Even voorstellen: Paulien & Michael

PlienB

New Member
Hoi,

Wij zijn Paulien (nl) en Michael (aus). We hebben begin dot jaar leren kennen in Nieuw Zeeland en reizen sinds dien heen en weer. Ik werk als data analist in een ziekenhuis en Michael is lifeguard in Perth. Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk die kant op ga (we zijn inmiddels ook verloofd). Ik ben een paar jaar geleden verliefd op het land geworden terwijl ik in Melbourne studeerde, dus we denken dat ik beter zal aarden in Australië dan hij in Nederland. Ik ben me inmiddels aan het inlezen in visum mogelijkheden en heb zeer veel aan dit forum gehad, fantastisch ! Een spannende tijd is aangebroken, en het is erg leuk verhalen te lezen van mensen in dezelfde situatie!

Staat je beroep misschien op de SOL lijst? Dan kun je voor een skilled independent gaan. Zit je gelijk aan niets en niemand vast ;)

Welkom op het forum Plien! Succes met het hele visumgebeuren, het valt best mee, het is vooral veel papierwerk verzamelen :)

Wil je in Nederland of in Australie trouwen?

Welkom Paulien! Je bent altijd welkom voor n bakkie als je in Perth bent.

Dankjulliewel allemaal! Ik ben bezig aan mijn master psychologie maar in Australië moet je 6 jaar gedaan hebben, terwijl de opleiding hier 4 jaar is. Er zijn wel overgangsprogramma's maar om te weten of je daar voor in aanmerking komt moet je eerst je diploma laten waarderen. Als het goed is ben ik van de zomer klaar dus dan ga ik dat laten doen. En mijn werk als data analist staat er geloof ik niet op, ik weet niet in hoeverre je er een draai aan kan geven zodat het lijkt op iets wat er wel op staat.. Je moet geloof ik ook een opleiding in die specifieke richting hebben (heb ik niet).

En @Kooka we gaan in Nederland (Leiden) trouwen! Leek me wel passend een feestje te vieren in mijn geliefde oude stad :) De benodigde papieren zijn inmiddels binnen, dus wanneer Michael over twee weken hierheen komt kunnen we gaan plannen :).

Leuk! Wij hebben het omgekeerd gedaan; zijn in Australie getrouwd en mijn familie is naar Oz gevlogen :)

Heel veel planplezier!

Hi Plien, welkom ook op het forum. Als je meer wilt weten over werken als psycholoog in Oz en wat daarvoor nodig is, raad ik je aan contact te zoeken met Ernie & Hobbes. Zij is hier inmiddels een paar maanden en bezig met de registratie. Wel een heel hoop geregel: en een bruiloft en een emigratie. Velen krijgen al de zenuwen van een van deze twee 'big moments in life'. Succes!

Welkom op het forum! Altijd leuk om de belevenissen van anderen te lezen en waar mogelijk een eigen ervaring te delen.

Back