Even voorstellen, Vincent van Mil

Vinvanmil

New Member
Hallo Ozzie-lovers,

Excuses dat ik al een bericht heb geplaatst zonder me eerst voor te stellen. Maar bij deze dus.

Ik ben een 28 jarige student, die van plan is om en Australisch permanent visum aan te vragen. In januari 2004 ben ik voor een uitwisselingsprogramma van een jaar naar Australie vertrokken om aan de University of South Australia (Adelaide) te studeren. Na dit jaar kon ik echter geen genoeg krijgen van het land, de cultuur en de mensen, dus heb ik geprobeerd een afstudeeropdracht hier te zoeken. En dat is me, niet zonder slag of stoot, gelukt. Via de universiteit hier heb ik een bedrijf gevonden die me een afstudeerplaats heeft aangeboden. Ik studeer overigens Technische Bedrijfskunde (Universiteit Twente). Aangezien deze opdracht via de uni hier verloopt, heb ik wederom een studentenvisum kunnen aanvragen. Dit visum loopt februari 2006 af, dus de komende tijd zit ik nog wel goed.

Ik ben me echter aan het orienteren welk visum het beste voor mij zou zijn na mijn studie. En hoe ik dit proces in gang kan zetten.
Mijn huidige werkgever (waar ik dus afstudeer) heeft al laten doorschemeren dat er misschien een plaatstje in hun bedrijf voor me is. Dit betekent dat ik voor een “employer sponsored” visum zou kunnen gaan.
Ik heb het nodige gelezen over een skilled-visa, maar ik ben bang dat ik niet aan de nodige 2-jaar relevante werk-ervaring eis voldoe. Maar als je in Australie hebt gestudeerd dan vervalt deze eis soms.
Tevens heb ik sinds een jaar een Australische vriendin waar ik inmiddels mee samenwoon, dus een partner-visum zou eventueel ook een oplossing kunen zijn,

Zoals jullie lezen, heb ik aardig wat vragen dus waarschijnlijk zullen jullie me hier wel regelmatig tegenkomen. Ik heb dadelijk een gesprek met een migratie-consultant hier in Adelaide, om te bepalen welk visum mij de beste kansen geeft.

Ik hou jullie op de hoogte van alle ontwikkelingen en ik wens iedereen ontzettend veel succes! Mocht ik voor iemand iets kunnen betekenen, aangezien ik al in Australie zit, laat het me dan weten.

Gegroet,

Vincent

:hi: Vincent op dit forum !

Tja, je oppert zelf al wat opties dus ik zou zeggen  :gramps: (oud wijf ! gna gna !) zoek uit met welk soort visum je het meest in aanmerking komt om te kunnen blijven in Australie!

Uhm.. ja makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik, maar toch ..

In elk geval heb je aan XPdite een leuke informatiebron gevonden over de diverse visum opties die Australie kent !

Succes met de puzzel !

Groetjes,

Ingrid.

Hoi Vincent,
Welkom en heel veel succes en veel plezier hier op het forum!

Groetjes Linda

Back