Even voorstellen - terug naar Australië

suzy Q

New Member
Hallo allemaal,

Na een paar weken dit forum als "guest" te hebben gevolgd, nu dan toch ook maar eens netjes voorstellen. Het enthousiasme van veel forum members is erg aanstekelijk en het is leuk om te zien dat iedereen zo met elkaar meeleeft. Uiteindelijk zit iedereen hier volgens mij in hetzelfde schuitje, we willen naar
Australië maar Australië is er lang niet zeker van of ze ons wel willen en dat frustreert soms, maar zo te zien geeft niemand gelukkig op.

Mijn vriend en ik hebben elkaar in 2006 in
Australië leren kennen, letterlijk tussen de kangaroes eigenlijk :) Ik werkte als vrijwilliger bij een wildlife sanctuary in WA en hij deed daar zijn stage voor zijn studie Wildlife Conservation in de UK. Daarna zijn we nog een paar keer teruggeweest, voor steeds langere periodes. We missen Australië enorm. Vooral de fantastische natuur en de dieren... we zijn allebei ook gek van wildlife en dan is Nederland of de UK toch niet echt the place to be. Ik las het verhaal van Robert en Martine, wow, wat te gek wat zij de afgelopen twee jaar hebben gedaan op Kangaroo Island. Toen ik de video van hen zag werd ik weer enorm geïnspireerd. Dit is wat wij ook willen en we gaan er komen, hoe dan ook!

Het kan nog een paar jaar duren, maar het kan ook snel gaan. Mijn vriend is gevraagd of hij geïnteresseerd is mee te doen aan een research project van Murdoch University in Perth en er zou een grote kans zijn dat hij een beurs hiervoor zou krijgen en we dus niet die achterlijk hoge tuition fees moeten betalen. Fingers crossed, het zal de komende maanden blijken of dit gaat lukken. Ikzelf ben jaren geleden afgestudeerd aan de lerarenopleiding, maar heb nooit als lerares gewerkt, dus niet die nodige werkervaring voor het skilled visum. Balen dat ik nou toch niet voor de klas ben gaan staan, stom stom stom ;-)

Ook denken we erover om een kansbeoordeling te laten maken door een bureau en als ik het zo lees is M2A een goeie daarvoor, of hebben jullie nog andere tips? Iemand trouwens ook enig idee hoeveel zo'n kansbeoordeling kost?

Jeetje, toch nog een lang verhaal geworden.. Tja, dat krijgt je als je enthousiast bent over iets :)

Groetjes

Hoi, hoi,

Welkom op het forum, leuk je enthousiaste verhaal te lezen.
De kans beoordeling kostte ons volgens mij 175 euro bij M2A. Moet je even op hun website kijken daar zal het wel op staan.

Als jullie zin en tijd hebben... op zondagmiddag 13 juni hebben we een forum get2gether. In het Hooihuis te Roosendaal (NB). (www.hooihuis.nl).

Mischien tot dan en anders veel success met alles.

:smile: Betty

Hoi, welkom op het forum!

Wij hebben Tamara van JustMigrate als migration agent, zij bevalt ook erg goed. Voor zover ik weet, is de kansbeoordeling bij haar gratis (was het in ieder geval een jaar geleden zeker nog, toen wij dit deden).

Veel succes!

Groet,
Annemarie

Hoi en Welkom!

Visa4you gevestigd in NL doet ook gratis kans beoordelingen!

Succes!

Groeten Steven

Dank iedereen voor het welkom en de tips, ik ga zo eens kijken op de websites van de diverse bureaus.

Ik bedacht me trouwens nog iets wat we ons afvroegen. Mijn vriend heeft dus Wildlife conservation gestudeerd en werkt nu in een dierentuin hier in NL. Als het researchproject in Perth niet doorgaat, willen we het wellicht gaan proberen met een skilled visa en dan als Zoologist of Environment, Parks and Land Care Manager. Maar we vroegen ons af of ze bij zo'n skill assessment erg exact zijn over je studie en/of beroep of dat het ook voldoende kan zijn als de werkzaamheden enigszins overeenkomen. Want met die studie en zijn werkervaring in een dierentuin zou ik zeggen dat hij een goede kans maakt, of vergis ik me hier in? Misschien wel heel lastige vraag om te beantwoorden, maar zo te lezen zijn er veel onder jullie die al ver in het proces zijn en wellicht hier iets over kunnen zeggen.

Alvast bedankt maar weer!

Hoi, hoi,

Welkom op het forum, leuk je enthousiaste verhaal te lezen.
De kans beoordeling kostte ons volgens mij 175 euro bij M2A. Moet je even op hun website kijken daar zal het wel op staan.

Als jullie zin en tijd hebben... op zondagmiddag 13 juni hebben we een forum get2gether. In het Hooihuis te Roosendaal (NB). (www.hooihuis.nl).

Mischien tot dan en anders veel success met alles.

:smile: Betty

Hoi Betty,

Ik ga kijken of we kunnen komen de 13 want dat lijkt me wel erg leuk. We wonen in Amsterdam dus het is nog wel stuk van Roosendaal (grappig, in Australie draaiden we onze hand niet om voor een paar uur rijden :) ) maar we gaan het zeker proberen. Leuk!

Dank iedereen voor het welkom en de tips, ik ga zo eens kijken op de websites van de diverse bureaus.

Ik bedacht me trouwens nog iets wat we ons afvroegen. Mijn vriend heeft dus Wildlife conservation gestudeerd en werkt nu in een dierentuin hier in NL. Als het researchproject in Perth niet doorgaat, willen we het wellicht gaan proberen met een skilled visa en dan als Zoologist of Environment, Parks and Land Care Manager. Maar we vroegen ons af of ze bij zo'n skill assessment erg exact zijn over je studie en/of beroep of dat het ook voldoende kan zijn als de werkzaamheden enigszins overeenkomen. Want met die studie en zijn werkervaring in een dierentuin zou ik zeggen dat hij een goede kans maakt, of vergis ik me hier in? Misschien wel heel lastige vraag om te beantwoorden, maar zo te lezen zijn er veel onder jullie die al ver in het proces zijn en wellicht hier iets over kunnen zeggen.

Lees even de Application guidelines door van de TRA, http://www.deewr.gov.au/Skills/Programs/SkillsAssess/TRA/residenceVisa/Skilled/Pages/ImportantDocuments.aspx

Groeten Steven

Welkom op het forum!! Hopelijk krijgt je vriend de beurs, anders idd via skilled proberen. Mocht dat lukken dan heb je wss meer zekerheid dan wanneer je gaat 'studeren' lijkt mij.

Succes!

Lees even de Application guidelines door van de TRA, http://www.deewr.gov...tDocuments.aspx

Groeten Steven

Dank je Steven. Ik had al bij Vetassess gekeken omdat zij de assessing authority zijn voor de twee beroepen waar we voor zouden kunnen gaan, maar ze geven niet al te veel gedetailleerde informatie. Waarschijnlijk kunnen we pas echt het antwoord krijgen als we het gewoon proberen, dus wie weet.. Het blijft wel wazig hoor allemaal, al die regels die ze hebben bedacht, het is in ieder geval niet gemaakt voor mensen die het snel opgeven ;-)
Jullie zitten er zo te zien ook middenin he? Mag ik vragen voor welk beroep op de SOL jullie gaan?
Groeten

Welkom op het forum!! Hopelijk krijgt je vriend de beurs, anders idd via skilled proberen. Mocht dat lukken dan heb je wss meer zekerheid dan wanneer je gaat 'studeren' lijkt mij.

Succes!

Ha alieNL, het studeren zou ons wel snel weer terug in Oz brengen maar na de twee/drie jaar studie weet je inderdaad nog niet of je mag blijven en begint de onzekerheid weer van voor af aan. Als die beurs zou gaan lukken, gaan we er zeker voor omdat het toch ook een mooie kans is voor m'n partner en we dan snel weer terug zijn op de plek waar wij ons thuisvoelen. Ben ook heel benieuwd naar de nieuwe SOL en alle veranderingen die ze gaan aanbrengen, wellicht brengt het weer nieuwe mogelijkheden, who knows..
Zit jij zelf wel al in Oz? Of ook nog "op weg naar"?
Groetjes

Als je vriend die beurs krijgt zou ik er ook voor gaan! Voordat je uberhaupt een aanvraag hebt ingediend (wat momenteel toch niet kan) ben je wss ook al zo'n 2 jaar verder (en wss nog veel langer..). Dan kun je altijd nog na 2 jaar zien wat voor mogelijkheden je dan hebt (jaartje WHV aanvragen? 3 maanden landbouw werk en dan kun je nogmaals een jaar aanvragen..) dan ben je al snel 4 jaar verder ;)
Ik zit zelf nog in NL.

Hoi, welkom op het forum!

Wij hebben Tamara van JustMigrate als migration agent, zij bevalt ook erg goed. Voor zover ik weet, is de kansbeoordeling bij haar gratis (was het in ieder geval een jaar geleden zeker nog, toen wij dit deden).

Veel succes!

Groet,
Annemarie

Thanks Annemarie!

Welkom! :up:

Na vergelijkend waren onderzoek hebben wij voor Move2Australia gekozen.
Het koste inderdaad wel die € 175,- voor de kansberekening, maar die wordt in mindering gebracht als ze je ook gaan helpen met je visum, dus eigenlijk kost de kansberekening niks.
Daar hebben we nog geen dag spijt van gehad, geen stress, leuke mensen en veel hulp. :up:

Dank je Steven. Ik had al bij Vetassess gekeken omdat zij de assessing authority zijn voor de twee beroepen waar we voor zouden kunnen gaan, maar ze geven niet al te veel gedetailleerde informatie. Waarschijnlijk kunnen we pas echt het antwoord krijgen als we het gewoon proberen, dus wie weet.. Het blijft wel wazig hoor allemaal, al die regels die ze hebben bedacht, het is in ieder geval niet gemaakt voor mensen die het snel opgeven
wink.gif

Jullie zitten er zo te zien ook middenin he? Mag ik vragen voor welk beroep op de SOL jullie gaan?
Groeten

Wij gaan voor het beroep Motor-mechanic 4211-11.
Gelukkig een beroep die in elke staat op de prioriteitenlijst staat
grin.gif
(nu nog tenminste..)Maar ben daar niet zo bang voor!
We hopen dat de prioriteitenlijst zal worden herzien, en dat we toch ergens volgend jaar een visum zullen hebben!

Groeten Steven

Dank je Steven. Ik had al bij Vetassess gekeken omdat zij de assessing authority zijn voor de twee beroepen waar we voor zouden kunnen gaan, maar ze geven niet al te veel gedetailleerde informatie. Waarschijnlijk kunnen we pas echt het antwoord krijgen als we het gewoon proberen, dus wie weet.. Het blijft wel wazig hoor allemaal, al die regels die ze hebben bedacht, het is in ieder geval niet gemaakt voor mensen die het snel opgeven ;-)
Groeten
Hi, wij hebben ook een van onze beroepen op de VETASSESS staan en hebben de assessment ook laten doen (voor management consultant). Onze ervaring is dat deze assessment body, in tegenstelling tot veel andere, snel werkt! Voor welke beroepen gaan jullie?
Groet, Annemarie

Hi Annemarie, wat goed om te horen. Ik zie dat jullie ook al heel ver in het proces zijn, wat spannend! Hebben de laatste ontwikkelingen bij DIAC nu ook invloed op jullie proces, of gaat dat gewoon door? Als wij gaan voor een skilled visa (kan pas vanaf januari omdat m'n vriend dan pas de nodige werkervaring zal hebben) dan zullen we denk ik de meeste kans maken met zoologist, als die dan nog op de SOL staat natuurlijk. Het liefste zou ik het hele proces vandaag al beginnen, het gevoel hebben dat het misschien wel echt gaat gebeuren, maar ja, geduld is een schone zaak zeggen ze dan, iets waar ik niet altijd evenveel van heb ;-)

Wij gaan voor het beroep Motor-mechanic 4211-11.
Gelukkig een beroep die in elke staat op de prioriteitenlijst staat
grin.gif
(nu nog tenminste..)Maar ben daar niet zo bang voor!
We hopen dat de prioriteitenlijst zal worden herzien, en dat we toch ergens volgend jaar een visum zullen hebben!

Groeten Steven

Zo te horen zitten jullie volgend jaar gewoon in Oz, ziet er goed uit voor jullie, wat mooi. I'll keep my fingers crossed voor jullie, gewoon voor de zekerheid :)
Groeten

Back