even voorstellen ooit oz?

Desiree

New Member
Hoi allemaal, ik lees al een tijdje anoniem mee en vind het tijd worden om mezelf te registreren om mee te kunnen kletsen.

Ik ben van 2005 tot 2006 op de dag af precies een jaar met een WHV naar OZ en NZ geweest. Sindsdien blijf ik het verlangen houden naar OZ. Het is een virus wat soms minder is, maar altijd met het minste of geringste vlammetje weer oplaait. Begin dit jaar zijn mijn man en ik flink in conclaaf geweest over of we met een tijdelijk visum naar oz willen gaan. Ik heb daar contacten en kan (volgens de contacten) redelijk makkelijk een baan vinden. Er waren uiteindelijk twee echte (naast de gebruikelijke) problemen. Mijn man is er nog nooit geweest en we wilden kinderen. Inmiddels ben ik dus zwanger en staan onze OZ plannen voor onbepaalde tijd in de ijskast. Door hier mee te lezen en kletsen kan ik mijn droom nog enigzins bij me houden.

Groeten

Welkom op het forum!
afro.gif

Waarom niet eerst een keer met z'n 3en op vakantie naar Oz? Dan komt het vast goed met je man
wink.gif

Groeten Steven

welkom op het forum!

Ik heb zelf geen kinderen, maar volgens mij is er zeker voor de kleintjes veel aandacht in WA. Op bijna elke hoek zie ik wel een leuke kinderspeelplaats.

succes Simone

Vanaf welke leeftijd is het voor een kind ook leuk om zo'n verre reis naar oz te maken? Dan weet ik gelijk hoe lang ik nog moet wachten ;-)

tja..... heb er geen ervaring mee, maar ik hoor allerlei verschillende geluiden. Dat het makkelijker reizen zou zijn met een baby, dan met bv een driejarige. En juist andersom, dat een baby er nog niks van mee krijgt dus dat je beter kunt wachten tot ze wat ouder zijn.
Persoonlijk denk ik dat het tot zo'n jaar of 5/6 niet heel veel uitmaakt of je nou naar Oz of Vlieland gaat. Een jonger kind is vooral blij als hij/zij veel tijd en aandacht krijgt van zijn ouders. Maar ze voelen het natuurlijk wel als jij happy bent! Daarna krijgen ze er meer van mee, en dan moet je ook rekening gaan houden met wat hij/zij leuk vindt. Wat zo'n reis dan ook weer een extra dimensie kan geven.
Laten we het niet over 10+ hebben, want zolang wil je niet wachten ;-)

Een baby lijkt mij ook niet handig. Drie ook nog niet. Vijf of zes wel, want dan kan je dingen vertellen en uitleggen. Tien is idd veeeeel te lang!! Pff het is allemaal nog zo lang. Maar ja het ligt dan ook niet naast de deur. Ooit komen we er.

volgens mij is er voor elke variant wel iets positiefs of negatiefs te zeggen.
Als je het je kunt veroorloven, kun je best met baby op vakantie naar Oz. Je gaat tenslotte ook op vakantie voor je eigen plezier! Het is wel een prijzige vakantie...
Als het erom gaat om daar te gaan wonen en werken is dat misschien wat lastiger met een heel jong kind, maar het kan natuurlijk wel. Ook daar wonen moeders met jonge kinderen :grin:.
Wij gaan straks (deo volente) als de kinderen 6 en 7 zijn. Voor ons achteraf de ideale leeftijd (maar niet bewust gepland). Aan de ene kant zijn ze nu bekend met Nederland, opa's en oma's, oom en tante, neven etc. Daardoor hoop ik dat het makkelijker is om dat contact vast te houden. En aan de andere kant zijn ze nog jong en flexibel genoeg om daar makkelijker te aarden. Hoop ik dan tenminste...

Het blijft spannend, met kinderen zo'n move maken. Uiteindelijk kan het allemaal, of je je kinderen nu daar krjigt, meeneemt als ze baby zijn of als ze wat ouder zijn. Zolang het maar goed voelt voor jullie.

Back