Even voorstellen: Marloes

moesjuh

New Member
Hallo hallo,

Voor werk ga ik (marloes,27) zeer binnenkort (september) met mijn vriend (martijn, 30) verhuizen naar perth voor in eerste instantie een jaartje ( kan langer worden).
Het is een hoop geregel maar we hebben ontzettend veel zin in onze nieuwe uitdaging.
Jullie zullen ons vast nog wel vaker op dit forum tegenkomen. Gezellig!

Groetjes Marloes

Welkom op het forum!! Gaan jullie op WHV of hebben jullie een ander soort visum aangevraagd. Succes!

We gaan op een 457 visum. Mijn vriend werkt voor een bedrijf in Nederland die wereldwijd projecten hebben in de olie en gas industry. Ze gaaan een lokaal kantoor openen in perth en ik ga daar in assisteren.
We moeten nog een huisje zoeken maar dat kan pas als we er zijn.
Ook willen we onze hond laten overkomen. Iemand ervaring hiermee? Groetjes

• Like
Reactions: FOL
Hallo!

Ik heb enkel gelezen als je een huisdier laat overkomen dat deze een maand in quarantaine moet en dat deze kosten doorgerekend worden aan de eigenaar van het huisdier.

Groetjes,

G.

Hoi Marloes,
Je vindt allerlei ervaringen over het meenemen van huisdieren naar Oz op dit forum. Alle informatie die je nodig hebt bij de voorbereiding vind je op http://www.daff.gov.au/biosecurity/cat-dogs/cat4?name=Netherlands. Want aan de quarantaine gaat nog een heel dierenartstraject vooraf. Daar staat een heel stappenplan. Wij nemen onze honden ook mee, maar het is een heel gedoe. Als je misschien maar voor een jaar gaat, zou je kunnen overwegen om je hond een jaartje te laten logeren bij goede vrienden of familie. Dat scheelt de quarantaine en ook heel veel geld, maar uiteraard ook het gemis van woef.
Veel plezier met alle plannen!

Hey Marloes,
Mijn vriend en ik vertrekken ook in september naar Australie. Wij nemen ook onze hond mee. Veel informatie is terug te vinden op de DAFF site inderdaad, het belangrijkste is dat hij vijf maanden voor vertrek op Rabies getest moet zijn, en zes maanden van te voren Rabies gevccineerd zijn. Wel belangrijk voor je planning.
Daarnaast, welk ras is je hond precies? Er is ook een andere topic over, maar er zijn bepaalde rassen en kruisingen daarvan waarbij vliegmaatschappijen erg moelijk doen/ weigeren om die mee te nemen. Dit gaat om de platneus honden ( eng/ franse buldoggen, boxers etc) en de zogenaamde "vechthonden" ( staffords etc).
Australie heeft daarnaast ook nog vijf rassen die ze niet toelaten.

Veel succes met regelen, en plezier voor straks en ook succes ( huisje zoeken) in Perth :)

Back