Even voorstellen: Sas en Jeroen

jeroen240

Member
Hoi,

wij zijn dus Sascha en Jeroen en na een jaar lang rondgetrokken te hebben in Australië verliefd geworden op het land en de mensen. Ons doel van deze reis was om te kijken of we een plek konden vinden waar we zouden willen wonen/werken, nou en dat is gelukt!! Townsville is ons zeer goed bevallen en dit is dan ook de stad waar we proberen te gaan wonen. Maar we staan nog aan het begin van het emigratie-trajekt en zitten natuurlijk vol vragen.

Sascha was voor de reis afgestudeerd als marine biologist en heeft na terugkomst een promotiebaan gekregen aan de universiteit van Amsterdam, wat ons dus een jaar of vier geeft om de emigratieplannen om te zetten in werkelijkheid. De basis voor een visum is als marine biologist wat beter dan die voor mij, ik werk als zelfstandig fotograaf en helaas staat dit beroep niet op de lijsten.

Plan is dan ook dat Sascha promoveert en ik me ga omscholen tot loodgieter, dit vak heeft me altijd al erg leuk geleken en op deze manier slaan we hopelijk meer vliegen in één klap. Nu zit ik daaromtrent wel met een aantal vragen maar deze zal ik stellen in het desbetreffende forum.

Genoeg over ons lijkt me.

Groetjes Sas & Jeroen

Van harte welkom op het forum! Wat heerlijk zeg, dat jullie daar een jaar lang hebben rondgetrokken en ik begrijp Townsville wel, was ik ook gek op!

Jammer genoeg kan ik jullie niet verder helpen met jullie huidige vragen. Veel succes in ieder geval!

Groet,
Annemarie

Welkom op het forum!
afro.gif

Thanks!!

is er trouwens ook de mogelijkheid om een mailtje te krijgen als er een reaktie op een door ons gestarte topic is??

Je kunt daar de "Watch this topic" knop voor gebruiken. Als je daar op klikt, kun je vervolgens kiezen wanneer je een notificatiebericht wilt krijgen.

welcome op het forum. Als je je zo gaat voorbereiden, dan komt die droom zeker uit! Heel veel plezier en succes gewenst. Ik zal je bellen als ik een goeie fotograaf nodig heb in ozzie ;D (super foto van jullie 2)

Welkom op het forum!! Ik kan jullie helaas niet helpen mbt jullie 'werk' vraag. T'ville is idd een geweldige stad! (ik heb er tig jaar geleden een jaar gewoond)

Succes met alles!

Bedankt! Voelen ons al helemaal thuis hier
smiley.gif

Nu maar hopen dat ons plan van aanpak de juiste blijkt te zijn en gaat werken. Maar eerst veeeeeeeel lezen
cheesy.gif

Welkom op het forum! Lijkt me dat jullie in elk geval ruim de tijd hebben om je te orienteren en een plan van aanpak te trekken, dus dat zit wel goed.

Volgens mij kun je hier best lekker verdienen als fotograaf, als ik kijk wat wij voor offertes voor onze bruiloft kregen... amai! Aan jullie signature te zien kan je er wat van ook! :) Je kan altijd loodgieter worden en als fotograaf bijbeunen ofzo? Bruiloften schieten in het weekend?

Welkom op het forum! Lijkt me dat jullie in elk geval ruim de tijd hebben om je te orienteren en een plan van aanpak te trekken, dus dat zit wel goed.

Volgens mij kun je hier best lekker verdienen als fotograaf, als ik kijk wat wij voor offertes voor onze bruiloft kregen... amai! Aan jullie signature te zien kan je er wat van ook! :) Je kan altijd loodgieter worden en als fotograaf bijbeunen ofzo? Bruiloften schieten in het weekend?

Hoi Kooka,

is ook een beetje de bedoeling, eerst een aantal jaren loodgieteren en dan langzaam weer overgaan op fotografie.Fotografie is mijn passie dus hopelijk gaat dit lukken....

Welkom op het forum

wij zijn net terug van onze reis door Oz en konden het ook wel vinden in noord queensland, maar dan eerder rond Cairns.
Het enige nadeel is dat er geen golven zijn en mijn man houdt van surfen...

veel succes met jullie plannen!

Hoi Kooka,

is ook een beetje de bedoeling, eerst een aantal jaren loodgieteren en dan langzaam weer overgaan op fotografie.Fotografie is mijn passie dus hopelijk gaat dit lukken....
Als je maar een paar jaar wilt gaan loodgieteren, zou ik daar maar eens heel hard over na gaan denken (en veel lezen).
Waarschijnlijk mag je hier niet zoveel met je (aanstaande) Nederlandse loodgieterspapieren.
Misschien dat het voor een visum wel handig is, maar of je er hier makkelijk mee aan het werk komt???

Bart

@Bart: kun je daar iets specifieker over zijn? Als het lukt red ik het om in Nederland in ongeveer 4 jaar het nivo om igg in Nederland zelfstandig te werken. Zal toch wel iets waard zijn down-under? En ik denk niet aan een paar jaar hoor, met een aantal jaren bedoel ik zoveel als nodig.

Back