Even voorstellen, Marco uit Adelaide

MCK

New Member
Hi fellow Ex-Nederlanders,

Wil je geloven dat ik in September 10 jaar in Australie zit, continue op het internet ben, en deze site net pas gevonden hebt?!?

Maar wat leuk om meer Nederlandse Jongeren te vinden!

Anyway, ik werk als IT Manager in Adelaide, ben 38 en getrouwd met Sonia (Haar ouders immigreerde vanuit Italie net na de oorlog).
Ben since kort actief met de Nederlandse Club hier in Adelaide, om er wat nieuw leven in te blazen (www.dutchclub.com.au).

Anyway, ik kijk er naar uit om 'iedereen' te leren kennen.

Groeten,
Marco uit Adelaide

Hoi marco
Wij zijn nu nog in Doorn (nederland) maaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrr komen zaterdag 13 juni aan in Adelaide
Gezellig dat je het forum hebt gevonden
Groet
René, Sas en Rensa

[quote author=MCK link=topic=10092.msg139869#msg139869 date=1244338275]
Hi fellow Ex-Nederlanders,

Wil je geloven dat ik in September 10 jaar in Australie zit, continue op het internet ben, en deze site net pas gevonden hebt?!? [/quote]

Welkom Marco :up:
Enne de ogen gaan gericht naar 'Lost; (zie citaat hierboven).  :smile: [size=4pt]just kidding Mr. de Louw[/size]

Jack :evil:

Hoi Marco,
Welkom op het forum!!
Ben je 38, of ben je 38 jaar getrouwd met Sonia? Dat kon ik er niet helemaal uithalen  :lol:
Ik kom 8 februari 2010 aan in Adelaide voor 6 maanden stage!
Groetjes

Hee Marco,

Welkom op het forum. Ik zie op die link van de Dutch club dat jullie daar ook pool tafels hebben. Misschien dat ik dan toch maar eens langs pop. I woon nu bijna 4 jaar in Adelaide maar ben nog niet langs geweest en dan te bedenken dat ik wel 3-4 keer in de week bij de lakeside gym zit. 2 meter van de club vandaan  :roll:  :p

cheers.

Welkom Marco,

Leuk dat je je inzet voor de dutchclub. Zoeken veel nederlanders elkaar op of vnl de oudere generatie? Hebben ze vaak last van heimwee en jij?

groeten Simone

Hi Gwen,

[quote author=Gwen link=topic=10092.msg139894#msg139894 date=1244372536]
Ben je 38, of ben je 38 jaar getrouwd met Sonia? Dat kon ik er niet helemaal uithalen  :lol:
[/quote]
Oops, heb berichtje aangepast ;)

Groetjes,
Marco

Hi Simone,

[quote author=Scooby link=topic=10092.msg139914#msg139914 date=1244378902]
Leuk dat je je inzet voor de dutchclub. Zoeken veel nederlanders elkaar op of vnl de oudere generatie? Hebben ze vaak last van heimwee en jij?
[/quote]

Heb zelf helemaal geen heimwee, maar vindt het jammer dat deze financiele hele gezonde club, met fantastiche faciliteiten, qua lidmaatschap aan het verouderen is. Ze hebben de boel volledig verbouwd zo'n 2 jaar geleden, maar hebben gewoon nieuw bloed nodig...

Zit nu since een paar maanden in de Commitee en we nemen nu beslissingen die Pro Jongeren zijn. Als eerste hebben we de Biljard zaal geopend voor Familie dagen, maar nu gaan we ook XBox 360's installeren om de kinderen bezig te houden, terwijl de ouders lekker bij kunnen kletsen.

We hebben Maandelijkse Familie dagen (3e Zondag van de maand), waar ik graag veel jongeren & jonge families zou willen zien.

Anyway, wil dit forum niet misbruiken voor reclame, dus hou nu op ;)

Groetjes,
Marco

Hoi Marco

Leuk dat het forum hebt ondekt welkom bij deze. Donderdag as vertrekken we naar Adelaide en we brengen zeker even een bezoekje aan de club. We zijn nu nog even druk met afscheid nemen van een hoop mensen en inpakken druk druk druk we zijn blij als we een maal in het vliegtuig en even rust hebben. We zien je snel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

He Marco,

Absoluut reclame maken, alle nieuwbakken Australiers zullen dat echt waarderen, wij gaan n Perth ( om te beginnen) maar daar zou ik ook naar zo een club gaan.

succes Simone

Ha, ha, ook in Perth is een Dutch club. Deze heet Neerlandia. Ik moet wel zeggen dat dat (nog) wel een club is die flink wat verjonging zou kunnen gebruiken, maar dat is iets waar natuurlijk ook de jongeren zelf wat aan moeten / kunnen doen door gewoon lid te worden .. :).
Overigens is het niet zozeer 1 enkele club maar meer een soort overkoepelende organisatie waar weer allerlei groepen / organisaties 'onder hangen'..... Maar hier zal ik het even bij laten omdat dit topic natuurlijk eigenlijk helemaal niet over Perth gaat ;-) ;-).

[quote author=MCK link=topic=10092.msg139982#msg139982 date=1244452351]

Heb zelf helemaal geen heimwee, maar vindt het jammer dat deze financiele hele gezonde club, met fantastiche faciliteiten, qua lidmaatschap aan het verouderen is. Ze hebben de boel volledig verbouwd zo'n 2 jaar geleden, maar hebben gewoon nieuw bloed nodig...
[/quote]

Heel suptiel marco  :grin: Zeg maar gerust 500 jaar terug in de tijd. Laatst was ik net klaar met trainen en vroeg me af wat er aan de hand was. Er was een constanten stroom van ouderen op de parkeer plaats die bij de club naar binnen gingen. 1 reed nog bijna mijn motor omver omdat ze na 10 minuten indraaien om te parkeren pas zag dat de plek niet vrij was maar dat m'n motort daar stond  :gramps: :wheelchair:... typisch....  Mijn vrouw heeft jaren in de zorg gewerkt eerste wat ze zij toen ze die foto's op de site zag was lijkt wel een kantine in een verzoring huis.  :doofywave:  en dan die witten tafel kleedjes met zo'n half dood plantje er op ... :grin: geweldig :up: en dan die foto van die band.... :grin: :up:  werelds! wat zongen ze? Tulpen staan in Amsterdam...... or whatever.

Je zal een van die oudjes een keer mee naar NL moeten nemen. Naar mijn home town Dhaag. Eventjes over de paul krugher laan een gevulde bara eten bij de Surinamer dan nog een broodje shoarma eten met veel knoflook saus omdan even the chille bij de local koffie shop... Daarna door naar het zuiderpark op north side voebal kijken.. Oppassen voor het vuurwerk die sporadisch her en daar tot ontploffing wordt gebracht en wie niet spring die is een jood jalalallal.... Heerlijk wat mis ik dat zeg!  en dan terug naar huis in het donker op de scoothu waar je natuurlijk 5x berooft wordt door verschillende groeperingen uit noord Afrika..... NL is zo zo zo anders als daar in de Dutch club vooral de grote steden... Tsssss tulpen in amsterdam, speculaas, drop, kroketten, remia friet saus en foto's van het konings huis.... doe me een lol mate.

Anyway keep up the good work mate.  Ik bedoel hier niks slechts mee hoor!,  just my 2 cents :evil: :up: :up:  Laterzzz  B

edit: Ik denk dat ik niet een s wordt binnen gelaten.. Zie je me al aan komen, kalen kop, petje op, LonsDale jack... eerste wat je denkt is wat moet die Salisbury bogan junk in de club  :lol:

Hoi

Er komen nu ook regelmatig heel veel jongeren Nederlanders bij elkaar op verschillende plekken in Australie.  Dit is in principe hetzelfde systeem.  In het begin is het puur Nederlands maar over de jaren zal er toch behoorlijk wat veranderen in zo'n groep.  Je neemt tenslotte het beste van both worlds.
Voor ons zijn de huidige Nederlandse clubs oubollig, maar vergeet niet dat ook wij over 40 jaar oubollig zijn voor de dan nieuwe emigranten, hoe goed we ook proberen om alles bij te houden.  Je blijft 40 jaar ouder.

Ik heb muziek van Doe Maar, Goede Doel en Nederlands Peil wellicht is dat al oubollig! (maar moet zeggen dat de Toppers me niets doen! :lol:) Misschien moeten die hier eens komen! voor mij is dat toch hetzelfde als Zangeres zonder Naam of Corrie Konings en hier zit tenslotte ook 30 jaar verschil tussen.

Dus wat wil ik zeggen.  De Nederlandse clubben vertegenwoordige een tijdperk, over tig jaar zullen de Nederlandse clubben vol zitten met alle mensen die nu 20,30 40 jaar zijn met de Nederlandse gewoontes van nu.  Ik vind het ergens wel guitig.  

en zoals je hier op het forum merkt, we trekken toch naar elkaar toe. Good on you Marco!  Hier in Melbourne hebben ze een keer per maand de Jongeren Borrel, er is dus duidelijk ook behoefte voor Jongeren om bij elkaar te komen.

Sidonia

Hi Bear,

Heel suptiel marco  grin Zeg maar gerust 500 jaar terug in de tijd. Laatst was ik net klaar met trainen en vroeg me af wat er aan de hand was. Er was een constanten stroom van ouderen op de parkeer plaats die bij de club naar binnen gingen. 1 reed nog bijna mijn motor omver omdat ze na 10 minuten indraaien om te parkeren pas zag dat de plek niet vrij was maar dat m'n motort daar stond  Old Man Wheelchair... typisch....  Mijn vrouw heeft jaren in de zorg gewerkt eerste wat ze zij toen ze die foto's op de site zag was lijkt wel een kantine in een verzoring huis.  Doofy Wave  en dan die witten tafel kleedjes met zo'n half dood plantje er op ... grin geweldig Thumbs Up en dan die foto van die band.... grin Thumbs Up  werelds! wat zongen ze? Tulpen staan in Amsterdam...... or whatever.

Het grappige is natuurlijk dat het is een typische door de leden voor de leden organisatie. Omdat er op het moment nu eenmaal veel ouderen zijn, betekend dit dat ze voor de ouderen keteren... Daar is natuurlijk opzich niets mis mee.
Maar gelukkig zijn ze heel open voor ideeen, omdat ze snappen dat er iets moet gebeuren, anders gaat hun bloed en zweet naar de knoppen (of volgens constititie, een schenking naar een goed doel).

Natuurlijk is het minder leuk om in je 'eentje' tussen een groep ouderen te zitten. Maar je biljard hoek met 5 of zo tafels, en nu twee XBox 360's belooft de 'Jongeren hoek' te worden. Als we genoeg van ons op de familie dag bij elkaar kunnen sprokken, dan is dat toch leuk. Afhankelijk van de lidmaatschap denk de Commitee welicht over een speelplaats etc.

Wat ik bedoel aan te geven, is dat de club nu geen perfecte match is, maar met input kan dit het wellicht wel worden. Niet om wekelijks te hangen, maar zo een keer per maand, of paar keer per jaar.

En niets houdt ons tegen om met een groep Nederlandse Jongeren onze eigen avond te organiseren met wat wij leuk vinden. Wellicht een goede DJ die ook Nederlandse hits tussendoor gooit, of misschien een Quiz avond of of...

Je scetch van DenHaag deed me wel terug denken, en natuurlijk is dit heel anders dan 40 jaar geleden, maar Adelaide was ook heel anders 40 jaar geleden ;)n Ik groeide op in Delft/Pijnacker en de meeste Vrijdag avonden gingen we met 30 opgevoerde brommers naar scheveningen...

Cheers,
Marco

edit: Ik denk dat ik niet een s wordt binnen gelaten.. Zie je me al aan komen, kalen kop, petje op, LonsDale jack... eerste wat je denkt is wat moet die Salisbury bogan junk in de club  :lol:

Nou Bear tegen die tijd dat wij in Adelaide zitten maar eens een Hard-Core avondje daar organiseren? FFies lekkah hakkuh! Moet je eens kijken wat een fris bloed je dan krijgt :D Trek ik men Aussie uit de kast, men kop is toch nog kaal :D

Cheers,

De mannelijke helft van de jolly`s

(no offence, just kidding)

Hi

Ik zal ook helpen meedenken.

Als ik in Adelaide zou zitten zou ik het leuk vinden om een Nederlandse Speelgroep te hebben in de Clubrooms.  Toen ik die hier in Melbourne opzetten begon het bij mij thuis en we hebben toen heel hard moeten zoeken naar accommodatie. 
Iedere week komen hele jonge Nederlandse gezinnen bijelkaar voor playgroep zoals de Australische playgroups dat doen maar dan praten we in het Nederlands.

Geen idee of er Nederlandse les is in Adelaide, hier wordt dat bij iemand thuis gegeven en op een High School iedere Zaterdag morgen.
Dat zou bij jullie in de clubrooms kunnen.  Kinderen naar het schooltje pa of ma met overige kinderen kunnen in het cafeetje een kopje koffie drinken of wat dan ook.

Dus een kamer (als die er is) inrichten als kinder 'jongeren' kamer is misschien een idee met zitzakken, stripverhalen, boeken, tv met kindervideos voor de kleintjes.

Op beide manieren krijg je jonge families over de vloer en wie weet wat daar van komt.

SIdonia

[quote author=MCK link=topic=10092.msg140366#msg140366 date=1244882248]

Het grappige is natuurlijk dat het is een typische door de leden voor de leden organisatie. Omdat er op het moment nu eenmaal veel ouderen zijn, betekend dit dat ze voor de ouderen keteren... Daar is natuurlijk opzich niets mis mee.

....

Je scetch van DenHaag deed me wel terug denken, en natuurlijk is dit heel anders dan 40 jaar geleden, maar Adelaide was ook heel anders 40 jaar geleden ;)n Ik groeide op in Delft/Pijnacker en de meeste Vrijdag avonden gingen we met 30 opgevoerde brommers naar scheveningen...

Cheers,
Marco
[/quote]
Cool Marco :up:
Toen ik dat stukkie had geschreven dacht ik bij mezelf van "Oo my god what heb ik nou weer gedaan". Maar.. gelukkig!.. je vat h'm goed op.
cheers Mate :up:

Back