Even voorstellen : twijfelaar.....

dvdv

New Member
Wij zijn nu een klein jaar bezig om te beslissen wat te doen,ik kreeg bericht dat een visum voor mij geen probleem was +- 4maanden vanwege mijn beroep (kapper) en dat mijn vriendin (HBO p/r communicatie) er niet aan toe deed!!!! vreemd verhaal.

Onze twee dochters van 1 en 3 zullen het fantastisch vinden daar,ik ben in '98 een jaar wezen backpacken en was helemaal weg van de manier van leven en dan vooral als je ziet hoe daar relaxed geleefd word.

Mijn vriendin is er nog niet geweest maar al de boeken die ik over het land heb verzameld en foto's van de reis hebben haar ook een beetje "verslaafd"gemaakt.

Alleen we twijfelen over wat we achter laten wat natuurlijk voor iedereen geldt.

Als ik op dit forum zit gaat dat enthousiaste gevoel van al die mensen bij ons nog meer kriebelen om die beslissing te maken

Ik hoop op dit forum nog lang dat gevoel te houden

hoi
welkom :hi: wij zitten in hetzelfde schuitje en zijn zelf
niet zulke twijfelaars maar wel over wat we achter laten
maar we houden de moed erin en kijk geregeld op dit forum
dan blijven de kriebels om te gaan toch groter.
heel veel succes met jullie beslissing.
auktje en diderick. :lol:

Welkom op het forum :up:

Aangezien jij in aanmerking komt voor een visum, kan je vriendin en kinderen op jou visum meereizen, mits je aan bepaalde voorwaarden voldoet)getrouwd zijn is in dit geval iets gemakkelijker'

groetjes wilbert

Leuk al die reacties ben nog niet zo goed in forums en uberhaupt computers. ach
ja wel leuk.

Trouwens misschien voor een ander topic  maar ik wil weten of iemand ervaring heeft met WA en dan vooral secret harbour en omgeving fremantle om een eigen zaak (kapper) te beginnen
lijkt mij een mooie omgeving.......

wij hebben ook kort geleden de knoop doorgehakt en gaan nu binnenkort met de hele procedure beginnen.
kijk eens op www.realestate.com.au
veel succes met alles.

Welkom ! Het is " gewoon' een heerlijk land, ruimte,natuur, heerlijke oceanen, laid back cultuur, ik zou zeggen ; ga ervoor... :lol:

Carmen.
Jullie kunnen altijd nog terug,...niet gewaagd....

Welkom,

We zitten in precies hetzelfde schuitje. We zijn samen 2 keer langere tijd in OZ geweest en zijn helemaal gek van het land. Maar ondertussen hebben we het in nederland natuurlijk helemaal niet slecht. We hebben een eigen huis, een leuke baan een kleine van nog geen jaar...moet je dat nou allemaal op het spel gaan zetten voor een gevoel wat je hebt??? Aan de andere kant dat gevoel is er, en we weten ook dat het waarschijnlijk niet snel weg zal gaan....maar de twijfel, ik wordt er helemaal gestoord van!!!
Een visum zou theoretisch geen probleem moeten zijn, ik ben mechanical engineer dus werk zat, we hebben wat geld achter de hand dus als we zouden gaan hoeven ons zeker het eerste jaar geen zorgen te maken....maar toch, die twijfel, ga je het daar wel helemaal vinden en wat nou als je het niet trekt en weer terug moet, dan heb je hier ook niets, ben je hier weer een emigrant....

Tot nu toe dus nog twijfel, maar binnenkort moet er een beslissing vallen.

Je kan beter spijt hebben van iets wat je gedaan hebt dan spijt hebben van iets dat je had moeten doen als het te laat is...

GroetZ JAP

Twijfel ja dat ken ik...ook ik heb hier in Nederland alles voor elkaar weliswaar geen relatie en kind maar toch voor de rest leuke baan gezellig appartement, leuke vrienden en fam. enz enz.
Ondanks dit alles heb ik toch de keuze gemaakt om wel te gaan!
Waarom, de mensen die echt om je geven daar blijf je over zo'n lange afstand toch wel contact mee houden. Ok het zal soms moeilijk zijn en je baalt soms dat je niet even langs kunt gaan maar dat neem ik maar voor lief. Wat betreft huis en baan ja dat is iets wat ik minder ga missen ik denk dat je overaal wel een luek plekje kunt vinden om te wonen en ach als de baan je niet bevalt ga je toch op zoek naar een ander.

Overal zitten dus voor en nadelen aan en dit is een keuze die jullie zelf moeten maken. Ik was bang dat ik over een paar jaar nog rond liep met de gedachte "Als ik toen naar Aus was vetrokken dan....." Dit gaf voor mij de doorslag met in mijn achterhoofd dat een ticket naar Nederland zo geboekt is en dat indien je het echt niet naar je zin hebt binnen 2 a 3 dagen weer bij fam en vrienden op de stoep kan staan.

Veel succes met alles, Chantal

Ha twijfelaar. Wij hebben ook hetzelfde probleem gehad. Alles goed voor elkaar. Maar als je dan verliefd bent geworden op een land tja ??
En zoals iedereen zegt je kunt altijd terug, en een huis is ook maar een huis, dat heb je zo weer als je terug gaat.
Wij zijn nu vanaf nov. 2005 hier en nog geen spijt. Soms wel eens heimwee naar fam en vrienden, maar daar is de msn en de telefoon voor.

Succes ermee groetjes Jojo

Ja het is inderdaad gewoon  een kwestie van doen Je weet nooit hoe het is als
je het niet probeert..  En ik ben er van overtuigt dat waar je ook ter wereld bent je
het altijd red als nederlanders hebben wij het voordeel dat we een goede inzet,taalkennis en sociale vaardigheden
hebben .

Mijn vriendin zit aleen heel erg met haar moeder die alleen is en dan de kleinkinderen
moet missen en ons ook zo probeert te "houden" in nederland.

Hebben meer mensen dit met familie om je tegen te houden? :naughty:

Back