Even voorstellen .... voor de 2e keer

Gabby04

New Member
Ron en ik wonen nu sinds bijna 10 jaar in Australie met onze 2 kinderen, nu 17 en bijna 15. Wij wonen aan de Sunshine Coast (QLD). In het begin heb ik veel op deze website geschreven, maar ben er op een moment mee opgehouden.
Wij hebben het hier super naar onze zin, de kinderen zijn echte Ozzies geworden, al spreken we thuis nog gewoon Nederlands. Onze oudste zit nu in het proces voor zijn citizenship, hij heeft al een interview gehad en hoeft alleen "de pledge" nog maar te doen. Net op tijd, want volgend jaar gaat hij naar Uni en zonder citizenship kan hij geen studiebeurs krijgen.

Welkom Gabby! Wat leuk dat je terugkeert op het forum! Zoals al vaker gezegd is: de ervaringen van geïntegreerde emigranten is zo waardevol :)

Net op tijd, want volgend jaar gaat hij naar Uni en zonder citizenship kan hij geen studiebeurs krijgen.
Om wat voor voorziening gaat het hier dan? Volgens mij heb je als perm. resident dezelfde toegang tot HECS e.d. als dat citizens hebben.

Ron en ik wonen nu sinds bijna 10 jaar in Australie met onze 2 kinderen, nu 17 en bijna 15. Wij wonen aan de Sunshine Coast (QLD). In het begin heb ik veel op deze website geschreven, maar ben er op een moment mee opgehouden.
Wij hebben het hier super naar onze zin, de kinderen zijn echte Ozzies geworden, al spreken we thuis nog gewoon Nederlands. Onze oudste zit nu in het proces voor zijn citizenship, hij heeft al een interview gehad en hoeft alleen "de pledge" nog maar te doen. Net op tijd, want volgend jaar gaat hij naar Uni en zonder citizenship kan hij geen studiebeurs krijgen.
Leuk idee om je voor de tweede keer voor te stellen. Zo weten de nieuwkomers ook wie je bent. Is een studiebeurs anders dan een Commonwealth supported spot op de universiteit? Wij hebben een PR visum en mijn dochter studeert met een Commonwealth support aan de Sydney uni. Ze komt trouwens niet in aanmerking voor de HECS help.

Hey Gabby, welkom (terug)!

Wij zouden graag aan de Sunshine Coast gaan wonen, we zijn er nog nooit geweest maar lijkt ons prachtig en niet te druk... Maar we horen ook dat er niet veel werk is daar? Daarom wil Chris er nog niet van in het begin naartoe, eerst dichter bij de stad (dat wordt dus Brisbane, of mss toch eerst Sydney, omdat we daar mensen kennen)... Als je wat kwijt wil over werkgelegenheid in Brisbane of de Sunshine Coast, is altijd welkom! Ik zou graag in het toerisme werken (is daar aan het opkomen?) en Chris gaat zich nog herscholen tot carpenter maar heeft ook best wat horeca-ervaring....

Hi Vicky, de Sunshine Coast is ongelofelijk mooi, maar de werkgelegenheid is niet opperbest. De meeste mensen moeten voor een goed betaalde baan toch op en neer pendelen naar Brisbane of omgeving. Heel veel plezier en succes met de keuzes die jullie gaan maken.

Leuk idee om je voor de tweede keer voor te stellen. Zo weten de nieuwkomers ook wie je bent. Is een studiebeurs anders dan een Commonwealth supported spot op de universiteit? Wij hebben een PR visum en mijn dochter studeert met een Commonwealth support aan de Sydney uni. Ze komt trouwens niet in aanmerking voor de HECS help.
Erg interessant onderwerp Janneke, ik vind het erg ingewikkeld allemaal. De komende maanden zal hopelijk wat duidelijker worden hoop ik, maar ik dacht dat iedere "Australier" recht had om te "Hecs'en". Waarom kwam jou dochter niet in aanmerking voor het HECS systeem? Is een PRvisum hetzelfde als een permanent visum?

Back