Even voorstellen Sofie&Christophe

Hoi,

Ik ben wel al even lid maar tot hier toe was het enkel om te kunnen dromen.

Nu zijn we een paar jaar verder, de kinderen worden groter (twee dochters van 13 en 14 jaar) en we hebben beslist om ervoor te gaan.
We kregen alvast een positieve kansbeoordeling en gaan nu werk maken van IELTS en papieren handel.

Hopelijk kunnen wij in 2016 naar Australie vertrekken!
Het liefste gaan we ons vestigen in Queensland, nog mensen die in QLD wonen en werken? En hoe bevalt het?

In maart komen alvast op vakantie, terrein wat verkennen.

Groetjes vanuit regenland België ;-)

Sofie

Welkom op het forum! Hoe vinden jullie kinderen het om naar Australië te gaan? Fijn dat jullie al een goede start hebben kunnen maken met een positieve kansbeoordeling :)

Welkom op het forum! Hoe vinden jullie kinderen het om naar Australië te gaan? Fijn dat jullie al een goede start hebben kunnen maken met een positieve kansbeoordeling :)

Hallo Tamaria,

Wel ze vinden het best wel spannend. Ze gaan natuurlijk hun vrienden missen maar beseffen wel dat Australie een geweldig land is.
Ze mochten kiezen, mee gaan of bij de papa gaan wonen maar ze willen met ons mee. Vind ik natuurlijk super !

In maart komen we op vakantie, kwestie van ons te oriënteren ;-)

Grts
Sofie

Welkom op het forum Sofie!
Op wat voor visum proberen jullie deze kant op te komen?

Hi Sofie,

Wat leuk dat de kinderen zo openstaan voor het avontuur! Als je door het forum zoekt vind je (voornamelijk in de lastavaza's) ervaringen van meerdere gezinnen die met tieners naar Australië vertrokken zijn.

Hi Sofie,

Wat leuk dat de kinderen zo openstaan voor het avontuur! Als je door het forum zoekt vind je (voornamelijk in de lastavaza's) ervaringen van meerdere gezinnen die met tieners naar Australië vertrokken zijn.

Ja klopt , heel leuke forum trouwens.
Super veel info en leuke mensen met een en dezelfde droom :)

Welkom! Klinkt allemaal positief zo ver. Als je via werk van je man wat kunt bereiken is dat wel fijn lijkt me. Iets minder vast qua visum wellicht maar wel gelijk inkomsten!

Welkom! Klinkt allemaal positief zo ver. Als je via werk van je man wat kunt bereiken is dat wel fijn lijkt me. Iets minder vast qua visum wellicht maar wel gelijk inkomsten!
Idd maar als je reeds 4 jaar binnen bent en werk heb zal het wel makkelijker zijn om te blijven :) al proberen we wel de 190 vast te krijgen hoor :)

Dus de papa gaat akkoord? wauw, das toch niet niks hè

Hoi Katjavdl

Zo ver zijn we nog niet maar we hebben een plan B ;-))
Als de papa niet akkoord gaat gaan we de visa reeds aanvragen voor mij en mijn man (kunnen niet wachten omwille van leeftijd, bijna 40 :-( ) +/-2 jaar om visa te krijgen en deze is 5 j geldig.
Mijn man zou dan in 2018 alleen vertrekken en ik 1 1/2 jaar later met de kids dan. Dan zijn ze allebei 18+ en kan alles.

Maar ik hoop toch dat hij inziet dat de kinderen het graag willen en hebben reeds een voorstel gedaan naar bezoekregeling, nu maar duimen dat we dus eerder kunnen gaan en allemaal samen.

Zal in dit geval niet makkelijk zijn maar wat is 1 1/2 jaar op een leven he?

Grts
Sofie

1.5 jaar. Commitment hoor!

Al in eerder in OZ geweest trouwens?

Hey,
Ja idd haha, hebben er veel voor over maar zullen wel over en weer vliegen al beseffen we dat het zwaar zal zijn.

We hebben tickets om in maart reeds af te komen :) gaan dan van Melbourne naar Townsville doorreizen. Elke dag in Belgie is er eentje te veel ( zucht )

Ach er kan zo veel gebeuren in anderhalf jaar (goede en slechte dingen) ik bedoel dit niet negatief.
Lees voor de goede orde en de andere kant van de medaille ook even de draadjes die gaan over remigreren op het forum. Is wel belangrijk om ook die verhalen te lezen.
Een aantal forum leden staat op het punt om de koffers te pakken terug naar NL/BE. Of zijn net teruggekeerd. Dingen kunnen nou eenmaal anders gaan dan gepland.
Overigens, vraagje, hoe zit het met kinderen boven de 18, kan dat dan nog op hetzelfde visum?

Ach er kan zo veel gebeuren in anderhalf jaar (goede en slechte dingen) ik bedoel dit niet negatief.
Lees voor de goede orde en de andere kant van de medaille ook even de draadjes die gaan over remigreren op het forum. Is wel belangrijk om ook die verhalen te lezen.
Een aantal forum leden staat op het punt om de koffers te pakken terug naar NL/BE. Of zijn net teruggekeerd. Dingen kunnen nou eenmaal anders gaan dan gepland.
Overigens, vraagje, hoe zit het met kinderen boven de 18, kan dat dan nog op hetzelfde visum?

ja dat kan altijd natuurlijk. Maar heeft veel te maken met hoe je zelf als persoon ingesteld bent. Plantrekker of niet, positief persoon van nature of niet... maar het kan natuurlijk altijd tegenvallen al denk ik niet dat ik dat gaat meemaken.

En ja de kinderen kunnen mee op de visum maar alleen als we ze ineens meekrijgen, als we moeten wachten tot ze 18 zijn, dan zal er een aparte visum aangevraagd moeten worden voor familie hereniging. En dus extra kosten maar dan is het zo.

Ja ik dacht al zoiets. Dan moet je dus opnieuw het proces in.
Als je het over een plan trekken hebt, dat leer je hier wel af hahahaha, daar zijn ze hier niet zo van. Wel een heerlijke manier van leven, ook al is dat wel eens lastig (voor deze georganiseerde Nederlandse), maar dat leer je snel af.
Helaas heeft het niet altijd te maken met je instelling hoe dingen gaan in het leven. Dat houdt het wel spannend.

Dank je wel HardCore,

En ja zijn er volop mee bezig.
En Queensland ja prachtig gewoon al is NSW ook al super.

En ja ook voor klimaat maar ook natuur, ruimte en het land waar we gewoon verliefd op zijn zoals vele hier op de site

Back