Even voorstellen: Susan & Mees

Scutch

New Member
Hallo allemaal,

Wij zijn Susan (39), Mees (38) en Shea (8 maanden).  Ik kom oorspronkelijk uit Schotland en woon nu sinds 1993 in Nederland, de laatste 10 jaar in Friesland.  In het begin sprak ik een mengsel van Scottish en Dutch, daarom de bijnaam 'Scutch'.
Ik spreek nu 'vloeiend' Nederlands, maar maak (vooral met schrijven) natuurlijk nog fouten. 

We zijn bezig om te emigreren op een General Skilled - Australian Sponsered (subclass 148) visa.  Mijn broer woont in Perth en gaat ons sponseren, anders hebben we niet genoeg punten!  Zelf ben ik twee keer naar Australië geweest en loop al jaren rond met het plan om ooit daar naartoe te emigreren.  Dit jaar wordt ik 40 en verlies ik nog meer punten, so ''it's no or never"!

Ik heb deze site al eerder ontdekt en heb al veel nuttige informatie gevonden.  Heel leuk dat er zoiets bestaat!  We doen alles zelf dus we hebben deze site echt nodig, ik ben wel engelstalig maar het valt niet mee om alle informatie te lezen en alles te begrijpen.

Mijn skills zijn al goedgekeurd, dus de eerste grote stap is gezet.  De volgende stap is de IELTS test voor Mees in februari.  Normaal spreken we Nederlands met elkaar, maar nu proberen we alleen engels te spreken, het valt niet mee, ik woon hier zolang dat ik automatisch Nederlands spreek!

2006 wordt dus een spannend jaar voor ons, veel te regelen, maar een heel mooi uitzicht.  Ik weet zeker dat deze forum ons veel zal helpen om onze droom te realiseren.

Groetjes,
Susan & Mees

Welkom op het forum en vooral veeeeeeeeeeeel lees plezier. Verder veel succes met het doorlopen van de hele procedure en op het forum is alles te vinden betreffende de aanvraag. :up:

Hoi met z'n drietjes, ook namens mij een hartelijk welkom en veel
succes met alles!

Groetjes,
Lela

Wat voor een werk doe je, Susan? Als jij head-applicant bent, hoeft Mees niet de topscore te halen bij de IELTS (als ik het goed heb...) So, relax!!

Oh yeah, very welcome and good luck!

Hoi Kathleen,

Ik zit in de IT (project manager) en ben de head-applicant, dus inderdaad Mees hoeft de top score niet te halen, maar ja dat laat ik hem niet weten :donttell:, hij heeft de neiging om soms te relaxt over dingen te doen........

Groetjes,
Susan

Dag Susan,

Leuk dat er nog een stel naar Perth gaat op precies een zelfde visum als wij (Australian Sponsored Skilled). Bij ons is Ellen de hoofdaanvrager (zoals jij) vanwege de familie band (hadden wij dus ook nodig aangezien wij al boven de 40 zijn ;-) ). Maar de skills zijn op mijn naam (ACS, IT-Manager). Overigens is Ellen sinds (nu precies) 3 jaar IT-project manager, dus een echt IT-stel (ook een bankstel trouwens ;-).

Voor ons is alleen de verkoop van ons huis nog een issue, zodra dat geregeld is zijn we weg. Het visum hebben we nu sinds eind september op zak.

We zijn wel benieuwd om te horen waar je broer in Perth woont (als je dat kwijt wilt natuurlijk). Misschien is het wel leuk om (b.v. in Perth) contact te houden. Kunnen we elkaar nog wat wegwijs maken in de Perthiaanse IT-wereld ;-).

Stuur eventueel maar een PM-metje.

Oh ja, Kathleen heeft groot gelijk hoor! Onze ervaring met IELTS was dat vooral de examen spanning (vrees is teveel gezegd) het vooraf lastiger maakte dan de test uiteindelijk bleek te zijn. Voor een Nederlander met gemiddelde opleiding zou het geen probleem mogen zijn. Voor een oorspronkelijk native speaker (jij) natuurlijk al helemaal niet... ;-)

M.vr.gr.

Perthpete

Ook van ons een Hartelijk Welkom op dit gezellige forum.

En dat je er nog veel informatie uit (af) kan halen.

Rene

Hartelijk :hi: op het forum,

Wens jullie veel suc6 met het bemachtigen van jullie visum.

Gr.Koen

Hi Susan,
Wat toevallig. Wij gaan ook op IT. Ik als headapplicant (vanwege familiebanden) maar met Hans zijn IT-achtergrond (en voorgrond) Unlike Perthpete gaan wij wel sponsored by designated area sponsor. Mijn familie is niet van de eerste lijn, maar cousins. Vandaar...
Ook voor Perthpete: RPL is de deur uit.... EINDELIJK!!! Wish us luck!!

Hoi Susan,

Welkom op het forum en veel succes met alles.Èn veel plezier natuurlijk op dit gezellige forum.

Groetjes Miranda  :)

Kathleen & Hans,

Eindelijk! Dat zal een opluchting zijn zeg... ;-) Nu maar even lekker uitrusten.

Over een week of 8 zullen jullie weten of de rpl geaccepteerd is. Maar dat moet lukken. En de stappen daarna zijn allen een stuk makkelijker.

M.vr.gr.

Perthpete

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het hartelijke welkom op deze forum, super!  :up:

Groetjes,
Susan & Mees

[quote author=perthpete link=topic=3631.msg42752#msg42752 date=1136876088]
Kathleen & Hans,

Eindelijk! Dat zal een opluchting zijn zeg... ;-) Nu maar even lekker uitrusten.

Over een week of 8 zullen jullie weten of de rpl geaccepteerd is. Maar dat moet lukken. En de stappen daarna zijn allen een stuk makkelijker.

M.vr.gr.

Perthpete
[/quote]

Keep you posted!!

Back