Even voorstellen...Nadine

Nadine77

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben Nadine en wil graag in de toekomst, het heeft geen haast, samen met mijn vriend naar Australië.....en wel naar Queensland (Brisbane area). Lekker van de zon genieten en het buitenleven! We gaan voor een independent skilled visum, wat hopelijk gaat lukken want ik ben accountant.

Groetjes,
Nadine

Hoi Nadine

Welkom op het forum
Wel raar dat het geen haast heeft, waarom is dat, Heimwee of andere dingen.

kees

Hoi Kees,
Nee....geen heimwee, maar we zitten er meer aan te denken om over 2-5 jaar te verhuizen, mede gezien een aantal persoonlijke zaken. En zo kunnen we ook alles lekker rustig uitzoeken en ons vooral niet druk hoeven maken!
Groetjes,
Nadine

Welkom Nadine!
Bij ons duurt het ook nog 3 jaar ( wel helaas ) voor we kunnen vertrekken, dus je bent niet de enige.
Veel plezier met het ontdekken van het forum.

Ingrid  :cool:

Succes met uitzoeken en voorbereiden.

Vooralsnog ziet het er goed uit voor accountants, maar niets is gegarandeerd voor de toekomst, dus je zou kunnen overwegen om nu alvast voor je visum te gaan, maar pas over een paar jaar te emigreren. Accountant heeft niet altijd op de MODL lijst gestaan (gewilde beroepen). Het is er in 2004 weer opgekomen na een tijd afwezigheid van de lijst.

Uit eigen ervaring kan ik alleen maar zeggen, hoe eerder je aanvraag hoe beter. Ook ivm leeftijd. Alles wordt lastiger als je wacht. En......je hoeft niet direct te verhuizen hoor!

Ik ben zelf trouwens ook als Accountant geemigreerd, maar het was me volgens de laatste regels moeilijker geworden (want ik werkte niet als accountant).

Succes!

Henriette

Dank jullie wel!

We gaan inderdaad nu al beginnen met de voorbereidingen en het visum aanvragen, want je weet maar nooit wat er in de toekomst nog op de MODL lijst staat.

Ik ben begonnen met het verzamelen van alle informatie voor de skills assessment....dus de start is gemaakt  :lol:

Groetjes,
Nadine

Klinkt goed, veel succes!

Wij zitten er ook redelijk relaxed in, het komt wanneer het komt. Al moet ik wel zeggen dat het wel steeds meer gaat kriebelen als je verder in het aanvraagproces komt. Ik betrap mezelf er nu toch wel op dat ik iedere dag de status van onze aanvraag controlleer, terwijl ik weet dat we daar de komende maanden eigenlijk nog weinig van hoeven te verwachten.

Ook helpt het niet dat er op dit forum altijd mensen zijn die al net een stapje verder zijn dan jij (of een paar km verder en er al wonen) die dan schrijven "Vandaag naar Berlijn geweest, het visum zit nu in ons paspoort". Daar word ik dan toch wel enigszins jaloers van  :blush:

Groeten,
E en E

Back