even voorstellen: Sebastiaan en Natasha...

nebasha

New Member
... en na lang dromen, voegen we nu daad bij woord! Alhoewel, de intentie is er. We staan nog helemaal aan het begin van ons immigratietraject. We kunnen dus alle tips en adviezen gebruiken!

Ik werk als Marketing & Sales Manager bij een business school in Rotterdam. Een internationale organisatie, die helaas geen directe werkgelegenheid in australie biedt. Maar ik zag dat er een hoop te doen is voor marketeers in bijvoorbeeld Sydney of Brisbane. Natasha werkt als PR en Communicatie Professional in de culturele sector. Zij is in Australie geboren en heeft een zus in Surfer Paradise wonen. Zijn er mensen op dit forum werkzaam in de marketing/communicatie/PR met ervaringen in dit beroepenveld in Australie? Neem contact met ons op!

groetjes,

Sebastiaan & Natasha

Hallo Sebastiaan en Natasha

Veel succes met jullie "traject"  :up: wij zijn ook net begonnen en hebben een emigratiebureau (move2australia) in de arm genomen. Het helpt je met de regeltjes e.d. het kost misschien wel wat maar dan weet je of je een reële kans maakt.

Weten jullie al in welke regio jullie willen gaan wonen? vergeet vooral niet te stemmen. Er is volop competitie over welke stad de meeste Nederlanders trekt.

Groetjes Johan en Yvonne

Hey Johan en Yvonne,

Dank voor jullie reactie! Ik heb begrepen dat het een behoorlijk bureaucratisch gebeuren is, emigreren  naar australie. Net even naar de site gekeken van Move2Australia. Nog redelijke tarieven, toch? Volgens mij ook wel een voordeel dat ze in Australie gevestigd zijn.

We denken er over om in Brisbane of net er buiten te gaan wonen. Zelf zou ik Sydney ook wel zien zitten, zeker gezien mijn werk. Maar wie weet, hebben ze aan de gold coast ook genoeg te doen.

En jullie, hebben jullie al een idee over het hoe en wat?

groetjes,

Sebas

Welkom op het Forum.

Met een australische vriendin zou het niet zo moeilijk moeten zijn om een visum te krijgen. Zijn jullie getrouwd of samenwonend?

De meeste emigranten ervaren met het verkrijgen van een visum meer problemen dan met een baan.

Veel succes ermee!

Gr,
Fam Munnichs

ps wij gaan naar Sydney als we een visum hebben.

Hey Fam. Munnichs,

Dank voor jullie bericht. Ik had inderdaad begrepen dat een australische vriendin voordelen biedt ;) Ben benieuwd hoe het allemaal zal lopen. Hoe ver zijn jullie al met de aanvraag?

groetjes,

Sebastiaan

Wij denken er serieus  :thinking: over om rondom Perth te gaan wonen, we hebben Bunburry :flipper: in gedachte maar dat is ook afhankelijk van werk e.d. De westkust heeft ons hart gestolen toen we in 2006 onze 3 maanden durende vakantie/reis  :beach: begonnen.

Wij vonden de tarieven van Move2Australia niet te veel en (we zijn nu bezig met het verzamelen van alle documenten) tot nu toe is Rob erg behulpzaam en er wordt snel gereageerd op e-mails met vragen.

Het hele gebeuren kan toch +/- €4000,- (afhankelijk van het soort visum) gaan kosten maar dan heb je het stempeltje in je paspoort staan. en daar draait het uiteindelijk om. :plane:

Ik raad je zeker aan een kansberekening te doen die paar euro zijn de moeite waard en de adviezen van Rob zijn duidelijk.

Groetjes
Johan en Yvonne :hi:

Hoi Wilbert en Marja,

Dank voor jullie bericht. Het is grappig om te lezen hoeveel mensen bezig zijn met het grote plan in te verhuizen. En dan ook nog eens in verschillende stadia. Leuk om alles zo te lezen. Maakt het allemaal een stuk tastbaarder.

groetjes,

Sebastiaan

Hallo Sebastiaan,

Welkom op het forum en veel succes en plezier met alles uitzoeken. Wij hebben ook het hele traject doorlopen aan de hand van een bureau (Buysse Immigration) en zitten nu in het lange wachten traject op het visum.
Wij hebben de planning om naar Perth te gaan, lekker zonnig en overal strand in de buurt! We hopen in februari ons visum te krijgen en als het huis verkocht is, stappen we direct op het vliegtuig naar onze toekomst toe!

Groetjes,

Sacha

Ha Sebastiaan en Natasha,

Goed om te lezen dat er Nederlanders zijn die deze kant op komen. Ik ben in september met mijn Australische man geëmigreerd vanuit Nl naar Australie en we wonen net een maand in de Gold Coast. Ik zit dus vlakbij de zus van Natasha in Surfers! We zijn aardig gesetteled maar het is voor mij een hele struggle om werk te vinden. Ik heb een media-achtergrond en er is weinig werk. Ook voor PR / Communicatie zal het niet makkelijk zijn, maar Natasha heeft natuurlijk haar nationaliteit mee. Mochten jullie nog mensen weten hier in de omgeving (via de zus van Natasha misschien?), dan kunnen we elkaar wellicht helpen?

Succes met het hele visum-traject en wie weet tot ooit hier onder de zon;-)

Groetjes!
Matilde (ik heb in ieder geval mijn naam mee;-) )

Back