Even voorstellen, visa grant binnen!

Dag mede visum bezitters en aanvragers!

Sinds een week of drie hebben ik en mijn vriendin ons visum binnen (189 - VALUER)! Wij zijn super blij, mede ook omdat we ons ticket al hadden geboekt omdat we gewoon gek werden van het wachten:) (overigens zeker geen aanrader want je hebt er eigenlijk niks aan).

Ik heb mij nooit aangemeld op dit forum omdat ik gewoon niet echt een blogger ben (zo heet dat geloof ik?). Maar omdat ik echt enorm veel heb gehad aan dit forum wil ik ook mijn kennis hier delen. Sterker nog, zonder dit forum was het niet gelukt het visum aan te vragen. Zoals je begrijpt heb ik de aanvraag zonder visumburo gedaan, wat overigens zeer goed te doen is.

Ik zal inhoudelijk niet verder ingaan op het visum (stond in de instructie:) ). Waar ik kan zal ik tips geven voor de mensen die het ook zelf doen, of die gewoon gek worden van het wachten :). In totaal heeft het bij ons 9 maanden geduurd.

Ik zie bij sommige mensen onderaan de berichtjes een tijdlijn staan. Dit is echt super handig, is dit nieuw? Ik heb dit op een andere site (internationaal forum) ook zien staan en daar had ik in de allerlaatste fase erg veel aan. Dus ben blij dat het hier nu ook is. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan invullen?

Spreek jullie snel!

Hoi Jan Willem.

Welkom op het forum en uiteraard gefeliciteerd met jullie visum!
Op welk beroep hebben jullie het visum gekregen, wanneer vertrekken jullie, waar gaan jullie precies naar toe, en al eerder in Australie geweest?

Groetjes Gwen!

Hoi Jan Willem,
Welkom en wat fijn dat jullie het visum binnen hebben!
Ik ben zelf ook bezig met de aanvraag voor een 189 visum. Ik heb 3 oktober de aanvraag verstuurd, dus ben nu ook maar aan het wachten tot ik een volgende stap mag zetten. Vaak merk ik dat ik heel erg afga op wat anderen meemaken en dan vergelijk. Bijvoorbeeld op een emigratieforum in Engeland zag ik dat de meeste aanmeldingen voor een 189 binnen 3 maanden een grant hadden. Jij zegt 9 maanden. Dus wil ik graag aan je vragen: is dat nadat jullie de aanvraag hadden verstuurd of gewoon hoe lang het in totaal heeft geduurd met alle assessments, testen, keuringen e.d.?
Ik vind het niet erg om te wachten, maar kan er slecht tegen als ik geen richtlijn heb (ben geen controle freak hoor... ;-) Mede ook omdat ik heel graag wil gaan plannen en een ticket boeken!!

Maar goed, waar gaan jullie heen? En heb je al zicht op een baan? Lijkt mij ook leuk daar meer over te lezen!

Hoi Jan Willem.

Welkom op het forum en uiteraard gefeliciteerd met jullie visum!
Op welk beroep hebben jullie het visum gekregen, wanneer vertrekken jullie, waar gaan jullie precies naar toe, en al eerder in Australie geweest?

Groetjes Gwen!

Hey Gwen, tnx! Ik ben taxateur (van vastgoed) en het beroep valt onder 'urban planner and/or valuer'. Eind december vertrekken we richting Sydney. Ik was al een keer op een working holiday geweest dus dat kon niet en daarom hebben we een 189 aangevraagd. Nooit verwacht dat je deze zo relatief snel kon hebben. Mijn vriendin werkt in de (online) marketing. Weet iemand hoe je je persoonlijke instelling kan wijzigen eigenlijk?

Hoi Jan Willem,
Welkom en wat fijn dat jullie het visum binnen hebben!
Ik ben zelf ook bezig met de aanvraag voor een 189 visum. Ik heb 3 oktober de aanvraag verstuurd, dus ben nu ook maar aan het wachten tot ik een volgende stap mag zetten. Vaak merk ik dat ik heel erg afga op wat anderen meemaken en dan vergelijk. Bijvoorbeeld op een emigratieforum in Engeland zag ik dat de meeste aanmeldingen voor een 189 binnen 3 maanden een grant hadden. Jij zegt 9 maanden. Dus wil ik graag aan je vragen: is dat nadat jullie de aanvraag hadden verstuurd of gewoon hoe lang het in totaal heeft geduurd met alle assessments, testen, keuringen e.d.?
Ik vind het niet erg om te wachten, maar kan er slecht tegen als ik geen richtlijn heb (ben geen controle freak hoor... ;-) Mede ook omdat ik heel graag wil gaan plannen en een ticket boeken!!

Maar goed, waar gaan jullie heen? En heb je al zicht op een baan? Lijkt mij ook leuk daar meer over te lezen!

Hey Sjar!

Nou die 9 maanden is vanaf het op de post doen van het assessment. Bedoel jij met de aanvraag de echte aanvraag of de EOI? Ik denk het eerste. Bij mij duurde het exact 8 weken tot de case officer, precies zoals ze aangaven op de site. Voor 1 juli was dit slechts een paar dagen las ik overal dus was een beetje tegen mijn verwachting in dat het nog 8 weken ging duren. De case officer vroeg alleen nog om een form 80 van m;n vriendin. De voortgang van de EOI kan je trouwens op de officiele site heel goed monitoren. Ik heb ook alleen maar zitten vergelijken, je moet toch wat:). Heb je trouwens je medicals al gedaan (kan al voordat je een co hebt) en je police report(s) al opgevraagd (voor alle landen waar je langer dan 1 jaar bent geweest). Dat kan je in de tussentijd alvast doen. Bij mij duurde het 2 maanden plus een week. Helemaal mee eens dat wachten geen probleem is maar als je niet weet hoe lang is het heel irritant! Welk beroep van de lijst heb jij? En wat wil je gaan doen? Ben benieuwd!

Heb je trouwens je medicals al gedaan (kan al voordat je een co hebt) en je police report(s) al opgevraagd (voor alle landen waar je langer dan 1 jaar bent geweest). Dat kan je in de tussentijd alvast doen. Bij mij duurde het 2 maanden plus een week. Helemaal mee eens dat wachten geen probleem is maar als je niet weet hoe lang is het heel irritant! Welk beroep van de lijst heb jij? En wat wil je gaan doen? Ben benieuwd!

Nee, nog niet, maar ik ben er pas onlangs achtergekomen dat je dat nu al kan doen. Ik dacht dat je dat pas kon doen NAdat je een CO had toegewezen gekregen, maar ze zijn een jaar geldig, vandaar dat sommigen zeggen het is handiger om te wachten, ander loop je het risico dat ze verlopen. Maar een jaar.... dat moet toch wel lukken binnen die tijd toch?
Ik zit alleen met de VOG van de verenigde staten. Ik heb daar 5 jaar gewoond, ben in 2004 naar NL teruggekomen, maar zal waarschijnlijk nog wel iets mee moeten. Ik heb al 2 maanden geleden iets met een aanvraag de deur uit gedaan, naar de FBI notabene, maar daar heb ik nooit meer wat van gehoord. Een tripje naar de Ambassade staat op het programma, want ik krijg nu niet echt een duidelijk antwoord op hoe je dat aanvraagt voor de VS.... op de ambassade weten ze dat hopelijk wel.

Ik ben Social Worker van beroep en wil graag naar Sydney of Brisbane. Ik zit met mijn hoofd met vertrekdatum ergens begin mei 2014. Ik zal hoogstwaarschijnlijk eerst naar Sydney gaan omdat ik daar wat mensen ken, maar als ik van te voren zicht op een baan heb, kan dat mogelijk ook zomaar wijzigen.

Eind december vertrekken dus? Dat gaat al heel snel! spannend! succes met het plannen van alles.

Nee, nog niet, maar ik ben er pas onlangs achtergekomen dat je dat nu al kan doen. Ik dacht dat je dat pas kon doen NAdat je een CO had toegewezen gekregen, maar ze zijn een jaar geldig, vandaar dat sommigen zeggen het is handiger om te wachten, ander loop je het risico dat ze verlopen. Maar een jaar.... dat moet toch wel lukken binnen die tijd toch?
Ik zit alleen met de VOG van de verenigde staten. Ik heb daar 5 jaar gewoond, ben in 2004 naar NL teruggekomen, maar zal waarschijnlijk nog wel iets mee moeten. Ik heb al 2 maanden geleden iets met een aanvraag de deur uit gedaan, naar de FBI notabene, maar daar heb ik nooit meer wat van gehoord. Een tripje naar de Ambassade staat op het programma, want ik krijg nu niet echt een duidelijk antwoord op hoe je dat aanvraagt voor de VS.... op de ambassade weten ze dat hopelijk wel.

Eind december vertrekken dus? Dat gaat al heel snel! spannend! succes met het plannen van alles.

Hoi Sjar,
Je dient je VOG idd bij de FBI aan te vragen. Hier vind je alle info:
http://www.fbi.gov/about-us/cjis/criminal-history-summary-checks

Je moet dan met een formulier naar het politiebureau en vragen of ze je vingerafdrukken opnemen. Ik heb dit ook gedaan. Je doet dit op de bus met een aanvraag formulier, een machtiging voor je creditcard (standaard form op de FBI site) en een kopie paspoort.

Uiteindelijk heb ik mijn brief weer uit de postzak gehaald. Ik had namelijk per ongeluk op mijn form 80 geschreven dat ik 14 maanden ipv 4 maanden in Seattle had gestudeerd. Ik had dit naar mijn case officer gestuurd (had had namelijk gevraagd naar dit Police report) en gezegd dat dit onjuist was (met een ticket als bewijs). Kreeg toen geen antwoord maar wel meteen m'n visa grant:)

Vanwege die shutdown daar in de USA kan het misschien wat vertraging oplopen. Ik zou het dus z.s.m. doen. Voor die link voor je verwijsbrief medicals moet je even heel goed zoeken op de site http://www.immi.gov.au/allforms/health-requirements/arranging-health-exam.htm

De ambasade kan je voor zover ik gelezen heb niet helpen. (Maar checken kan altijd :) )

Succes.

Welkom op het forum!

Heeft iemand van jullie ook ervaring met het doen van Medicals voordat je een CO hebt? Ik had dit jaar een keer gebeld met de praktijk van Dr. Ritz in Amsterdam om een afspraak te maken al voordat ik een CO had. Maar dat kon toen niet, omdat ze een of ander nummer nodig hadden (soort id nr van je aanvraag ofzo?) en ik kreeg dat nummer pas op het moment dat ik een CO toegewezen had gekregen.

Voor die link voor je verwijsbrief medicals moet je even heel goed zoeken op de site http://www.immi.gov.au/allforms/health-requirements/arranging-health-exam.htm

Dank voor de link! maar hier staat wel dat je geen medical check moet doen als je de visa application al gelodged hebt.... alleen als je van plan bent om binnen de komende tijd een application te doen. En dat nummer waar Margriet het over heeft, dat is toch dat TRN nummer waarmee je inlogt op skillselect?

Welkom op het forum!

Heeft iemand van jullie ook ervaring met het doen van Medicals voordat je een CO hebt? Ik had dit jaar een keer gebeld met de praktijk van Dr. Ritz in Amsterdam om een afspraak te maken al voordat ik een CO had. Maar dat kon toen niet, omdat ze een of ander nummer nodig hadden (soort id nr van je aanvraag ofzo?) en ik kreeg dat nummer pas op het moment dat ik een CO toegewezen had gekregen.
Bij mij ging t precies zo. Ik wilde t ook van te voren doen maar mocht niet voordat ik dat TRN nummer had.

hmm, nou ik heb gebeld naar Dr. Ritz en de assistente mijn TRN nummer gegeven. Zij kon mij dus wel zien in hun "systeem" en ook voor welk visa ik een aanvraag in heb gediend en waar ik dan specifiek op gekeurd moet worden. Dus ik kon al een afspraak maken. Misschien hangt het er vanaf welk visum je aanvraagt of je wel of niet van tevoren de medicals kunt doen? Ik zou het anders ook niet weten. Maar goed, ik heb volgende week een afspraak en heb ik weer wat om naar uit te kijken zodat het wachten op een CO misschien wat korter aanvoelt.... :) :)

Ja denk dat Yuud en ik ook ons TRN nummer tegelijk met het toewijzen van een CO hebben gekregen. Dus ligt niet zozeer aan of je een CO hebt maar of je een TRN hebt denk ik. Toen ik een afspraak wilde maken voordat ik een CO had zei die assistente ook dat het niet kon omdat ze mijn TRN nummer nodig had :)
Anyway, veel plezier in Amsterdam ;) Maak je d'r een dagje uit van?

Nou, ik fiets even op en neer naar die Dr. Ritz. Maar ik zorg wel dat ik er die dag dan een specialer fietstochtje van maak, dan iedere andere dag dat ik door Amsterdam fiets....;)

Welkom!

Als je vriendin veel ervaring heeft in online marketing zal een paar stapjes terug moeten doen. Online marketing loopt in australie nog een paar jaar achter op NL :)

Last edited:
Back