Even voorstellen - verhuizen naar Sydney

Wat Kellyville betreft heeft @FritsC al geantwoord. Ik sluiten me daar helemaal bij aan. Kellyville is een prima wijk alleen zou ik er niet voor langere tijd willen wonen. Maar bij jullie is het toch maar voor een jaar.
Of het naar St. Leonards te doen is net de auto in de spits? Heel simpel: Nee. Daar moet je niet eens over denken Tolweg of niet. Tenzij je elke ochtend en elke middag twee uur in de auto wil zitten. Gewoon met het openbaar vervoer op en neer gaan, zoals iedereen doet, veel gemakkelijker.
Duidelijk, dan wordt het gewoon OV 😊

Het is voor ons inderdaad maar voor maximaal een jaar, nu ben ik alleen wel benieuwd waarom Kellyville niet aan te raden is voor langere tijd?
 
Duidelijk, dan wordt het gewoon OV 😊

Het is voor ons inderdaad maar voor maximaal een jaar, nu ben ik alleen wel benieuwd waarom Kellyville niet aan te raden is voor langere tijd?
Het is niet dat ik het niet aan zou raden. Zoals ik al zei is Kellyville een prima en veilige wijk (toen wij er woonden was the Hills de veiligste buurt van heel Sydney). Ikzelf hou alleen van meer ruimte om het huis en voor mij staan de huizen daar te dicht op elkaar, dus gewoon een persoonlijke voorkeur. In omliggende wijken, zoals Baulkham Hills, Castle Hill, Cherrybrook (waar wij gestart zijn), of Glenhaven is alles wat ruimer opgezet. Maar dat is een afweging die je zelf moet maken, want die wijken zijn misschien weer moeilijker met huren met een hond. Overigens kun je ook gewoon naar huurhuizen kijken waarbij niet expliciet vermeld wordt dat er huisdieren worden toegestaan en vragen/onderhandelen (bv over het extra schoonmaken of een hogere borg of huurprijs) over het toestaan van huisdieren. Misschien heb je nog ergens een certificaat van een gehoorzaamheidscursus? Daar zijn ze hier erg gevoelig voor en gewoon toevoegen aan je ‘huurmap’. Zo is het bij ons ook gelukt om te huren met een hond. Maar de kans dat je een negatief antwoord krijgt is natuurlijk wel groot, je moet een beetje geluk hebben.
 
Last edited:
Buiten de kosten van de tolweg, is het qua verkeer wel te doen in de spits naar St. Leonard?

Nee, in de spits is het op dagelijkse basis niet te doen. Alle doorgaande wegen zijn druk. Vanaf 8 uur heb ook nog eens dat de scholen beginnen. Kinderen worden naar school gereden dus het is nog voller. Ook kan je in de schoolzones niet harder rijden dan 40 km/h . Te hard rijden is niet aan te bevelen. De boetes zijn hoog en je krijgt ook demerit points op je rijbewijs).

Ik heb het eens in Google Maps bekeken, en als je rond 8 uur wilt arriveren, dan is de reistijd 30-50 minuten per snelweg, maar tot 1.5 uur op de normale wegen. Dat lijkt mij wat optimistisch. Nee, dan lekker met de metro. In de spits elke vier minuten een trein.
Er wordt hier veel geklaagd over het OV, maar ik vind het prima. Ik heb altijd een zitplaats, en buiten wat vertraging eens per maand is het betrouwbaar. Zeker betrouwbaarder dan de Nederlandse Spoorwegen!
 
Een leuk lijstje van de steden met het meest afgrijselijk verkeer in de wereld: https://www.businessinsider.com.au/cities-with-worst-traffic-in-the-world-2019-2

Sydney staat op nummer 13 (Melbourne op 17), boven Parijs (16) en Berlijn (15). Unlike Melbourne is Sydney ook niet zo goed te befietsen. In mijn eigen ervaring zou ik of openbaar vervoer doen, of een electrische motor/scooter.

Na een paar jaar hier was Amsterdam een verademing om in te rijden ;)
 


OFX
Back
Top