes,

Lobke.

Ps, we wonen in België
 
Hoi Lobke,

Welkom. Wat heb je al zo al gevonden? Want er zit heel veel kennis in dit forum en men helpt graag :)
 
Hoi,
Bedankt!
Ik zelf ben kleuterjuf van opleiding. Heb daar 5 jaar ervaring in en werk op dit moment als leidinggevende/pedagogisch coördinator van een organisatie met +30 kinderdagverblijven.

Ik heb al gevonden dat je hier wel best wat kans mee maakt om een visa aan te vragen op basis van opleiding.

Mijn man is leerkracht secundaire onderwijs, wiskunde en fysica. Hier tot nu toe nog geen idee of dat realistisch is of hij hierin werk zal vinden.
Voor hem is dat wel vrij belangrijk. Want hij doet zijn job wel echt heel graag.

Groetjes
 
Hoi,
Bedankt!
Ik zelf ben kleuterjuf van opleiding. Heb daar 5 jaar ervaring in en werk op dit moment als leidinggevende/pedagogisch coördinator van een organisatie met +30 kinderdagverblijven.

Ik heb al gevonden dat je hier wel best wat kans mee maakt om een visa aan te vragen op basis van opleiding.

Mijn man is leerkracht secundaire onderwijs, wiskunde en fysica. Hier tot nu toe nog geen idee of dat realistisch is of hij hierin werk zal vinden.
Voor hem is dat wel vrij belangrijk. Want hij doet zijn job wel echt heel graag.

Groetjes
Welkom! Je bent in ieder geval al op zoek naar je visum, dat is een goed begin. Ik denk dat @Janneke61 je wel meer kan vertellen over jullie kansen in het onderwijs. Volgens mij heeft ze het registratieproces doorlopen en geeft ze Les in science.
 
Hoi Lobke, welkom op het forum. En ja, zoals Zwerver aangeeft, stel gerust wat (semi-) gerichte vragen en zie wat er terug komt.

Ik denk (na een niet heel diepgravend onderzoek) dat je man in aanmerking komt voor een 189 Visa? Hij staat volgens mij op de Medium & Long Term Skill list. Jouw beroep is wat vager en dan hebben we wat meer detail in opleiding en werk ervaring nodig.

Maar uiteindelijk hoeft er maar 1 een visum te scoren, dus als je man kan, dan kun jij en de kids daarop mee.
Tip: Als je nu kans hebt op een visum zou ik het NU doen. Je hoeft niet te gaan, je kunt zelfs 5 jaar wachten voor je definitief vertrekt. Maar de kans op een visum is sneller verkeken dan verdiend. ;)

secondary school teacher241411AITSL
 
Dag afterbang,

Bedankt voor het antwoord.
Wat is het verschil precies tussen 189 en 190?
Ik geloof dat Early childhood ook op de lijst staat?
Daar lijk ik voor in aanmerking te komen.

In principe zouden we nu dus de aanvraag kunnen beginnen, omdat we nu op de lijst staan.
Maar dat houdt ook in meteen de taaltest,...?
Daarvoor moeten we echt nog wel wat lessen nemen. Ons Engels is prima, maar niet schools ofzo. Dus daar moeten we ons echt nog wel wat in verdiepen.

Lobke
 
Hoi,

189 en 190 zijn hetzelfde visum met de volgende verschillen.

Een 190 is een 189, maar dan met sponsoring van een state/territory.
Dit houdt in dat als je beroep, naast op de Australia wide lijst staat, ook op een State lijst staat, je een aanvraag kunt doen bij de desbetreffende staat voor toelating.
Voordeel: 5 extra punten
Nadeel: Je moet de eerste 2 jaar in de desbetreffende staat werken/wonen, daarna mag je overal naar toe verhuizen (een ander nadeel: en er is meer papierwerk)

Als je op de 189 voldoende punten haalt, dan zou ik de 190 links laten liggen. Als je krap in de punten zit, dan is de 190 een goede optie, indien mogelijk. Ter info, wij zitten op (de voorloper van) de 190.

De 189

De 190

Als jou beroep ook op de lijsten staat kun je mede aanvrager zijn, dat geeft je weer extra puntjes. Ik gok dat jullie op 70 uitkomen met een 189, en 75 met een 190 ;)

Meer punten is altijd beter.

Voor de EOI hoef je volgens mij de IELTS of PTE nog niet te doen maar nieuwere aanvragers kunnen me daar wel verbeteren (indien mogelijk: doe de PTE in plaats van de IELTS)

Hoop dat dit een beetje helpt
 
Je test resultaten en je skills assessment zijn zaken die je invult in je EOI... nou weet ik niet hoe hard men de reference numbers checkt maar ik zou de gok niet nemen...
 
Je test resultaten en je skills assessment zijn zaken die je invult in je EOI... nou weet ik niet hoe hard men de reference numbers checkt maar ik zou de gok niet nemen...

Nee, gokken/fraude is de slechtste start die je kunt bedenken.
Ik ben niet thuis in dat hele EOI gebeuren aangezien wij nog van de oude stempel zijn (jij kent zowel oud als nieuw.... 😐 )
Dus je moet je Engelse test doen en het resultaat invullen op je EOI, correct?
Op de punten calculator page kun je een assumption invullen, maar dat telt dus niet op de EOI
 
Last edited:
Ook interessant is het volgen van de invitation rounds van de 189: https://immi.homeaffairs.gov.au/visas/working-in-australia/skillselect/invitation-rounds

Hoewel je minimum aan 65 punten moet komen voor een 189, is dat vandaag praktisch (en allicht voor een lange tijd, gezien er momenteel relatief weinig mensen geaccepteerd worden, en er nog veel wachtenden zijn) 85 punten. Met andere woorden probeer er alles aan te doen om aan 85 punten of meer te komen. Zie de tabel & calculator van @afterbang om te weten te komen aan hoeveel punten je komt.

Veel succes!
 
Hallo iedereen,
Dat is al erg duidelijke info.
Hoe ik het nu zie. Is het maar eens starten met ons Engels te professionaliseren. Dat levert best wel wat punten op, zie ik?
Of is dat niet haalbaar?
 
Hi Lobke,

Leuk je verhaal te volgen! Ik/wij zitten ook midden in de aanvraag.

Engels maximale score is haalbaar, ik heb er zelf 3 pogingen voor moeten doen maar het resultaat is daar. Gewoon veel oefenen! Ik heb wel eerst deze taaltoets gedaan en daarna pas het skills assessment opgestuurd (of nouja ik zelf niet maar onze visumagent). Ik had op zich poging 1 een voldoende voor engels (10 punten) en heb het later dus nog 2 keer geprobeerd de cijfers te verhogen, wat uiteindelijk lukte. Misschien een tactiek voor jullie? Als je je engels voldoende haalt dan kun je in elk geval dit resultaat al bij de skills assessment in stoppen, zodat je kunt aantonen dat je engels skills in orde zijn.

Ik weet niet zeker hoe het zit met het EOI op dit moment, as we speak. Wat ik er van begreep zijn veel lijsten dicht, en waar mogelijk je toch EOI's kunt indienen, laten ze op dit moment 'essentiele' beroepen voor. In oktober verwacht men meer info te geven over dit alles met het publiceren van de begroting. (Al zou ik er niet van opkijken als ook dit moment weer uitgesteld gaat worden). Ik ben bezig met een 491 / 190 en weet niet veel van het 189, maar ik dacht, ik geef het je toch even mee als tip om je daar in te verdiepen.
 
@BobtheCactus 491/190 en 189 hebben veel overeenkomsten. 491/190 hebben wat extra stappen omdat je regional/state sponsorship moet regelen. Maar verder veel dingen komen overeen, dus je verhaal delen is zeker van waarde 👍
 
Hallo iedereen,
Dat is al erg duidelijke info.
Hoe ik het nu zie. Is het maar eens starten met ons Engels te professionaliseren. Dat levert best wel wat punten op, zie ik?
Of is dat niet haalbaar?

Kijk of je PTE kunt doen en ga ervoor zoals @BobtheCactus al aangaf. Als je het 1x doet weet je hoe het werkt en wordt het de tweede keer makkelijker (en dus wellicht meer punten :) )
 
Oke! Hartelijk bedankt!!
Ik ga sowieso proberen om een zo hoog mogelijke score te halen.
Moet wel lukken denk ik als ik mij verdiep :)

Moet mijn man dan dezelfde score halen (als ik aanvrager ben, maar hij dus wel mede aanvrager. Omdat zijn diploma/beroep ook op de lijst staat?)
 
Oke! Hartelijk bedankt!!
Ik ga sowieso proberen om een zo hoog mogelijke score te halen.
Moet wel lukken denk ik als ik mij verdiep :)

Moet mijn man dan dezelfde score halen (als ik aanvrager ben, maar hij dus wel mede aanvrager. Omdat zijn diploma/beroep ook op de lijst staat?)

Als je man mede aanvrager is dan kun je zijn score wellicht mee laten wegen maar ik gok dat alles boven voldoende er niet veel toe doet. Maar dat weet ik niet zeker.

Als hij meelift op jouw visum een zeer magere voldoende OK. Vroeger was een 4.5 dan voldoende.
 
Je man krijgt 5 punten als hij ook een positieve skill assessment kan overleggen. Engelse test resultaten maakt volgens mij niet uit, zolang het maar voldoende is
 


OFX
Back
Top