Even voorstellen - naar Oz op partner (interdependency) visa

Hugo

New Member
Hoi allemaal,

Ik zal me ook even voorstellen. Ik ben Hugo, 23 jaar, en sinds het begin van dit jaar woon ik in Sydney. Hier heb ik al vrij snel mijn Australische vriend ontmoet. Volgend jaar willen we, als we meer dan een jaar bij elkaar zijn, voor mij een interdependency visa aanvragen (een soort spouse visum maar dan vooral bedoeld voor relaties van gelijk geslacht) zodat ik permanent in Oz kan wonen en werken. Waarschijnlijk gaan we dat in Berlijn doen omdat ik rond de tijd dat we meer dan 12 maanden een relatie hebben in Nederland ben. Hopelijk kan ik hier tips en ervaringen lezen die voor onze situatie hulpzaam zijn. Ik heb al het een en ander rondgezocht er is hier erg veel te vinden! Ik denk dat ik voornamelijk in het family/spouse visa gedeelte zal rondhangen maar ik zal ook proberen een kijkje te nemen op de rest van het forum  :cool:

Hoi Hugo,

Welkom op dit forum en veel succes en geluk met alles.

Groetjes,
Erna

Hee Linda, is dat zo? Zeker dan net veranderd. Steve en ik hebben een jaar samengewoond en toen een De Facto aangevraagd.

Hugo, is er echt geen weg om je visum hier (in Australië) aan te vragen? Dat zou ZOveel makkelijker zijn.

Ireen :bye:

@linda: volgens mij niet hoor, de website van immigration zegt: "You must show that you and your partner have been in an interdependent relationship for the entire 12 months immediately prior to lodging your application." Ik denk dus dat we wel in aanmerking komen na een jaar.

@Eerainuh: wij hebben juist begrepen dat het via de ambassade in Berlijn makkelijker gaat. Zo hoef je minder informatie mee te sturen en wordt de aanvraag ook sneller verwerkt.

Hoi Hugo,

ik kan natuurlijk alleen maar vertellen wat mijn ervaring is; op het moment dat je vanhieruit een visum aanvraagt, krijg je een bridging visum, en daarmee kan je in principe níet het land uit. Dat klinkt goed, niet dan? :) Dus zolang de zaak in behandeling is, ben je hier, in plaats van zenuwachtig allebei in je eigen land. Plus, je kan je sticker locaal ophalen.

Maar, misschien is alles anders nu, kweettutnie! Voor ons was het in ieder geval DE manier to go, had er niet aan moeten denken eerst terug naar N'land te hebben moeten gaan, brrrr!

Succes :)

Irene

Welkom op het forum :up:

Ik heb al meer mensen gezien hier die voor een iterdependent visum zijn gegaan, dus je zal vast wel wat informatie vinden!

Groetjes Wilbert

Back