Even voorstellen: Natasja

NatasjaB

New Member
Hallo allemaal,

Mijn naam is Natasja Buijs, 41 jaar oud, getrouwd en moeder van twee dochters.

Man en ik overwegen te emigreren naar Australië, we zijn het eigenlijk best zat in Nederland.
Nu werkt man weliswaar bij een multinational maar die zoeken in Australië helaas geen mensen. We zullen dus zelf een visum aan moeten vragen en aan werk zien te komen.

Zijn er mensen die ook op de bonnefooi vertrokken? Hoe is dat bevallen?
Zijn er bijvoorbeeld sites met banen voor Nederlanders in Australië (wishfull thinking!)?

Kortom, alle tips zijn welkom!

Greetz,
Natasja

Als je met 'op de bonnefooi' bedoelt dat mensen zonder baan naar Australie zijn vertrokken, dan is dat feitelijk iedereen die op een permanent visum er heen gaat of is gegaan. Daar zijn er hier velen van, inclusief mijzelf.

Banensites voor Nederlanders? Liefst ook nog in het Nederlands? Ze zitten hier huis niet specifiek op Nederlanders te wachten hoor.

Het is vrij 'normaal' om zonder baan daar te vertrekken. En we moeten als Nederlanders gewoon mee doen in het grote spel. Geen uitzonderingen.

Wel leuk dat er wat ouder spul bij komt de laatste tijd ;) (ben zelf ook 41)

Als je met 'op de bonnefooi' bedoelt dat mensen zonder baan naar Australie zijn vertrokken, dan is dat feitelijk iedereen die op een permanent visum er heen gaat of is gegaan.

En ook genoeg met een tijdelijk visum :)
Het is voor de meesten heel moeilijk om vanuit NL een baan te bemachtigen, vandaar.

Welkom trouwens :D

Dank voor de reacties!

Ik dacht uiteraard niet dat er Australische sites met banen voor Nederlanders zouden zijn. Ik doelde meer op bijvoorbeeld startpagina's met bedrijven die expats zoeken of uitzendbureau's of iets dergelijks.

Maar na een nachtje googlen (kon niet slapen vannacht) denk ik dat we nog de meeste kans maken op een 190 of een 489. Man is communicatie adviseur met recente werkervaring als ICT project manager. Hij zou nu 60 punten krijgen maar dan moeten we wel vaart achter de aanvraag zetten want over 2 maanden wordt hij 45.

We beginnen maar eens met een IELTS-test en het laten legisleren van de diploma's.

die IELTS kan denk ik nog wel even wachten. Je moet volgens mij eerst een skill assessment laten doen voor je man, en als je die binnen hebt dan kun je pas voor je visum gaan. En daar heb je je IELTS voor nodig. Nouja, dat was het drie jaar terug. Misschien is er wel wat veranderd... en dan word ik vast verbeterd hier!

Buiten dat, als je de aanvraag voor de skill assessment ingediend hebt kan het een aantal weken duren voor je een antwoord hebt. Het lijkt me moeilijk om het binnen twee maanden te doen allemaal.

Dank je, Lamarck. Ik moet nog even kijken naar SkillSelect, ik weet niet of dat 3 jaar geleden al bestond?

Anders zouden we op mijn papieren een aanvraag moeten doen. Dan zou ik een assessment nodig hebben om te kijken of ik voldoe aan de eisen voor General Accountant.
Mocht je op zo'n visum binnenkomen, hoe lang moet je dan dat beroep uitoefenen? Staat daar een termijn voor?
Ik heb nu een eigen administratiekantoor en dat werk wil ik eigenlijk niet de rest van mijn leven blijven doen.

Als je je visum hebt, dan kun je doen wat je wilt. Maar het is natuurlijk niet eenvoudig om zonder ervaring in andere beroepen werk te vinden.

Ah, thanks. Maar dan zouden met we een visum op mijn papieren dus kunnen komen. En dan kan man een baan zoeken als Communicatie Adviseur.
Ik zou dan willen kijken of ik daar iets voor mezelf op kan zetten.

Het handboek Emigreren naar Australië valt net op de mat! :up: Vanavond eens kijken wat ik daar nog wijzer van kan worden. Op www.immi.gov.au staat veel informatie maar zie soms door de bomen het bos niet meer.

Welkom op het forum Natasja, en succes met de speurtocht naar het juiste visumtraject. Eventueel kan een emigratiebureau je op weg helpen met een kansbeoordeling (al dan niet tegen een vergoeding). En voor goede bureaus moet je even de zoekmachine gebruiken, er zijn al wat draadjes over :)

Ik ben op de bonnefooi vertrokken, heeft zeer goed uitgepakt en heel en dan ook heel veel geluk gehad, zonder enige voorbereiding binnen half jaar PR op zak.

Met een gezin of een partner is dit zeker niet aan te raden. Nu de economy niet meer booming is zou ik op de bonnefooi dus afraden.

just my 2 cents..

Back