Even voorstellen: Nordic1980

Douwegerlof

New Member
Beste allemaal,

Australië is als een virus.
Als je er ooit van hebt geproefd,
Als je ooit in de Tasman Sea zwom,
of in de Indian Ocean,
dan duik je niet meer snel in het van Harinxmakanaal.
Dan laat Down Under je maar moeilijk los.

Ik durf nu, zo'n 13 jaar later, gerust te zeggen dat Australië mijn leven op de kop gezet heeft.
Mijn levensvisie, mijn vriendschappen, de manier hoe ik mijn werk en vrije tijd probeer in te richten...
Soms heb je een zetje nodig. Ik kreeg 'm vorig jaar (2011): Waar wil je over vijf jaar zijn?
-In Australië.

Ik struin hier wat rond en heb mij verwonderd over de hoge fares van de (on- en offshore) emigratiebureau's. Zo'n € 4.000,- En dan komen de kosten van de DIAC er nog over heen. En dat alleen voor een papiertje in je paspoort.

Nu ben ik benieuwd of er op dit forum ook aanwijzingen zijn om elkaar te helpen om het ook zelf te doen, zodat iedereen hiermee verder kan.

Dave

Hoi Dave,

Welkom op het forum! Welk visum wil je aanvragen en wat voor beroep doe je en weet je al waar in Australie je wilt wonen?

Groetjes Gwen

Beste allemaal,

of in de Indian Ocean,

Ik durf nu, zo'n 13 jaar later, gerust te zeggen dat Australië mijn leven op de kop gezet heeft.
Mijn levensvisie, mijn vriendschappen, de manier hoe ik mijn werk en vrije tijd probeer in te richten...
Soms heb je een zetje nodig. Ik kreeg 'm vorig jaar (2011): Waar wil je over vijf jaar zijn?
-In Australië.

Ik struin hier wat rond en heb mij verwonderd over de hoge fares van de (on- en offshore) emigratiebureau's. Zo'n € 4.000,- En dan komen de kosten van de DIAC er nog over heen. En dat alleen voor een papiertje in je paspoort.

Nu ben ik benieuwd of er op dit forum ook aanwijzingen zijn om elkaar te helpen om het ook zelf te doen, zodat iedereen hiermee verder kan.

Dave
Er zijn inderdaad geneoeg mensen die dat doen/gedaan hebben. Ligt er helemaal aan welk beroep je uitoefend, je papieren, hoeveel ervaring je daaarin heb,t etc.....
Ik ben blij dat wij wel een bureau gebruikt hebben, die hebben ons net voor een grote verandering aan een case officer geholpen.
En ik heb grote twijfels of we, na die toenmalige veranderingen, hier anders wel gezeten zouden hebben.

Als je meer advies over die keuze wilt hebben, is het handig om je werk en leer historie hier neer te zetten.

Bart

Welkom op het forum. We willen je graag helpen met het nemen van de beslissing "wel of geen bureau" maar zullen inderdaad iets meer info nodig hebben. Daarnaast wijzigen de regels zo vaak en zo onbegrijpelijk, dat een bureau heel handig kan zijn. Ben blij dat wij het toen wel gedaan hebben!

Welkom op het forum! Wel of geen bureau valt of staat met je persoonlijke situatie. En, helemaal met Skilselect, een bureau kan (als ze onshore zitten) hoogstwaarschijnlijk wat meer druk zetten af en toe.

FIJN dat iedereen hier zo betrokken is!

Mijn achtergrond:
- vanaf 2004 werkzaam in het voortgezet onderwijs als docent Lichamelijke Opvoeding,
- in 1999 en 2000 gewerkt met een WHV,
- Secundary teacher staat op de SOL,
- ik ga voor een skilled independent subclass 175.

Ik overweeg overigens (gewoon) een bureau in de hand te nemen, maar weeg eerst de mogelijkheden af.
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Welkom op het forum!

Wij hebben juist voor een bureau gekozen, omdat we geen enkel risico wilde nemen en later niet met de vraag zaten: 'wat als we nu wel een bureau hadden ingeschakeld was het dan wel gelukt'. Mede ook doordat mijn beroep in combinatie met mijn werkervaring niet helemaal overeen kwam, en de kans dat onze beroepserkenning afgekeurd zou worden groot was.

Qua papier werk is het wel zelf te doen, maar er gaat dan gigantisch veel tijd in zitten wat je allemaal moet uitzoeken en versturen, met de kans dat je documenten vergeet of verkeerd verstuurd. Zoals hierboven al geschreven, het hangt helemaal van je persoonlijke situatie af...

Sander

Ik heb bij 'just migrate ' mijn skills assessment latent doen. Dit was 1500 Aus. Voor de rest doe ik het nu zelf. De skills assement had ik waarschijnlijk ook zelf kunnen doen, maar het scheelde veel uitzoekwerk om het via just Migrate te doen. Ze was erg professioneel en behulpzaam. Je kunt altijd bij haar informeren

Als je voor een 175 gaat heb je denk ik wel een bureau nodig ;) Want die is er niet meer ;)

Maar even zonder dollen, er zijn volkstammen die het zonder bureau redden. Er zijn ook volkstammen die het zonder bureau (waarschijnlijk) niet gered hadden. Wij hadden het zonder niet gered. Kijk anders even in ons draadje hoe het bij ons liep ;)

Merry-go-round to OZ ?

Maar de beslissing is uiteraard aan jou!

Succes!

Welkom

Ook wij hebben een bureau ingeschakeld. Misschien kan je het zelf, maar het zal alleszins meer tijd kosten omdat je de kennis die een bureau al heeft zelf nog moet opdoen. Het is natuurlijk ook mogelijk om maar een stukje door een bureau te laten doen. Alleszins veel succes!

Succes met alles. Mijn man is leraar op een high school. Nu is hij een Nieuw Zeelander en kon hij gewoon het land binnen en aan het werk. Ik weet wel dat er vaak leraren op een temporary visa komen en dan 2 jaar in de 'country' gaat werken en daarna kunnen ze permanency krijgen. Er zijn plaatsen waar het makkelijk is om werk te krijgen en plaatsen waar het minder makkelijk zal zijn. Er zijn 3 soorten scholen, private, public en public independent. Bij private en public independent moet je direct bij de school solliciteren. In public scholen worden door de educatie department de leraren geplaatst, maar meer scholen gaan independent. Ik weet niet hoeveel vraag er is naar leraren in lichamelijke opvoeding (PE), in de IT is het soms erg lastig een baan te vinden maar als maths of English zit je weer een stuk beter. Maar dit is in WA. NOgmaals succes ermee, een bureau kan je vast helpen met de verklaringen van de diploma's, etc. ielts test, etc.
Jo

Welkom Dave :)

Ik ben in februari 2009 op een 475 Australie binnengekomen. De procedure heeft me in totaal zo'n 1.5 jaar gekost. Mede doordat er wat regeltjes veranderden en als je dan nog van de 'oude' gebruik wou maken dan moest je aanvraag voor een bep. datum binnen zijn. Dat lukte mij niet en dat was wel OK, maar dat hield wel in dat ze een enorme vertraging opliepen.

Ik heb het zonder bureau gedaan. Dus alles zelf. VETASSESS, State Sponsorship. En het uiteindelijke visum. Veel werk, maar te doen. Ik ben bibliothecaris, ter info.

In het begin kwam ik er niet helemaal uit qua visumaanvraag. Toevallig was de emigratiebeurs er toen (in maart) en daar met vertegenwoordigers van SA en WA gepraat. Bijzonder verhelderend! De vertegenwoordiger van WA gaf aan het gewoon zelf te doen. Bespaarde een hoop geld en zeker als je wat handig bent met computers (ivm de online formulieren die ingevuld moeten worden) en het Engels goed beheerst zou dat geen probleem op mogen leveren.

Geen idee of het via een bureau sneller gegaan zou zijn. Over het algemeen was het gewoon een kwestie van wachten op de reacties. VETASSESS en State Sponsorship gingen vrij vlot, maar DIAC.... Maar toen ik eenmaal een case manager had was het ook zo gebeurd.

Veel succes!
Janka

Beste allemaal,

of in de Indian Ocean,

-In Australië.

Dave

Hoi!
Nou dat klinkt als mijn verhaal (ook 13 jaar geleden, ook uit t noorden, ook docent, ook zetje nodig gehad, alleen was dat bij mij in jan '10 toen een vriendin vroeg of ik het nou ooit nog eens echt ging doen of er alleen maar over ging praten).

Ik ben op een skilled independent gegaan en zit hier nu welgeteld 4 dagen. Ik had besloten wel een bureau in te huren en ook al was het niet goedkoop, ik heb er geen spijt gehad. Accessmigration zit in Brisbane, maar Anna-Maria die het runt spreekt ook nederlands als je dat handiger vindt. Het is zeer kleinschalig en dat vond ik heel prettig. Ik kon altijd over alles, hoe klein ook, mailen/skypen en kan haar inmiddels onder mijn vrienden rekenen.
Laat maar weten als je meer info nodig hebt. Het is idd allemaal niet goedkoop (geen 4000 volgens mij), maar ik had het niet graag alleen gedaan (kleine letters en ik zijn geen vrienden)

Succes met alles :) Waar in Oz wil je naartoe?

Hallo allemaal, ik heb uiteindelijk de stap gezet. Op 16-3-2014 een 'agent' ingeschakeld en nu full pool aan de slag met alle benodigde documenten!
Ik ben in nov 12 nog een maand in Australië geweest. "Klopt het nog? Is dit het land waar ik kan en wil wonen en werken?"
Alle stoplichten staan op groen. Maar niet per se in het onderwijs. In het maandje Down Under begreep ik al snel dat de NL problemen in het onderwijs een voorbode zijn voor wat Australië te wachten staat... Toch kan ik met mijn diploma en stages voor een Visa gaan met een permanent karakter, overal in het land :)
Nu werken, anti kraak wonen, sparen en heel snel mijn Engels bijschaven .....

Back