Even Voorstellen Thomas en Sonja

Tommy

New Member
Hoi wij zijn thomas en sonja en we willen ook naar Australia emigreren. Wij zijn blij met deze site, er staan veel nuttige informatie op. we zijn een getrouwd stel en hebben een kind van 2,5 jaar. Mijn man is Electromonteur van beroep en heeft bijna 7 jaar werk ervaring op dat gebied. Ikzelf heb een MBO diploma richting handel en werk als een verkoopster in een drogisterij.Mijn man scoort 60 punten voor zijn baan en nog eens 15 punten voor MODL en 25 voor zijn leeftijd (33), dus we zitten al op 100 punten en als ik me niet vergis krijg je toch ook punten voor je partner, of heb ik het mis? Ook voor de ervaring in Nederland krijg je toch ook punten? Wij hebben een koopwoning krijg je ook punten voor een bepaald budget? Ik hoop dat iemand deze vragen kan beantwoorden! Jongens help eens even moeten wij de engelse test halen voor we verder kunnen? Hier zitten we erg tegenop!!

Groetjes  :wink:

Succes met jullie aanvraag. Ik ben zelf niet bekend met jullie soort visum (ik ga op een partnervisum want mijn man is Australier) dus kan jullie geen advies geven, maar ongetwijfeld zijn er genoeg anderen die dat wel kunnen.
Kijk niet teveel op tegen de engelse test. Goed leren, veel engels oefenen thuis en dan komt het vast goed (moet wel, want hoe red je je anders in Australie!!!).

Succes en welkom op het forum.  :up:

Welkom op het forum! :beach:

Om te beginnen, in je puntentelling vergeet je een heeeeel belangrijk iets, dat is inderdaad je werkervaring in nederland. Als je man een positieve skill assessment krijg op basis van zijn opleiding en recente werkervaring (12 van de laatste 18 maanden) en je gaat voor de aanvraag van je visum kun je ook nog eens 10 punten claimen voor werkervaring in een beroep van de SOL als je de laatste 3 van de 4 jaar daarin hebt gewerkt.

Bovendien moet je ook een bepaald nivo van engels aantonen middels een IELTS test, afhankelijk van hoe goed dat is kun je ook hiervoor 15 of 20 punten claimen. Dit is een verplicht onderdeel voor de aanvraag van een skilled visum, evenals je skill assessment.partner (onder bepaalde voorwaarden 5)

Dus met een snel rekensommetje: 60 beroep, 10 werkervaring, 15 engels (of 20?), leeftijd 25, MODL 15 is toch al zeker 125 punten, dus meer dan genoeg voor een skilled visum!

Meer info vind je ook hier op het forum onder skilled visa, of probeer de zoekmachine. Succes met alles!

Gr. Sabien

Welkom op het forum :up:

Ik sluit me helemaal aan bij Sabien, zoals jullie er voor staan moet het geen enkel probleem zijn om een skilled independent visum er door t krijgen!!

Gr Wilbert

Welkom op dit forum! :up:
Sabien heeft gelijk, jullie moeten die punten zeker bij elkaar zien te krijgen, ook zonder te investeren in Australie o.i.d. Je kunt evt. via verschillende migration agents ( kijk op http://emigratie.pagina.nl)een gratis kansbeoordeling aanvragen, als je daar behoefte aan hebt. Je bent daarna niet verplcht met ze in zee te gaan.

Back