Even voorstellen + wat vraagjes

Timbo

New Member
Hoi allemaal, ik ben Tim, ben 24 jaar en wil volgend jaar een sabbatical jaar bij m'n werk houden en naar Australie gaan.

Ik hoop dat ik bij jullie terecht kan voor enkele vraagjes.

1. waar moet ik uberhaupt beginnen om informatie in te zamelen?
2. hebben jullie advies over het onderverhuren van mijn huidige koopwoning?
3. Ik lees zaken over punten, ik heb 5 jaar werkervaring en mijn MCSE 2003 diploma, heb ik daar wat aan?
4. In principe wil ik niet backpacken maar een studie volgen voor duikinstructeur of werken als IT'er, moet nog even kijken wat het beste te doen is.
5. hoe zit het met woningen? Is er een site waar een en ander te regelen is?

Eigenlijk is het enige wat zeker is bij mij op dit moment dat ik geld voor het ticket heb en die 3200 euro voor het visum ofzo en dat ik in Januari 2006 wil vertrekken.

Alvast hartelijk dank voor alle informatie  :up:

Welkom op het forum :up:

1. Het handigste is om eerst uit te zoeken welk visum je nodig hebt, dat kun je vinden op de officiele site van de immigratiedienst van Australie http://www.immi.gov.au . Zoek naar booklet 6!!
2. Helaas daar kan ik je niet verder helpen.
3. Die punten zijn afhankelijk van het soort visum( zie booklet 6) en met welk werk(ervaring) je dan gaat, dus niet altijd vereist.
4. Als je maar een jaar gaat dan zou een working holliday visum een optie zijn(je kunt dan in dat jaar 3 mnd werken.
5. Maak je over huisvesting nog maar geen zorgen, er is genoeg, afh waar je heen gaat en er zijn vele sites(zie verder op dit forum)

PS een visum zelf kost geen 3200 maar een stuk minder!! uit mijn hoofd 1800 AUD= 1000 Euro

Ga maar voor een Working Holiday Visum zou ik zeggen.
Kun je precies een jaar op pad.

Restrictie is wel dat je maximaal drie maanden voor één werkgever mag werken.
MCSE kennen ze daar ook wel, maar ik betwijfel of je daarmee voor een korte tijd ergens kunt werken.
Ik zou het in ieder geval wel meenemen en ook al je andere certifoicaten en diploma's

Succes!

bedankt voor deze snelle antwoorden! Ik ga eens kijken op die immigratiesite.

Nog meer handige URL's?  :)

Hoi Tim,

Indien je maar een jaartje gaat zou ik gewoon een WHV nemen! Indien je nog nooit in australie bent geweest zou ik je dan zeker aanraden om zoveel mogelijk van het land te gaan bekijken en zo min mogelijk op 1 plek en bij 1 baas te gaan werken. Waarschijlijk krijg je dan niet de baantjes waarvoor je bent opgeleid maar het is wel een onvergetelijke ervaring. Of ben je echt van plan om daar een baan voor langere tijd te zoeken met in je achterhoofd een mogelijke emigratie????

Een emigratie zit wel in mijn achterhoofd ja, maar ik heb geen zin om te backpacken. Daarom wil ik of gewoon werk zoeken en dan af en toe een trip doen of een studie doen en van daaruit ook het land verkennen.

Iemand die ik ken doet een studie voor duikinstructeur, dat lijkt me ook wel te gek. Daarnaast zal ik dan moeten werken dus dat zijn al hele ervaringen op zich.  :-D

Hoi Tim

:eek:fftopic:
Heb je meer vragen plaats deze dan in een ander topic!
Dan zou ik zeker voor een WHV (zie www.immi.gov.au) gaan deze is 1 jaar geldig en kost zo'n 100 euro! Het enige dat je nodig hebt is een bankafschrift met 3200 euro erop en gaan laterrrrrrr!

Sorry!!! Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden  :up:

Ik zal elders een nieuw topic openen mocht ik nog wat te vragen hebben.

Back