Even voorstellen vanuit Brisbane

paulienkok

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben Paulien (31) en kom oorspronkelijk uit Amsterdam. Ik ben geloof ik een redelijke uitzondering op het forum, aangezien ik al in Australie zit. Voor zover ik heb gelezen zijn velen van jullie nog in Europa, met de twijfel dan wel concrete plannen tot emigreren. Spannend! En erg begrijpelijk natuurlijk...

Ik ben zelf in mei 2010 in Australie aangekomen met het plan om voorlopig niet meer te vertrekken. Na hier meerdere malen rond te hebben gereisd en in 2006 mijn Australische partner te hebben ontmoet, was het redelijk duidelijk: de tassen pakken en gaan, zodra het kan. Al klinkt dat wel erg simpel, het had ietwat meer voeten in de aarde, maar we houden het maar even 'kort'.

Ik woon nu in Brisbane met mijn vriend en we zitten momenteel in het proces van de partnervisum-aanvraag. Wat een papierwerk! Maar we gaan dapper door.

Verder ben ik van huis uit juriste, en intussen heb ik toevallig weer een baan gevonden waarin ik dat kan voortzetten. Bij een kantoor dat onder meer migration law doet, dus binnenkort ben ik wellicht iets meer dan alleen een ervaringsdeskundige op dat vlak.

Ik heb het erg naar mijn zin in Brisbane. Het enige dat ik op dit moment mis zijn sociale contacten. Een sociaal netwerk opbouwen kost helaas tijd. Ik was daarom een beetje op zoek naar evenementen in Brisbane voor Nederlandse expats, maar kan vooralsnog weinig vinden. Iemand nog goede ideeen?

Groeten voor nu! En succes voor allen met emigratiewensen!

Paulien

Hoi Paulien,

Welkom op het forum. Volgens mij is er iedere maand een borrel in Brisbane in het Belgisch Biercafe ofzoiets... Misschien even zoeken op het forum onder Brisbane/Queensland en dan moet dat goed komen.

Succes!

Sacha

Dank allemaal! Ik had inderdaad iets gezien van het Belgisch Biercafe en zal nog eens verder zoeken...dank Sacha!

Volgens mij is dat maandelijkse uitje al lang niet meer in het Belgisch Biercafé. Nadat het overgenomen is door iemand anders, is volgens mij de locatie ook verhuisd. Ik ben in het begin er nog wel enkele keren geweest (in het Belgisch Biercafé dan), maar naderhand nooit meer.....(en om heel eerlijk te zijn heb ik die behoefte ook niet meer)

De organisator van dit maandelijkse uitje is volgens mij ook member op dit forum. Dus wellicht dat hij dit nog leest...

Gr. Maluka

Hai Paulien,

Welkom op het forum en in Brissie! Er is a.s. donderdag een borrel om 19.00 in West End. Dutch Brisbane organiseert het en die zijn te vinden op Facebook. Hier het adres van waar de borrel is:

Lock'n'Load Bistro 142 Boundary Street, West EndBrisbane, Australia
Ik ben er zelf nooit geweest maar een vriendinnetje van me gaat wel. Ik stuur je nog een pm.

Groetjes Annemiek

Allemaal veel dank weer! Ik ben intussen inderdaad op de hoogte van de GC borrel. En ik ga eens kijken naar die West End borrel, klinkt goed! Ben erg blij met je pm Annemiek! Ik stuur je zsm een bericht terug. Zit nu op mijn werk, maar doe mijn best om zo snel mogelijk te reageren!! :) Groetjes, Paulien

Back