Even voorstellen maar!

panadero

New Member
Hello-ah,
Na aandachtig dit forum te hebben bestudeerd  :coffee: vond ik het wel eens tijd worden om mijzelf te introduceren.
Allereerst Hulde aan dit forum, de goede, behulpzame, leuke reacties aan elkaar! 
Ik ben Richard, 24 jaar en sindskort woonachtig in Den Haag. Vorig jaar ben ik afgestudeerd aan het HBO Bestuurskunde en momenteel studeer ik aan de Universiteit van Leiden, Public Administrations Researches. (zeg maar gewoon Bestuurskunde;) Naast mijn studie heb ik ruim 3 jaar werkervaring bij verschillende overheidsinstanties alwaar ik als Financial Controller / Auditor aan de slag ben gegaan. Het is zwaar om naast een full-time job nog te studeren, maar het gaat me redlijk goed af, dus nog even volhouden en in december hoop ik mn Master op zak te hebben.
Sinds een aantal jaar ben ik speelt bij mij het gevoel om te emigreren. Oz lijkt mij ook de leukste en beste optie. Het "nadenken" over emigreren is alleen maar versterkt na mijn reis naar New Zealand alwaar ik een paar maanden heb rondgetrokken en me goed heb vermaakt. Ik ben nu zelfs zover dat ik zeg: "halverwege 2006 ga ik er tussenuit";)

In tussen heb ik uitgezocht welk visum voor mij geldig zou kunnen zijn. Logischerwijs is dat de Skilled Independant. Ik heb er veel over gelezen, (booklet 6, SOL en vele andere formulieren. Echter de MODL kan ik om een één of andere reden niet openen.) ik heb ook berepen dat ik bij de TRA of ACS geloof ik, mijn occupation kan assessen. Mijn huidige occupation staat niet letterlijk in de SOL. Maar goed dat vereist nog enig uitzoekwerk of wellicht een goede tip;). ik ben ook bezig om alle benodigde stukken te verzamelen, en deze te laten certificeren / vertalen / etc. dat voor wat betreft de skill assement. Daarna zal ik me gaan moeten richten op DIMIA, waarbij ook de medische zaken worden geregeld, en VOG. De IELTS-test spreekt voorzich. Nou dit is wat ik momenteel weet van de voorbereiding. Ik zal zeker wat over het hoofd zien dus elke vorm van aanvullende info en tips is welkom  :p

Daarnaast ben ik nog een beetje opzoek naar informatie over werken bij een Federal/local government. Wie heeft hier ervaringen mee (met solliciteren bij overheidsinstanties, of al werken bij public services, of bedrijven die opzoek zijn naar bestuurskundige/bedrijfskundige met werkervaring op financieel gebied) en ook waar in OZ? VIC, Canberra is natuurlijk the governmentcentre, maar Perh / WA  spreekt mij aan, evenals de staat QLD (welke meer op troerisme leunt maar goed..... you never know.)  Zoals je ziet, orienteren! en genoeg om over te kunnen praten

:cheers:!

Cheers
Richard

:hi: Richard op dit gezellige forum.

Je hebt al meer onderzoek gedaan dan menig ander die staat te trappelen om te gaan.
Veel succes en je zal zeker nog genoeg tips krijgen.

Gr. Ton  :up:

Welkom Richard!

Veel succes verder, als je zo gedreven bent komt het vast helemaal goed!

Je bent inderdaad beter ingelezen als menigeen hier!!!  :up:

Hoi Richard

Leuk, nog zo'n enthousiast figuur erbij. Het lijkt me
dat je een paar goede kaarten in handen hebt, mate.  :up:
Heel veel succes met je puzzelarij.

gr.

Annelies

:hi: op dit forum !

Echt toppie :up: dat je al zo goed voorbereid en ingelezen bent !

Je schrijft dat je het MODL bestandje niet geopend krijgt. Was dat op de site van DIMIA ? Want volgens mij staat er op deze site ook het een en ander aan links naar de MODL :

Van de portal geplukt:
http://www.xpdite.net/index.php?option=com_content&task=view&id=30&Itemid=45

Via Xpdite met de 'search' buton gevonden:
http://www.immi.gov.au/migration/skilled/modl.htm

En had je deze info al gelezen/gevonden? :
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1509.0

Veel succes met alle voorbereidingen !  :wink:

Dag Richard,

Ook welkom... Enne.. je keus voor Perth/WA: De beste keus die je kunt maken. Zoals menigeen in Australie zelf zegt (niet verder vertellen hoor ;-) : ´The hidden secret of Australia´..

In rond Perth heb je aardig veel wat te maken heeft met toerisme, maar vergis je niet er zitten ook vele grote banken en dat soort bedrijven, en ook niet te vergeten industrie (Kwinana richting Rockingham b.v.) Kijk je een ietsje verder dan Perth zelf, dan kom je b.v. bedrijven tegen als Alcoa.

Perth is als enige grote stad (zo´n 1,5 miljoen inwoners) in een cirkel van 2000km natuurlijk sowieso een ´apart´ fenomeen..

Veel succes,

Peter&Ellen

Hallo Allemaal,

Tnx voor de leuke reacties en de links :up: !!!
ik spreek julllie snel weer.

Groetjes Richard

welkom op het forum
alles wat je moet weten over emigreren weten ze hier.
en ze zijn nog behulpzaam ook dus wat wil je nog meer.
dus gewoon vragen :computer:
veel succes met de aanvraag

Back