Even voorstellen Rene & Ilse

Rene & Ilse

Member
Hey hallo allemaal :)

Wij zijn Rene en Ilse en zijn al een 'tijdje' bezig met de emigratie naar Australie.
November vorig jaar zijn we een maand in Australie geweest (WA, Perth/Mandurah) bij familie omdat wij graag naar Australie willen emigreren maar, wilde het toch eerst nog even proeven en zien voordat we verder stappen zouden ondernemen (voornamelijk Ilse). Rene was er een aantal jaar geleden al uit en heeft zich 7 jaar geleden laten omscholen van programmeur naar loodgieter om er zeker van te zijn om in Australie aan de gang te kunnen zonder al te veel problemen en zeg nou eerlijk je gaat toch niet naar Australie om de hele dag binnen te zitten ?

Affin Rene heeft het prima naar zijn zin als loodgieter, dus dat gaat helemaal goed komen.

We hebben ook redelijke wat familie wonen in Australie waarbij het overgroote deel WA woont meeste woont in Fremantle, vandaar ook onze keuze om dat deel van Australie te gaan vestigen.
Rene's zijn ouders weten al 12 jaar dat hij niet in Nederland wilde blijven maar Ilse d'r moeder pas een jaar of 3 maar geen probleem :)

Enige vragen zou zeggen : SHOOT!

Rene & Ilse

Hoi welkom op het forum!

Jullie zijn al lekker op weg zo te zien!

Groeten Steven

Nou, ik zal niet "Shooten".
Wij wonen nu zo'n 1.5 jaar in Waikiki (Rockingham) en hebben afgelopen vrijdag de sleutel van ons eigen huis gekregen :D
Balidvis is het nu!
We komen elkaar vast nog wel eens tegen als het zover is. En met de hulp van Rob en Marijke moet dat helemaal goed komen.

Bart

Nou, ik zal niet "Shooten".
Wij wonen nu zo'n 1.5 jaar in Waikiki (Rockingham) en hebben afgelopen vrijdag de sleutel van ons eigen huis gekregen :D
Balidvis is het nu!
We komen elkaar vast nog wel eens tegen als het zover is. En met de hulp van Rob en Marijke moet dat helemaal goed komen.

Bart
Hi Bart,

Gefeliciteerd! (sorry, misbruik dit draadje even....). Wel grappig, die verbastering van de plaats waar jullie nu wonen..... :wink: (Balidvis.....). We komen snel langs!

Groet,
Annemarie

Welkom! :up:

(Jullie onderschrift lijkt wel een beetje op de onze. :wink:)

moet eerlijk bekennen dat ik stiekum die van jullie gepikt heb om de onze te maken ^^

Bedankt voor de reacties allemaal ;)

ChrisAnne : Wij hebben ook Rockingham op het oog :) meeste familieleden wonen in Fremantle en nog een aantal in north Dandalup
Ongetwijfeld zullen we elkander wel eens tegen het lijf lopen ;). aan de hulp van Rob & Marijke hoeven we niet te twijfelen dat gaat helemaal goed komen ;)

Rene

Hoi Rene & Ilse,

Een beetje off-topic.

Ik Googlede op "loodgieter" en "Perth" en zie daar jullie bericht kwam naar voren. We hebben namelijk een loodgieter nodig omdat we een lekke gasleiding hebben en omdat ik meer vertrouwen in NL'se loodgieters heb dan in Australische dacht ik zo dus wel bij een Nederlandse loodgieter uit te komen die in Perth woont.
Maar helaas wonen jullie hier dus nog niet.

V.w.b. het vinden van werk denk in niet zo'n slechte keus om loodgieter te worden, alleen misschien iets om rekening mee te houden is het feit dat voor de meeste beroepen hier een licence nodig is van de desbetreffende beroepsorganisatie. Zonder is het lastig aan de bak te komen of je moet eerst weer als stagiar aan de slag. (en wat ik van verschillende mensen in de verschillende beroepsgroepen hoor is dat dat soms jaren kan duren)
Probeer zoveel als kan je papieren van te voren erkent te krijgen dat scheelt denk ik een hoop gezeur, frustraties en teleurstelling.
Succes met de verdere voorbereidingen.
grt,
Mark

Hoi Rene & Ilse,

Een beetje off-topic.

Ik Googlede op "loodgieter" en "Perth" en zie daar jullie bericht kwam naar voren. We hebben namelijk een loodgieter nodig omdat we een lekke gasleiding hebben en omdat ik meer vertrouwen in NL'se loodgieters heb dan in Australische dacht ik zo dus wel bij een Nederlandse loodgieter uit te komen die in Perth woont.
Maar helaas wonen jullie hier dus nog niet.

V.w.b. het vinden van werk denk in niet zo'n slechte keus om loodgieter te worden, alleen misschien iets om rekening mee te houden is het feit dat voor de meeste beroepen hier een licence nodig is van de desbetreffende beroepsorganisatie. Zonder is het lastig aan de bak te komen of je moet eerst weer als stagiar aan de slag. (en wat ik van verschillende mensen in de verschillende beroepsgroepen hoor is dat dat soms jaren kan duren)
Probeer zoveel als kan je papieren van te voren erkent te krijgen dat scheelt denk ik een hoop gezeur, frustraties en teleurstelling.
Succes met de verdere voorbereidingen.
grt,
Mark
Mijn oude buurman uit NL woont in Carramar (NOR)en heeft jaren, NL en OZ, ervaring als loodgieter.

Bart

[/quote]
Mijn oude buurman uit NL woont in Carramar (NOR)en heeft jaren, NL en OZ, ervaring als loodgieter.

Bart
[/quote]

Hoi Bart,

Ik neem aan dat je Dirk bedoelt. Die had helaas geen tijd.

grt,
Mark

Bart

Hoi Bart,

Ik neem aan dat je Dirk bedoelt. Die had helaas geen tijd.

grt,
Mark
Ja inderdaad, dat moet Dirk zijn.
Doe hem/ze de groeten maar, als je hem/ze ziet.
We moeten nodig eens bij ze op de koffie, maar het komt er maar niet van :oops:

Bart

Veel succes ermee, je zult er beslist geen spijt van krijgen......ik spreek van ervaring
Jos
www.olivesandoil.info

Dirk?? Wist niet dat er een toetsenbord aan de afvoer zat.... Wist ook niet dat wij buren waren geweest :grin:

Maar weer even terug op topic: Welkom op het forum Rene & Ilse!

Wat een klein wereldje lol....

Anyway hallo Rene en Ilse welkom en veel plezier met lezen !

Back