Even voorstellen.. Wesley

Wesley28

New Member
Dag allemaal,

Ik ben Wesley 28 jaar en kom uit de omgeving Rotterdam.
Ik ben bezig om met een skills independent visa mijn residency te krijgen.

Woon momenteel in Fremantle West Australië. En ben werkzaam op een Hannsen Concuctie site. Dit is vrij bekend onder backpackers hier.

Mijn Skill is Mechanical Fitter en was in Nederland werkzaam als pijpfitter op offshore platforms.

Heb nog geen baan als fitter kunnen vinden ondanks mijn 10 jaar ervaring.

Heb inmiddels mijn trade recognition als mechanical fitter en ben nu de nodige documenten aan het regelen voor mijn aanvraag.

Het is een behoorlijk bureaucratisch doolhof en kwam dit forum tegen en kan hier hopelijk wat hulp vinden of bieden.

Wesley

Welkom op het forum Wesley! Ik zit ook in Perth (High Wycombe) en op dit moment ook bezig met mijn 189 skilled independant aanvraag. Vandaag de uitnodiging gekregen!

Welkom!!
Hoe komt het dat je in je vakgebied nog geen werk hebt gevonden, als ik zo vrij mag zijn om te vragen?

@ Katja. Voor de meeste bedrijven die actief zijn in de offshore moet je je residency hebben. Er is hier een wet die zegt dat een groot perncentage op een offshore platform/rig moet een Australisch of New zeeland burger zijn.
En de agencies hebben minder vraag naar mensen doordat de olie prijs laag is en er momenteel veel ontslagen personeel opzoek is naar een baan. Ook een groot project van chevron op barrow island is ten einde en komen er dus veel mensen op zoek naar een nieuwe baan. Dus nog even swoegen in Perth bouw.

@ Gwen gefeliciteerd met je uitnodiging en meteen een vraag aangezien je ook voor een skills visa gaat. Ik moet bewijs leveren van mijn werk verleden. "taxation records or/and payslips since 2005" Nou heb ik geen loonstroken meer van zo lang geleden. Enig idee waar ik mijn "taxation records" kan oprvagen. Belasting dienst ???

En allen bedankt voor het welkom

@ Gwen gefeliciteerd met je uitnodiging en meteen een vraag aangezien je ook voor een skills visa gaat. Ik moet bewijs leveren van mijn werk verleden. "taxation records or/and payslips since 2005" Nou heb ik geen loonstroken meer van zo lang geleden. Enig idee waar ik mijn "taxation records" kan oprvagen. Belasting dienst ???
Is dat omdat je werkervaring wil gebruiken voor je visum punten? Ik heb deze punten niet en lever het dus ook niet aan.
Misschien is het makkelijkste om je oude werkgevers te benaderen voor je jaaropgaves uit die periode.

Ja loonstroken en jaaropgaves, die laatste worden maar 1 keer verstrekt volgens mij. Wellicht moet je daar even flink voor aan de slag. Loonstroken zou je nog via je werkgever kunnen krijgen wellicht?
Dat moesten wij ook allemaal aanleveren voor ons 457 vorig jaar. Gelukkig hebben wij altijd alles netjes bewaard en verzameld.
En verder....het is wel prettig dat je toch werk hebt en wellicht in de toekomst kun je weer je vak uitoefenen op de juiste plek. Succes met alle papierwinkel!

Back