even voorstellen :) Maarten

maarty

New Member
Hi iedereen,

Ik ben Maarten, ben op dit moment aan het oriënteren of het voor mij mogelijk is om richting Australië te vertrekken.. Ik ben net terug aangekomen in Nederland, en heb eigenlijk al weer heimwee naar Down Under!! De laatste drie jaar heb ik doorgebracht in Nieuw-Zeeland en Australie (1 jaar working holiday NZ en 2 jaar working holiday in Australie), nu heb ik een aanbod gehad van een restaurant om daar te komen werken en hun zijn bereid mij te sponsoren... Ik heb alleen geen diploma, wel een aantal jaar werkervaring als kok/chef, maar geen idee of dit voldoende is om bijvoorbeeld voor een subclass 457 visum in aanmerking te komen... Ik hoop dat iemand mij wat tips en dergelijke zou kunnen geven via dit forum!!

Hoi ! Welkom !

Wat gaaf dat ze je willen sponsoren.Ik weet alleen niet wat je voor een 457 nodig hebt, staat vast wel iets over op het forum (zoekmachine )

In elk geval succes :up:

Chantal1

Heey iedereen, dankjewel voor het verwelkomen :)

Ook heb ik een Australische vriendin, we zijn wel al enkele jaren in een relatie, maar zijn geen defacto couple.. Ik weet niet wat voor mij de beste optie zou zijn om een visa te krijgen via de 457 (gesponsored door een australische werkgever) of via een partnervisa...

Welkom op het forum!

Ik weet vrij weinig van de 457 en partner visa, maar kijk eens goed op www.immi.gov.au.

Ik zou eerst uitzoeken hoe het met het 457 visum zit en of je daar dus diploma's voor nodig hebt.
Kijk ook naar hoe 'permanent' beide visums zijn. Bij welke twee loop je het meeste gevaar? Als je wordt ontslagen, en je bent in OZ op een 457, moet je dan het land verlaten of.. ? Zoek dat uit.
Als laatste kun je proberen uit te vindne hoe lang ongeveer het aanvragen van elk van de visums duurt.

Succes!

Back