Even voorstellen: Mariion

Welkom hopelijk gaat het traject zoals gewenst. Al een datum voor jullie 3 maanden trip gepland. Zo is het bij ons ook begonnen. Alvast veel plezier met de voorbereidingen

Welkom! Ik dacht eerst dat je het over driekwart jaar had :confused: Maar later begreep ik dat je over 3 á 4 jaar bedoelde :p

Succes met alle voorbereidingen en Enjoy your trip. Wanneer wil je op vakantie gaan? En al een idee van de route? Je kunt altijd vragen of er ervaringsdeskundigen (aka forumleden) op de route liggen :up:

Ik heb het maar even aangepast in de tekst, driekwart jaar was inderdaad zeer ambitieus geweest, haha.

De verwachting is dat we over 1,5 jaar of 2,5 jaar zullen gaan reizen, hangt een beetje van de indeling van mijn studie af. We willen sowieso de route van Cairns tot Melbourne afleggen maar we willen ook nog plaatsen in andere delen van Australië bezoeken, dat wordt dus nog goed uitzoeken.

Wat we ons trouwens wel afvragen is of het vinden van werk een lastige opgave zal worden. Gelukkig hebben we wel beide de insteek dat we (bijna) al het werk willen aanpakken dat we kunnen krijgen, maar de mogelijkheid om lang werkeloos te zijn zit wel een beetje te knagen. Daarnaast heeft mijn vriend diploma's om als filiaalmanager in de detailhandel te werken, is het mogelijk om passend werk te vinden met deze papieren of zal dat een lastige optie zijn?

Welkom op het forum.
Het is altijd afwachten hoe de arbeidsmarkt er over 3 tot 4 jaar bijstaat en of je beroep nog op de SOL voorkomt. Maar volgens mij zijn er hier genoeg idioten en is er zoveel huiselijk geweld dat er altijd wel vraag naar maatschappelijk werker zal zijn.

Tja, papieren voor een filiaalchef. Ik weet niet of dat hier erkent wordt, of dat er van je verwacht wordt opnieuw cursussen te volgen. Zeker iets om uit te zoeken.

Werkzekerheid heb je hier natuurlijk ook niet, maar daar integen is het relatief eenvoudiger om hier weer opnieuw aan de slag te gaan, zeker als je bereid bent te verhuizen. Maar je moet wat incasseringsvermogen hebben, en natuurlijk financieele reserves om een werkloze periode te kunnen opvangen.

It's not what you know, but who you know. Dus daar liggen je kansen, zo snel mogelijk inburgeren en contacten leggen dat kan je goed op weg helpen in de banen zoektocht. Natuurlijk moet je bereid zijn om alles aan te pakken, maar je moet ook de mogelijkheid krijgen.

Hoi iedereen,

Bedankt voor de tips en info! Ik had wat problemen met inloggen vandaar dat ik zo laat reageer.
Gelukkig zijn we niet kieskeuring wat betreft werk en zullen dan ook alles aanpakken wat op ons pad komt. Incasseringsvermogen hebben we zeker en de financiële buffer wordt hard aan gewerkt!

Back