Even voorstellen Tam&Jim

Tam&Jim

New Member
Whow het is zover dat ik ook daadwerkelijk ons hier kan gaan voorstellen.:)

Ik denk dat ik (Tam 35 jaar en directiesecretaresse) een van de weinige ben op dit forum die volgens jullie onder de Lucky one zal vallen.

Wie zijn wij en wat is ons verhaal:

Jim (32 jaar en loodgieter) die vorig jaar na bijna 2 jaar in Australie te zijn geweest terug moest naar Nederland vanwege het verlopen van zijn visum. Ik geloof dat hij op de eerste dag terug direct een bureau heeft ingeschakeld om een permanent visum te bemachtigen om zo definitief in Australie te kunnen gaan wonen.
Zoals jullie wellicht allemaal weten is dit subtiel gezegd een lastige, langdurige en moeilijke procedure. Dus Jim pakte hier in Nederland zijn leven weer op met als enige doel "terug naar Australie"!!
Ja en toen kwam ik in beeld die nog nooit met emigreren bezig is geweest of eraan heeft gedacht;).

Gelukkig was Jim hier in het begin direct open en eerlijk over en wij besloten om eerst te kijken hoe alles tussen ons zou lopen voordat wij het hier echt over zouden gaan hebben. Tenslotte was er ook een grote kans dat hij dit permanente visum niet zou bemachtigen.

Om een lang verhaal kort te maken, hebben wij drie weken geleden het nieuws ontvangen dat het permanente visum binnen is.

Wat ik concreet nu weet is dat wij binnen een jaar dus gaan verhuizen naar Australie, ik mee ga als partner van op een toeristenvisum en dus de komende 6 maanden daar NIET mag werken. In deze tijd kan er dan een ander visum aangevraagd worden daar in Australie zodat ik daar dan ook kan blijven en kan gaan werken.

Nu ik het zo opschrijf klinkt het als best een bijzonder verhaal maar begrijp mij niet verkeerd ik heb er heel veel zin in en Jim al helemaal natuurlijk. Ik hoop met jullie verhalen, tips en ervaringen een eind verder te komen in onze organisatie dit komende jaar.

Hi, welkom op het forum! Spannend allemaal zeg. Waarom ga je eerst op een toeristenvisum? Is dat om aan de eis van min. 1 jaar een relatie te hebben voor het partnervisum?
En weet je al waar jullie je gaan vestigen?

Hoi Margriet,

Bedankt voor je welkom. Uhm waarom toeristenvisum?? Heel eerlijk dat is wat het bureau heeft aangegeven. Wij kunnen inderdaad nog niet zwart op wit aantonen een jaar bij elkaar te zijn. Misschien inderdaad daarom.

Welkom! Ennuh waar niet trouwen? Hihi daar ga ik weer....hebben wij ook gedaan. Daardoor kon ik mee op het gesponsorde visum van mijn man. Easy as that. Maar misschien kan het niet omdat er al een toekenning is.
En eerlijk gezegd wist ik al toen je vertelde dat Jim loodgieter is van 32 dat je een permanent visum zou krijgen, want hier is een ZWAAR tekort aan vakmensen. Hoe dan ook, kei leuk voor hem en dus nu ook voor jou. Avontuur!!!

Welkom en wat een mooi verhaal en ook wel herkenbaar (deels)

Toen ik en mijn vriend gingen "daten", is hij ook altijd heel duidelijk geweest dat het zijn droom was om naar Australië te gaan. Ik was vanaf het begin heel duidelijk "ik ga niet met je mee, maar voor mij moet je het niet laten". Een maand later is hij naar Melbourne gegaan om te kijken of hij nog echt wilde. Het antwoord was nee.

Dat was 6,5 jaar geleden (uit mijn hoofd :oops:) en waarom zit ik dan toch op dit forum.
Omdat ik toch wel heel nieuwsgierig werd en we afgelopen december naar Australië op vakantie zijn gegaan. Nu ben ik ook verliefd op het land en zijn we in de visumaanvraag-molen beland.

Heel stoer van je dat je samen het avontuur aangaat en ik wens jullie heel veel plezier en geluk. En hopelijk vliegen wij jullie uiteindelijk achterna :D

Wat leuk om allemaal mensen te spreken met soortgelijke ervaringen of die in hetzelfde avontuur zitten. Bedankt voor jullie warme welkom, ik ga eens verder struinen op dit forum voor meer tips.
Oh en FOL, ja uiteraard wie houdt er niet van chocolade ;)

Wat leuk om allemaal mensen te spreken met soortgelijke ervaringen of die in hetzelfde avontuur zitten. Bedankt voor jullie warme welkom, ik ga eens verder struinen op dit forum voor meer tips.
Oh en FOL, ja uiteraard wie houdt er niet van chocolade ;)
Haha, jij bent zelf duidelijk nog niet in Australie geweest en mist the tongue in cheek. Vraag je vriend maar welke Australische snack klinkt als JimTam ;)

Hoi welkom. ik wil je niet bang maken, maar wil je een mogelijk realistisch beeld schetsen van n skilled visum, zodat je niet voor verrasingen komt te staan. Wij zijn hier ook op een permanent skilled independent en mijn man is timmerman wat op de MODL list stond. Dus ze stonden erg 'om timmermannen te springen'. However, het bleek toch best moeilijk om n baan te vinden omdat de nederlandse qualificaties hier niet erkend werden (ook al heb je op basis van die papieren die erkend zijn door de RTA juist t visum gekregen) en hij dus officieel geen licensed timmerman is. Hij mag dus alleen voor iemand werken die wel een license heeft. Ik raad je aan om eens 'plumber qualifications NSW (of andere staat, weet niet waar je naartoe gaat)' te googlen en dan zie je dat een Plumber nogal wat certifiates/licenses nodig heeft en ik heb een flauw vermoeden dat jouw partner mogelijk niet geclassificeerd zal worden als n licensed plumber. Ik zeg dit alleen om je te 'waarschuwen'; het kan zijn dat hij hier weer alle papieren moet halen en dat kan veel tijd en geld kosten. Raar maar waar....wij zijn hier nu bijna 8 jaar en mijn man heeft nog steeds zn license niet gehaald voor die redenen, maar weet niet of ze met Plumbers strenger zijn en hij ze moet doen.....

Waar wij willen gaan wonen is erg lastig kiezen maar de twijfel zit nu tussen Brisbane of Perth (lekker uit elkaar he:)).

Best Ang, bedankt voor je tip. Ik ben het gelijk op gaan zoeken op internet.

Welkom! Wij hebben ook lang getwijfeld waar we heen wilden gaan (Sydney of Brisbane), en uiteindelijk voor Brisbane gekozen. Voor ons werkte het goed om je af te vragen waar je nu eigenlijk naar op zoek bent. Bij ons waren bijvoorbeeld de belangrijkste factoren ruimte, natuur, niet te ver van de stad, en werk mogelijkheden (contactpersoon). Geen seconde spijt gehad van de beslissing! Gaat die prachtige hond van jullie ook het avontuur aan?

Beste FandC,

Bedankt voor het compliment op onze meid. Ja zij gaat uiteraard met ons mee. Alhoewel ik er best moeite mee heb haar die vliegreis aan te doen en dan daarna 10 dagen afgezonderd van ons. PFFF
Maar niet meenemen is geen optie voor ons.

Begrijp ik goed dat jullie in Brisbane al een contactpersoon voor werk hadden? Dat is namelijk ook onze eerste prioriteit dat Jim werk heeft. Dus ja wij kijken ook naar waar de werkgelegenheid het beste is op dit moment. Misschien heb je tips hoe je aan deze contactpersoon bent gekomen?

Welkom en wat een mooi verhaal en ook wel herkenbaar (deels)

Toen ik en mijn vriend gingen "daten", is hij ook altijd heel duidelijk geweest dat het zijn droom was om naar Australië te gaan. Ik was vanaf het begin heel duidelijk "ik ga niet met je mee, maar voor mij moet je het niet laten". Een maand later is hij naar Melbourne gegaan om te kijken of hij nog echt wilde. Het antwoord was nee.

Dat was 6,5 jaar geleden (uit mijn hoofd :oops:) en waarom zit ik dan toch op dit forum.
Omdat ik toch wel heel nieuwsgierig werd en we afgelopen december naar Australië op vakantie zijn gegaan. Nu ben ik ook verliefd op het land en zijn we in de visumaanvraag-molen beland.

Heel stoer van je dat je samen het avontuur aangaat en ik wens jullie heel veel plezier en geluk. En hopelijk vliegen wij jullie uiteindelijk achterna :D

Wat leuk om jullie verhaal te lezen, zo kan het inderdaad ook gaan ja. Wens jullie enorm veel succes met de procedure en duim voor jullie dat het een positieve uitslag wordt.;)

Back