Even voorstellen: Tamarind

Tamarind

Well-Known Member
Hoi iedereen,

Ik volg sinds een paar weken dit forum, dus misschien tijd om me toch ook even voor te stellen. Ik ben 34, kom uit België, en heb sinds een aantal jaren een emigratiestemmetje dat maar niet wil zwijgen ;). Mijn man en ik hebben het best naar onze zin in België, maar toch blijft het wat knagen. Sinds vorig jaar ben ik naast mijn huidige job ook gestart met PhD onderzoek aan de universiteit. Op die manier was er de mogelijkheid om een jaar naar de VS te trekken, waar we nu allebei aan de slag zijn tot de komende zomer. Het bevalt ons heel erg, en het is een veilige manier om eens te proeven van een buitenlandse ervaring. Het geeft ons ook een goed zicht op alle voor-en nadelen. Daardoor is het emigratievraagstuk weer iets duidelijker op tafel komen te liggen. In een ideaal scenario gaan we na ons jaar hier voor minstens twee jaar terug naar België, en kijken we dan na mijn PhD rond wat de mogelijkheden zijn. Hierbij staat Australië hoog op het lijstje. Omdat we er nog nooit geweest zijn, plannen we een reis begin 2018: hoewel het anders is op vakantie, geeft dat toch al een indruk denk ik. We hadden een paar jaar geleden ook Zuid-Afrika bij de mogelijkheden om een jaar te verblijven (toen nog een veraf-plan), maar wanneer we er op vakantie waren geweest, was het voor ons duidelijk dat we het erg moeilijk hadden met het onveiligheidsgevoel. We hebben er een prachtige vakantie gehad en helemaal geen nare ervaringen, maar de vijf sloten op elke deur en het 's avonds niet in je eentje rondlopen of bepaalde straten moeten vermijden, daar hadden we het lastig mee. Om maar te zeggen, alles heeft voor-en nadelen, en het is een kwestie van een plek te vinden die je goed ligt. Anderzijds denk ik ook dat hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt om te verhuizen en te wennen aan cultuur, taal, etc. Dus we willen wel binnen afzienbare tijd een plan van aanpakken uitstippelen. Vandaar ook mijn interesse in dit forum. Het lezen van alle ervaringen is alvast heel inspirerend gebleken, en tegelijk zorgt het er ook voor dat ik beide voeten op de grond hou ;).

Groetjes!

Hi Tamarind, welkom! Een vakantie kan zeker zinvol zijn om een idee te krijgen van Oz. En wat ouder zijn heeft ook voordelen, je weet veel beter wat je wilt, kunt en zoekt. Er is zelfs al een draadje hier voor 40 plussers, genoeg emigranten die een stuk ouder zijn. Zie Amerika gewoon als droogzwemmen ;-)

Hi Tamarind, welkom! Een vakantie kan zeker zinvol zijn om een idee te krijgen van Oz. En wat ouder zijn heeft ook voordelen, je weet veel beter wat je wilt, kunt en zoekt. Er is zelfs al een draadje hier voor 40 plussers, genoeg emigranten die een stuk ouder zijn. Zie Amerika gewoon als droogzwemmen ;-)
Dat draadje heb ik inderdaad met veel interesse gelezen. Het voordeel is dat je meer ervaring hebt, en wat steviger in je schoenen staat. Ik weet niet of ik het 7 jaar geleden wel zo goed had aangekund/gedurfd. Anderzijds is het ook niet niks om je job, huis en wat weet ik nog allemaal achter te laten; het betekent toch een heel stuk zekerheid opgeven. In die zin heeft dat droogzwemmen als voordeel dat je niet kan verdrinken ;) (hoewel dit avontuur ons ook wel veel geld zal kosten, maar bon).

Welkom! En Amerika is een goede test case, maar Australia is veeeeeel leuker ;)
Bwa, de presidentsverkiezingen zijn ook heel entertainend hoor ;).
Ik weet niet of dit nog helemaal on topic is, maar om de één of andere reden ben ik nogal aangetrokken tot Adelaide: lijkt me dat ze daar een fijne combinatie hebben van enerzijds de voordelen van de stad en anderzijds niet te groot of te overweldigend. Ik ben op zoek naar die combinatie. Momenteel hebben we dat in de VS ook een beetje: we wonen in een heel rustige, residentiële wijk vlakbij een park (handig met de hond), en tegelijk zijn we vrij snel in de hustle en bustle van de stad, waar altijd wel wat te doen is, zonder teveel verkeersopstoppingen. Om de één of andere reden lijkt dat moeilijker in België: daar wonen we ook heel rustig vlakbij natuur, maar is het lastiger om naar een stad te trekken (ofwel lang rijden, ofwel file rijden, ofwel de trein nemen, maar dan wat later op de avond geen trein meer terug hebben).
Nu, de voornaamste redenen om een verhuis te overwegen zijn wel klimaat, ruimte, en misschien toch ook de hoop van een andere mentaliteit te vinden, maar ik heb al gezien dat daarover de meningen uiteen lopen...

Ik denk dat je met Adelaide de plank zeker niet misslaat over de combi van grote stad maar niet overweldigend. Dat trok ons ook aan in Adelaide.
Nu zijn we door omstandigheden op weg naar Canberra (verbannen zullen veel Ozzies zeggen :p ) En Canberra is nog meer een stad gecombineerd met een dorps gevoel (dat vindt niet iedereen even prettig wellicht. Ons lijkt het wel fijn ;) )

Ach en mentaliteit... In elk bos vindt je wel een paar eikels :D

Bwa, de presidentsverkiezingen zijn ook heel entertainend hoor ;).

Als je van maffe politicians houdt kun je in OZ je lol op hoor. Zomaar een quote van vandaag (en dit soort dingen gebeuren hier dagelijks)

"...Mr Shorten said it was clear a civil war was under way in the Coalition and that "we all heard it - that thudding noise as Malcolm Turnbull threw Tony Abbott under the bus"..."

Welkom Jan! Ga naar forums in de zwarte balk bovenaan de pagina. Je vind Even voorstellen als eerste forum onder Algemeen. Succes!

Als je van maffe politicians houdt kun je in OZ je lol op hoor. Zomaar een quote van vandaag (en dit soort dingen gebeuren hier dagelijks)

"...Mr Shorten said it was clear a civil war was under way in the Coalition and that "we all heard it - that thudding noise as Malcolm Turnbull threw Tony Abbott under the bus"..."

En een paar maanden later kent de hele wereld Malcolm Turnbull; dank u president Trump ;). Ik las nog even je post na en vond het iets duisters voorspellends hebben. Het kan verkeren...

En een paar maanden later kent de hele wereld Malcolm Turnbull; dank u president Trump ;). Ik las nog even je post na en vond het iets duisters voorspellends hebben. Het kan verkeren...

Nu was het Trump die PM Turnbull onder de bus gooide. Of zoals ze in her witte huis zeggen: President Trumble. (a, hij is geen president. b, hij heet geen Trumble. Zo laat je merken dat je iemand niet belangrijk vindt. Door 'per ongeluk' zijn naam en functie verkeerd te hebben)

Back