Even voorstellen: Mayke & Rikki

Mayke&Rikki

XPdite Sponsor
Hi allemaal,

Wij zitten er aan te denken om het avontuur aan te gaan en te emigreren naar Australie.
Wie wij zijn??

Rikki, een Schot, is al 3 keer in Australie geweest en wilt sinds zijn eerste reis graag naar Australie verhuizen. Omdat nooit eerder in het buitenland had gewoond/gewerkt is hij 7 jaar geleden naar NL gekomen en daar gebleven. Oh hij is trouwens een shipwright, een van de beroepen op de SOL.

Mayke is nog nooit in Australie geweest maar zij is wel toe aan een nieuwe uitdaging. In december/januari gaan ze samen voor het eerst het land verkennen om daarna de knoop door te hakken of dit de plek is waar ze samen een nieuw leven willen opbouwen.

Omdat Rikki in maart 40 wordt willen ze wel al wat voorbereidingen treffen w.b.t. visum aanvraag (dat kost namelijk meteen 10 punten).

We gaan op dit forum op zoek naar ervaringen (met en zonder migration bureaus) van mensen die ook het Skilled - independent visum hebben aangevraagd. Als er mensen zijn met tips en tricks dan horen we dat graag via PM.

Thanks!

• Like
Reactions: FOL
Welkom, en leuk dat jullie toch nog (Gwen denkt dat als 40 bent eigenlijk al bijna dood bent namelijk ;)) de stap willen gaan zetten, of in ieder geval gaan kijken!

Maar PM-en, dat is leuk. Maar ervaringen delen is nog leuker hoor ;)

Succes!

Oh ja, als je wilt gaan kijken, trek dan wel een plannetje. West, Oost, Zuid en Noord verschillen toch best wel van elkaar :eek:

• Like
Reactions: FOL
Dank!

De PM was omdat ik in regels las dat je in dit onderdeel van het forum niet teveel mag discussiëren :) tja ben dan misschien toch te netjes haha
Maar tips en tricks zijn vooral openbaar van harte welkom :)

We gaan tijdens onze reis eerst paar dagen naar Melbourne en dan naar Cairns om via de kust naar Sydney te rijden. Voor alsnog hebben wij ons oog op Brisbane laten vallen als mogelijke stad om naartoe te verhuizen.

Hoi welkom op het forum, ik had ook gedacht om nog voor mijn 40ste alles te kunnen regelen maar een geweigerde beroepserkenning ben ik die 10 punten kwijt geraakt gelukkig state sponsorship kunnen verkrijgen, dankzij het emigratieburo ! Ik denk dat ik dat nooit alleen had kunnen klaren ! Dus tijdig beginnen is noodzakelijk.

Welkom en succes met jullie reis !

Een forum is juist om te discussieren :)

Welkom! Wij zitten ook met een leeftijds DEAD-line (speciaal voor Gwen) omdat ik (hoofdaanvrager) in februari 45 wordt. Daarna moet je heel erg rijk zijn om naar binnen te mogen.

Haha, nu denkt iedereen dat je een bejaarden basher bent. Grappig om te zien hoe snel dat kan gaan op internet.

Dames en Heren: Ik heb het verzonnen. Gwen zou dat nooit zeggen. ( wellicht wel denken ;) )

Dank allemaal!

Gelukkig heb ik trouwens nog even te gaan voor ik de DEADline haal... Moet er nog niet aan denken want ook ik vind dat toch al wel heel oud ;)

Heb vorige week trouwens een vacature gezien die 100% overeen komt met mijn baan hier in Nederland. In de omschrijving staat wel dat je toestemming moet hebben om in Australië te werken, maar ik heb vanochtend besloten om toch gewoon een brief te schrijven. Who knows en nee heb je ja kan je krijgen toch?! ;)

Zou in ieder geval al mooi zijn om bij dat bedrijf in beeld te komen, wie weet kan ik ze een bezoekje brengen tijdens onze reis :)

Dank allemaal!

Heb vorige week trouwens een vacature gezien die 100% overeen komt met mijn baan hier in Nederland. In de omschrijving staat wel dat je toestemming moet hebben om in Australië te werken, maar ik heb vanochtend besloten om toch gewoon een brief te schrijven. Who knows en nee heb je ja kan je krijgen toch?! ;)

Zou in ieder geval al mooi zijn om bij dat bedrijf in beeld te komen, wie weet kan ik ze een bezoekje brengen tijdens onze reis :)

Je hebt groot gelijk! Alhoewel ik inmiddels uit ervaring weet dat zelfs met visum ze vaak nog afwijzingen sturen, omdat je geen Australische ervaring hebt. Nu ben ik belastingadviseur, dus zal dat in mijn vak wat zwaarder wegen.

Het is zeker aan te raden om tijdens jullie bezoek afspraken te maken met bedrijven die je willen spreken en recruitment bureau's. Ik ben tijdens ons laatste bezoek ook "zomaar" binnen gelopen bij een aantal. Sommigen sturen je weer naar buiten, maar bij anderen had ik een goed gesprek.

Voor wat betreft tips over het visum, is er al veel geschreven. Ik vond de skills assessment het belangrijkste onderdeel en heb me uitgebreid laten adviseren over welke gegevens ze zouden willen hebben, zodat dit proces zo soepel mogelijk verliep. Dat is allemaal goed gegaan en we hebben nu dus een visum gevalideerd.

Ik ben het met de bovenstaande schrijvers eens dat de verschillende delen van Australie erg verschillend zijn, maar kan me op dit moment niet de luxe veroorloven om kieskeurig te zijn qua opties op banen. Wij houden dus alle opties open. Als ik eenmaal wat ervaring heb in het Australische circuit, kunnen we altijd nog besluiten om ergens anders heen te verhuizen :).

Je hebt groot gelijk! Alhoewel ik inmiddels uit ervaring weet dat zelfs met visum ze vaak nog afwijzingen sturen, omdat je geen Australische ervaring hebt. Nu ben ik belastingadviseur, dus zal dat in mijn vak wat zwaarder wegen.

Ja ik kan me voorstellen dat het bij een dergelijke baan zwaarder weegt. Ik ben adviseur op het gebied van publieksparticipatie dat is toch een stuk algemener. Ik heb in mijn brief dus juist benadrukt dat mijn Nederlandse ervaringen en kennis een aanwinst zijn voor de organisatie in Australië.

Net tijdens de lunch heb ik hem verstuurd. Ik ga er vanuit dat het niks wordt, maar dan heb ik in ieder geval mijn naam laten vallen. En ik heb ze laten dat ik in december/januari in het land ben, dus dat ik dan ook even langs kan komen of er wellicht andere mogelijkheden zijn :)

Back