border.gov.au is de beste site voor informatie over alle mogelijke (bridging) visas. Maar het bridging visum is helaas zoiets waar ze weinig info over verschaffen op voorhand vind ik.
Ja, dat is waar ik mijn informatie over alle visas vandaan heb gehaald
Maar inderdaad de informatie over de briding visas is erg karig. Er zijn 4 verschillende maar er zit nagenoeg geen verschil tussen. Ik ga contact opnemen met Immi, mijn situatie uitleggen en vragen of ze me hier wat meer informatie over kunnen geven.
Ik begrijp je opmerking over werken op een cattle station / waar je als visitor terecht kunt niet helemaal.
Dit was niet echt relevant inderdaad maar om aan te geven dat ik een paar plekjes heb waar ik een tijdje zou kunnen verblijven. Ik heb begrepen dat je op een visitors visa tot op zekere hoogte mag werken voor onderdak, op een cattle station bijvoorbeeld. Misschien ga ik daar gebruik van maken. Vandaar deze opmerking
Je zegt dat je tot januari in NZ kan wonen (en werken?). Met een beetje hard werk moet je voor die tijd wel je EOI ingediend kunnen hebben. Als je dan naar Australië vliegt op een toeristen visum dan komt dat nogal verdacht over. Ik weet niet of ze bij de douane ook EOI's voor visa meteen te zien krijgen of alleen als ze er echt verder naar kijken.. Ik zou zeggen dat je de meeste kans van slagen hebt om het land binnen te komen op een toeristen visum, als je je EOI nog niet gedaan hebt, en die hier pas doet. Je hebt dan wel een toeristenvisum van 3 maanden nodig om nog steeds in het land te zijn op het moment dat je je uitnodiging krijgt en je je werkelijke visumaanvraag indient, om zo dat bridging visum te krijgen. Maar als je een toeristenvisum krijgt met een 'no further stay' condition, dan is dit niet eens een optie.
Is het niet mogelijk voor je om in NZ te blijven totdat je 189 visum goedgekeurd is?
Duidelijk. Bedankt voor je uitleg
Ik denk niet dat het mogelijk is om langer in NZ te blijven. Zoals ik al aangaf, ik ga contact opnemen met Immi om meer informatie van hun te krijgen over mijn situatie. Alleen de gedachte al om 5 jaar lang Australie niet in te kunnen.... BRRRRRRR
@HardCore Cheers mate!!!
Jeetje
@Gwen je hebt er een dagtaak bij hier
Het is absoluut niet mijn bedoeling om iemand hier een dagtaak te bezorgen. Ik wil dit traject zo veel mogelijk zelfstandig doorlopen omdat ieders situatie anders is. Er zijn echter zaken die je van mensen met ervaring moet vernemen. Ik weet niet hoeveel nuttige informatie
@Gwen met anderen heeft gedeeld op dit forum maar ik ga er van uit dat het veel is en ik waardeer haar hulp enorm.
Ik moet eerlijk bekennen, dat ik het verhaal van
@ONeils een beetje tricky vind. Er zijn (te) veel factoren, die twijfelachtig zijn. Weet waar je aan begint, mate
Wat is er tricky aan? Zoals ik al eerder heb aangegeven wil ik dit traject zo eerlijk mogelijk doorlopen zonder tegen verassingen aan te lopen of achteraf gezeur te krijgen. Ik ben niet van plan een hoop tijd, geld en energie te investeren om vervolgens nee als antwoord te krijgen. Ik ben nog helemaal nergens aan begonnen en ben me nu slechts nog aan het orienteren op het hele proces. Vandaar mijn vragen over eventuele mogelijkheden.
Ik weet waar ik aan begin en ik weet in grote lijnen wat ik moet doen.
@Gwen Ontzettend bedankt voor al je informatie tot zover! Waardeer ik enorm! Ik ga een en ander uitzoeken en houd jullie op de hoogte