Even voorstellen Ruben&Claudia

Ruben&Claudia

New Member
G'day mates!
Wij zijn Ruben en Claudia, woonachtig in Sprundel, Noord-Brabant. We zijn de trotse ouders van 2 kids van 7 en 4 jaar en onze semi-kids, een hond en 2 katten.
We lopen al een aantal jaar rond met het idee naar Australië te gaan. In 2006 zijn we er een 5-tal weken geweest en zijn toen verliefd geworden op het klimaat, natuur en mentaliteit. We hebben toen meteen tegen elkaar gezegd, " we gaan terug", maar inmiddels 9 (mooie) jaren verder en niet meer terug geweest. Het is sindsdien altijd blijven kriebelen en onder het motto "You Only Live Ones" willen we nu proberen een visum te bemachtigen en ons proberen te vestigen down under. Er zijn behoorlijk wat periodes geweest dat de focus volledig ergens anders lag (kinderen, familie, ander huis, werk) en dat het verlangen naar Australië ook minder was. Nu laat het ons niet meer los en willen nu ook echt doorzetten en kijken of we er kunnen geraken.
Ondertussen hebben we al veel mee kunnen lezen op dit geweldige forum en we vinden het geweldig dat mensen hun verhaal delen en hulp krijgen met hun zoektocht naar antwoorden in de enorme uitdaging die je te wachten staat. Dus nu maar eens zelf geregistreerd en ons voorgesteld.
We zijn vorig jaar naar de emigratie beurs geweest en begin deze maand hebben we een gesprek gehad met visa 4 you. We willen nu gaan proberen een 189 visum aan te vragen op basis van het beroep agricultural scientist. We hopen over 2 jaar naar Australië te kunnen vertrekken. Als het allemaal lukt volgend jaar al voor een oriënterende reis:) We hebben een lange weg te gaan en we zullen waarschijnlijk onze up's en downs hebben, maar als we het niet proberen zullen we het ook niet weten....
Er zullen nog heel wat vragen zijn de komende tijd en hopen ze dan ook op dit forum te kunnen posten.

Groetjes Ruben en Claudia

Welkom op dit forum,

Idd heel veel succes met jullie proces om naar Oz te vertrekken :).

Voor info zijn jullie op de juiste plek :rolleyes::p

Ben eigenlijk ook wel benieuwd waar jullie heb willen :D

slaap lekker!

Bedankt!
Waar precies weten we nog niet, maar zitten te denken aan NSW, hoewel we omgeving Melbourne en Adelaide ook niet uitsluiten. Deze plekken willen we dan ook aandoen als we ons gaan oriënteren volgend jaar.
Ik wil ook nog wat onderzoek doen of er bepaalde regio's in Australië zijn waar men veel agricultural research doet, kunnen we dan evt rekening mee houden. Tips zijn welkom!;)

Hoi, welkom!

Volgens mij wordt er door het hele continent wel ge-researcht. Het is dan wellicht goed te kijken naar het klimaat en het gewas.
Hoe meer zuidelijk je komt, hoe meer de agri op NL lijkt. In het zuiden en Tasmanië heb je bijvoorbeeld melkveehouderij, graan verbouw etc.
Wijn regio's zijn er ook volop in het zuiden.
In het noorden wordt het tropisch, daar heb je bananen en allerlei fruit.

Pick your spot...

Welkom en heel veel succes met de voorbereidingen, visum aanvraag en de oriëntatie.
Leuk dat jullie al een voorstel ronde doen en ons op de hoogte houden.

Welkom Brabo's! Veel voorpret met de voorbereidingen, keep on smiling is het devies :D
Heb geen kennis van het visumgebeuren voor agriculture (de moestuintjes van de Appie overleven bij mij al niet:oops:) maar stel zeker hier al je vragen!

Welkom :) In de Adelaide Hills ook veel produce. M'n schoonfamilie heeft een appelboomgaard en maken ook gebruik van een agricultural scientist. Zijn naam is Marcel en hij is ook een hollander, ik heb hem nog nooit ontmoet en kan je er verder weinig over vertellen behalve dat m'n schoonouders altijd grapjes maken dat als hij langskomt voor zijn consult hij hun altijd rond de lunch inboekt en dan al hun Edammer kaas opeet. Hij heeft zo z'n route door heel de hills hier, vrienden die een kersenboomgaard managen maken ook gebruik van hem. Ik zal proberen om eens wat meer info in te winnen, als dat lukt zal ik jullie en berichtje sturen.

Welkom :) In de Adelaide Hills ook veel produce. M'n schoonfamilie heeft een appelboomgaard en maken ook gebruik van een agricultural scientist. Zijn naam is Marcel en hij is ook een hollander, ik heb hem nog nooit ontmoet en kan je er verder weinig over vertellen behalve dat m'n schoonouders altijd grapjes maken dat als hij langskomt voor zijn consult hij hun altijd rond de lunch inboekt en dan al hun Edammer kaas opeet. Hij heeft zo z'n route door heel de hills hier, vrienden die een kersenboomgaard managen maken ook gebruik van hem. Ik zal proberen om eens wat meer info in te winnen, als dat lukt zal ik jullie en berichtje sturen.
Bedankt Tour! Alle info/connecties zijn welkom:up: Ik moet eerlijk bekennen dat wij hier thuis ook nogal kaaskoppen zijn.....:D

Back