Even voorstellen: nog meer twijfelaars :-)

C en J

New Member
Hallo allemaal!

Voordat we hier op dit forum gaan rond struinen en berichten gaan plaatsen stellen we ons eerst maar even voor!

En ja, wij zijn ook van die twijfelaars die de knoop maar niet door kunnen hakken.

Ik (Christiaan) ben in 1996/97 voor bijna een jaar naar Australië geweest voor een "Work and Travel" holiday. En ja, sinds dien verkocht aan dit geweldige land. Maar ja, inmiddels een aantal jaren verder, getrouwd, huis gekocht, huisdieren (huisje, boompje en beestje dus  :wink:) maar nog steeds hier in NL. Gelukkig heeft mijn vrouw (Jolanda) dezelfde wens als mij: weg uit de stad/dorp waar we nu wonen en een nieuw avontuur tegemoet. En na onze gezamelijke vakantie in 2002 naar Australië (een mini backpack reis van een maand) is zij ook weg van Australië.

Toch kunnen we de beslissing niet nemen. Volgens een emigratie bureau komen we in ieder geval aan de 110 punten (vanaf april 2005), dus genoeg voor een regional visum. Dus ja, nu komt de tijd daar dat we zullen moeten gaan beslissen. Het enige wat ons tegen houdt is eigenlijk de familie. Ze houden ons niet letterlijk tegen natuurlijk, maar we vragen ons af of het fair is om je familie "in de steek te laten". Maar ja, we zijn nu nog jong (26 en 25) en als er een tijd is om te gaan dan is het nu wel. Ook heb ik nu een baan bij een groot internationaal concern (met vestigingen in Ozzie), wat mogelijk handig kan zijn om een visum te bemachtigen.

De redenen voor ons zijn eigenlijk dezelfde als velen van jullie: mooi land, heerlijk weer, mentaliteit in NL slecht, files, agressie, vrijstaand huis niet te betalen, etc, etc.

Áls we gaan dan willen we in de buurt van Brisbane waar we ook familie hebben wonen.

Nou, dit was in vogelvlucht ons voorstelrondje! Hopelijk helpt dit forum ons om toch een paar antwoorden te vinden op vragen die je eigenlijk (volgens mij) pas echt krijgt als je het écht probeert...

Groeten,

Christiaan & Jolanda
 
Hallo luitjes en welkom op het forum. Ik hoop dat jullie hier vinden wat jullie zoeken.

Ik kan mij enigzins de twijfel wel voorstellen. Houdt het volgende voor ogen: je bent bezig met je eigen leven en niet met dat van een ander.

Succes met jullie beslissing(en)  :mrgreen:
 
Succes met het nemen van de juiste beslissing. Denk dat je hier op het forum een hoop "lotgenoten"en info zult vinden.

Even iets m.b.t.:
"Ook heb ik nu een baan bij een groot internationaal concern (met vestigingen in Ozzie), wat mogelijk handig kan zijn om een visum te bemachtigen. "
Weet niet of dat voor elk visa van toepassing is (werkvisa uiteraard wel). In ons geval (wij gaan voor een Skilled Independent) maakte het niet uit, terwijl het bedrijf waar ik voor werk ook kantoren in Oz heeft. Wellicht dat een ander forum lid je hier meer over kan vertellen.

Michel
 
Ik dacht dat als het kantoor in Australië mij een baan kan geven, ik automatisch in aanmerking kom voor een permanent visum omdat ze dan als sponsors optreden. Klopt dit?

Weet iemand toevallig ook of je in aanmerking kan komen voor een sponsored visum als je familie hebt in australië, die niet tot de eerste graad behoren? Een neef van mijn vader woont namelijk in australië. Ik heb daar ook een tijdje in huis gewoond, dus hun zijn misschien wel bereid mij te sponsoren.....

Groet,

Christiaan
 
Welkom op het forum!

[quote author=C & J link=topic=886.msg6776#msg6776 date=1104316286]
Ik dacht dat als het kantoor in Australië mij een baan kan geven, ik automatisch in aanmerking kom voor een permanent visum omdat ze dan als sponsors optreden. Klopt dit?
[/quote]

Nou, ik weet niet of het zo makkelijk is, in zo'n geval moet het bedrijf volgens mij aantonen dat ze geen Australiër kunnen vinden die ook voor dit werk geschikt is...
 
Hoi Christiaan & Jolanda,

Ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe hecht de band met jullie familie is, maar ik weet wel dat ik me daardoor niet zou laten tegenhouden.

Met de huidige technologie kun je op zoveel manieren contact houden en uiteindelijk is het jullie leven, waarmee jullie gelukkig moeten zijn.
Als mijn familie daar niet mee zou kunnen leven zou ik dat op zijn zachtst gezegd egoistisch vinden.
Wat heb ik er namelijk aan om hier in Nederland ongelukkig of minder gelukkig te zijn?

Maar omdat familie natuurlijk voor veel mensen erg gevoelig ligt, kan ik me ook wel weer indenken dat anderen daar anders tegenaan kijken.

Veel succes met jullie beslissing!!!

Groetjes,

Martin
 
[quote author=mevdp link=topic=886.msg7533#msg7533 date=1105984656]
Met de huidige technologie kun je op zoveel manieren contact houden en uiteindelijk is het jullie leven, waarmee jullie gelukkig moeten zijn.
[/quote]

En die technologie gaat maar verder en verder. Nu weer een nieuw vliegtuig met een bereik van 15.000 KM.
Het komt alleemaal dichter bij. 'It's a small world'.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/17312861/Onthulling_A380_ook_een_Nederlands_feest.html
 
Back
Top