Even voorstellen, Mathie en Wilma

Hoi allemaal,

Ook wij zijn van plan om te gaan emigreren naar Australië. Bij ons is het een iets ander verhaal. Wij zijn in 2012 op vakantie geweest naar Australië. we hebben met de camper van Sidney naar Adelaide gereden en daarna hebben we met familie een heleboel dingen gedaan en meegedraaid in het dagelijks leven. Altijd is Australië een land geweest wat ons trok. Het probleem is dat mijn man en ik al boven de 45 jaar zijn (48 en 50) en wij dachten dat we toch geen kans meer zouden maken op een visum. We hebben de stoute schoenen aangetrokken ook omdat een neef zei dat we het konden proberen met een temporary work skilled visum. Mijn man is namelijk transportkoelingsmonteur bij Thermoking en heeft al meer als 20 jaar ervaring. We hebben een mail gestuurd naar een Thermoking dealer in Adelaide en die waren enthousiast en wilden ons wel sponsoren. Dus op dit moment zitten we nog steeds te wachten op de nummers die je nodig hebt om een 457 visum aan te vragen. Wachten duurt altijd lang. Is er iemand die ervaring heeft met het aanvragen van die nummers door de werkgever in Australië en hoe lang dit kan duren. Mijn man heeft al wel een arbeidscontract getekend. We zijn ook al aan het oefenen voor de ielts test.

Gr. Wilma

Hoi Wilma,

Welkom op het forum. Het klinkt goed allemaal. Aanvraag van een 457 visum kan best snel gaan als je al een werkgever hebt die je wil sponsoren. Wij hadden het visum binnen drie maanden vanaf het moment dat het contract getekend was. Dus begin alvast maar met opruimen en inpakken ;) In ons geval had de werkgever een bureau ingehuurd om alle visumzaken te regelen. Daar waren wij wel blij mee. We hoefden alleen maar alle benodigde papieren aan te leveren en een medische keuring te ondergaan.

Yep wij hebben ook een 457 en alles door een bureau laten doen, geen centje pijn, binnen no time geregeld! Wij hoefden geen medische test te doen, maar wel een verklaring omtrent gedrag overleggen. Succes!

Het wachten is wellicht op de werkgever begrijp ik uit het verhaal?

Aussies kunnen heeeeeeel relaxed zijn in dit soort dingen ;) Dus als je weet waar of bij wie het eventueel hangt kun je die is een 'nudge' geven wellicht ;)

Welkom Wilma! Leuk om je verhaal te lezen en dat jullie de 'stoute schoenen' hebben aangetrokken om jullie droom toch waar te maken. Hou ons op de hoogte!

Welkom! We hebben er weer een paar 'oudjes' bij,. Goed dat jullie de stoute schoenen aangetrokken hebben. Wij zijn 43 en 49 en gaan volgende week, visum was bij ons niet zo lastig ivm mijn australische paspoort. Maar spannend wordt het zeker want je hebt natuurlijk wel eea opgebouwd. Verheug me erop om opnieuw te starten, back to basic. Door hele verhuisproces al veel rompslomp en rommel achter me gelaten. Veel succes met de procedure en met IELTS natuurlijk!

Allemaal bedankt voor de reacties. We hadden ook nooit meer verwacht dat we nog zo'n mooi avontuur tegemoet zouden gaan. Het is wel spannend. We zitten nog te dubben of we alsnog een bureau nemen die verder alles regelt of dat we zelf alles regelen ivm het visum. Misschien is het verstandiger om met een bureau aan de slag te gaan. Weten jullie een goed bureau en wat kost zo iets ongeveer. Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Het is wel fijn dat als we gaan we alvast familie hebben in Adelaide om info te vragen en ons alvast verder te helpen in het begin en deze site is ook fantastisch. ik hoop er nog wat vrienden aan over te houden. je weet maar nooit. Ik houd jullie op de hoogte.

Hoi Wilma,

Wij hebben het gedaan via Move2Australia(.com.au). Zij hebben een indicatieve prijs op de site staan.

We gaan het allemaal bekijken. We hebben intussen weer een mail gestuurd naar onze sponsor en krijgen als antwoord terug dat ze er volop mee bezig zijn. Dat is natuurlijk positief. Nogmaals wachten duurt lang. Ik ben benieuwd of ik ook werk ga vinden. Ik heb zelf een MEAO diploma secretarieel en heb in de loop der jaren gewerkt als receptioniste/telefoniste, en administratief medewerker op inkoop , verkoop en op een planning.Wanneer er niets is dan probeer ik eerst vrijwilligerswerk. heeft iemand hier ervaring mee.

Hey Wilma, welkom op het forum, leuk om jullie plannen te lezen. Ik heb zelf geen vrijwilligerswerk gedaan, maar wel op vrijwillige basis heel veel stage gelopen tot ik een baan had gevonden. Dit had twee grote voordelen: werkervaring opgedaan in Australie en Australische referenties. Ik ben er ook van overtuigd dat dit heeft bijgedragen aan het vinden van een baan hier.
Dus denk dat het zeker een goed idee is. (Wel ff checken of het ook mag met je visum :) )

Hoi Wilma,

Ik kan jullie niet verder helpen want ik ben nog net iets meer leek dan jullie. Ik heb sinds kort besloten om met nu en 2 jaar (max 4j) te verhuizen naar Australië. En hopelijk kunnen jullie mij nu helpen. Ik heb namelijk met mn vader een eigen zaak in de koeltechniek (horeca/bakkers/slagers etc), en wat ik me afvroeg wat je man daar gaat verdienen? Ik hoop dat je t mij kunt (en wilt) vertellen want dan heb ik een beetje een indicatie van hoe ik daar zou gaan kunnen leven.

gr Ruud

Hoi Wilma, vrijwilligerswerk staat hier erg goed op je cv. Ik doe het inmiddels sinds meer dan een jaar en vraag me nu af waarom ik er niet eerder aan begonnen ben en waarom niet meerdere mensen het doen. Het geeft mij een erg goed gevoel en je wordt erg gewaardeerd. Ik doe vrijwilligerswerk bij een Palliatieve afdeling van een ziekenhuis. Succes met de emigratieplannen.

hey iedereen, in principe wijk ik niet snel af van m'n plan/ideeën maar nu heb ik contact met iemand uit nieuw-Zeeland en nog niet gehad over mijn "emigratie" maar ergens zei ze dat NZ niet al die gevaarlijke beestjes heeft als Ozzy! Nou laat ik me niet direct wegjagen maar was nu toch nieuwsgierig: zijn de regels om NZ binnen te komen veel anders dan Ozzy?

volgens mij wel! ik heb pas even zitten neuzen, maar het ziet er hetzelfde uit qua opzet. Maar goed, het internet is ook niet zalig makend natuurlijk.
Ik ken iemand die pas een jaarvisum heeft gekregen voor NZ, ging vrij gemakkelijk (het is maar een jaar, misschien daarom) maar nu zijn ze bezig om zijn vrouw daar te krijgen en dat is een stuk lastiger. Ze moeten bewijzen tonen van de relatie bijvoorbeeld en zijn al jaaaaaaren getrouwd.

Sorry Wilma, dit hoort natuurlijk niet in jullie draadje thuis. Ruud even terug naar je eigen draadje?! :up:

Back