Even voorstellen: Meine en Esther go Brisbane

meineesther

New Member
Wij zijn Meine en Esther (28 en 30 jaar). Wij gaan begin volgend jaar vertrekken naar Brisbane voor (in eerste instantie) 3 jaar. Ik (Esther) zal daar een postdoctoraal onderzoeker worden (daar zijn er meer van bij dit forum zag ik).
Spannend want ik ga deze week al een keer Brisbane bezoeken om gesprekken te voeren met twee laboratoria welke interesse hebben. Ik heb zelf al een jaar in melbourne gezeten 6 jaar geleden maar Brisbane kennen we alletwee niet.
Dus graag veel leuke verhalen over Brisbane.... en evt tips ....zijn heel welkom .

Groetjes
Meine en Esther

Hee, welkom op het forum. Martijn en ik zitten ook in Brisbane voor zijn PhD. Welke uni ga je bezoeken en welke faculteit? Wie weet kom je bij bekenden :). Er zitten hier idd meer NL'ders in BNE. Ben je hier op de eerste donderdag van de maand? Dan kun je meeborrelen in het Belgium Beer cafe :)  :up:.

Hoi Meine en Esther,

Ben ook nog vers hier, maar weet nog wel iets over Brisbane. Wij wonen nu dan wel in NZ, maar we hebben 5 jaar geleden in Brisbane gewoond en we vonden het er heel erg leuk. Jeetje bedenk me ineens dat het alweer 5 jaar geleden is en er zelfs heel veel veranderd kan zijn. Toen waren de Hollandse avonden in het Novotel. We gingen daar altijd heen voor de bitterballen (sneu he) en ook om te netwerken. Ik vond het centrum van Brisbane erg leuk en kon er goed winkelen. Ik heb daar ook m'n trouwjurk gekocht. Wij woonden net voorbij Southbank Parklands in West End, was ook een erg gezellige buurt. Mijn man zat toen op University of Queensland, prachtig mooi gebouw, echt zo uit een film. En toen wist ik niks meer. Ik moet echt even in m'n foto's duiken om m'n geheugen weer op te frissen heb ik gemerkt. Jullie zullen het er leuk vinden in ieder geval.

Groetjes,
Danny-Eva (F/32/2 kids/married)

[quote author=Danny-Eva link=topic=5848.msg73589#msg73589 date=1161592514]
Jeetje bedenk me ineens dat het alweer 5 jaar geleden is en er zelfs heel veel veranderd kan zijn. Toen waren de Hollandse avonden in het Novotel. We gingen daar altijd heen voor de bitterballen (sneu he) en ook om te netwerken.
Danny-Eva (F/32/2 kids/married)
[/quote]

Dan zal ik het even updaten voor Danny-Eva  :). De Nederlandse borrels zijn nu in het belgium beer cafe en we hebben vlaamse frietjes ipv bitterballen...  :up:

[quote author=jufrebekka link=topic=5848.msg73584#msg73584 date=1161589649]
Hee, welkom op het forum. Martijn en ik zitten ook in Brisbane voor zijn PhD. Welke uni ga je bezoeken en welke faculteit? Wie weet kom je bij bekenden :). Er zitten hier idd meer NL'ders in BNE. Ben je hier op de eerste donderdag van de maand? Dan kun je meeborrelen in het Belgium Beer cafe :)  :up:.
[/quote]

Sorry dat we niet eerder reageerde. Beetje hectisch geweest want maandag (4 dec) is mijn promotie!! Ikga werken bij UQ in het institute for Molecular bioscience bij Jenny Stow als postdoc. Helaas dat ik niet eerder gekeken had dan had ik begin nov nog meer kunnen borrelen want toen was ik in brisbane voor sollicitatie gesprekken.
Januari nieuwe kansen. Ik kom zelf 25 januari aan en mijn man komt pas in maart. Dus ik houd het in mijn achterhoofd!!

Back