Even voorstellen: Ricardo Jansen

Ricardo87

New Member
Hallo allemaal,

Mijn naam is Ricardo Jansen. Ik ben 26 jaar en ben woonachtig in Utrecht. Ik studeer Integrale Veiligheidskunde (HBO) in Utrecht en ben op dit moment bezig met mijn afstudeeronderzoek. Ik heb een bijbaan bij de afdeling cameratoezicht van de politie Utrecht.

Een jaar geleden heb ik een vrouw leren kennen uit Australië en tot op de dag van vandaag hebben we dagelijks contact via de telefoon, Skype en Whatsapp. Op 21 april jl. is zij voor mij naar Nederland gekomen en ze is tot en met 8 mei jl. bij mij gebleven. Hierna is zij terug gevlogen naar Australië (Melbourne).
Ik wil graag z.s.m. naar Australië verhuizen en met haar samenwonen. Mijn vriendin heeft een baan en woont op kamers met een tweetal huisgenoten. Ze is op dit moment op zoek naar een goedkoop en geschikt appartement voor ons samen.

Ik heb al wat rond gekeken voor visums, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk waar en hoe te beginnen. Ik kwam bij dit forum en het lijkt mij de ideale manier om meer informatie te verkrijgen en eventueel ervaringen te delen/hulp te krijgen.

Ik hoor graag van jullie!
Groeten Ricardo Jansen.

Welkom op het forum Ricardo.

Waar jij je op moet richten is een visum waar je als partner die kant op kan. Maar, zoals je het nu schetst gaat dat niet makkelijk worden. Probeer de http://www.immi.gov.au/visawizard/ eens om te kijken wat je exact nodig hebt en ga er vanuit dat part time banen in Australie alleen als vol aangezien worden als het > 20 uur is.

Succes met het verder uitzoeken van je kansen, er is veel te lezen over de partner visa hier op het forum.

Welkom Ricardo!
Zoals Zwerver al aangeeft, goed om te beginnen op de visawizard. Misschien is een Working Holiday visum iets voor je?