Even voorstellen: Yentl en Bram

Hallo iedereen,

Ik ben Yentl ,22 jaar, en ben op dit moment zaakvoerder van een kleinschalige dressuurstal. Bram , 24 jaar, is van beroep industrieel elektricien en werkt op dit moment bij de staalfabriek Arcelor Mital. We zijn van Oost-vlaanderen.
Het is al een heel tijdje de droom van mijn partner Bram om te emigreren naar down under en heeft mij uiteindelijk mee gekregen in dat idee.
Onze bedoeling nu is om volgend jaar in december 2014 een reis te maken van 4 a 5 weken om alles te gaan verkennen en te zien hoe alles daar in zijn werk gaat of alles een beetje aansluit bij het gevoel dat we nu hebben over australie en antwoord te krijgen op bepaalde vragen waar we nu mee zitten. Indien alles meevalt waar Bram niet aan twijfelt ;-) zullen we beginnen met het aanvragen van ons visum .
Ik hoop hiermee alvast een idee te geven over wie we zijn.

Groetjes Yentl

Welkom!
Al wel een idee in welk deel van Australië jullie willen gaan wonen?
En op welk visum jullie daarna 'binnen' willen komen?

Succes met plannen maken voor de reis!

hey,

Ons eerste idee is WA rond perth ergens. Maar ook Brisbane of Wollongong zijn eventueel een optie dat zijn dus zeker al de plaatsen die we willen gezien hebben. Maar eerste optie lijkt me omgeving perth. Bram zou graag via skilled migration visum gaan en ik dan via een partnervisum.

Hoi Yentl en Bram, welkom! Waar hebben jullie die plaatsen eigenlijk op gebaseerd? En zou jij graag verder willen in de paarden daar?

hey Margrietvk,
Bram is altijd zeer aangetrokken geweest tot Perth en de outback. Bram kan niet super hard tegen de zon en daarom denken we dat Perth al beter is dan Brisbane. Ik persoonlijk ben soms wat twijfelachtig rond Perth soms omdat het zeer afgelegen is en geen idee heb hoeveel je er kan doen rond de paarden. En het leek een beetje meer zo voor mij dat dit in Brisbane wel het geval is. Wollongong kwam dan weer in ons op omdat daar interessante industrie ligt voor Bram waar hij misschien kan gaan werken maar dat weet je nooit zeker op voorhand natuurlijk. Ik wil graag verder in de paarden maar op een andere manier, het is te zeggen , nu werk ik 7 op 7 heel lange dagen om alles rond te krijgen daar zouden we graag uiteindelijk mijn 2 paardjes (die we heel graag mee over willen brengen) bij ons thuis gestald hebben en verder probeer ik een gewone vol of halftijdse job te bemachtigen in de paardensector. Dat is een beetje het plan zal ik maar zeggen....

Bram kan niet super hard tegen de zon en daarom denken we dat Perth al beter is dan Brisbane.

:rolleyes:

Ehhh, daar zou ik niet te snel van uitgaan. Oftewel in beide steden staat de zon hoog aan de hemel.

Nu ben ik maar 1x in Brissie geweest en veel vaker en langer in Perth. Maar ik weet dat in Perth de zon ongenadig kan zijn. ( zoals in veel plekken in OZ )

Denk dat Wollongong dan nog het meest gematigd is (www.bom.gov.au> climate data )

Succes!

Last edited:
. Ik persoonlijk ben soms wat twijfelachtig rond Perth soms omdat het zeer afgelegen is en geen idee heb hoeveel je er kan doen rond de paarden. En het leek een beetje meer zo voor mij dat dit in Brisbane wel het geval is. Wollongong kwam dan weer in ons op omdat daar interessante industrie ligt voor Bram waar hij misschien kan gaan werken maar dat weet je nooit zeker op voorhand natuurlijk. Ik wil graag verder in de paarden maar op een andere manier, het is te zeggen , nu werk ik 7 op 7 heel lange dagen om alles rond te krijgen daar zouden we graag uiteindelijk mijn 2 paardjes (die we heel graag mee over willen brengen) bij ons thuis gestald hebben en verder probeer ik een gewone vol of halftijdse job te bemachtigen in de paardensector. Dat is een beetje het plan zal ik maar zeggen....
Paarden? Het stikt hier rond Baldivis (plm. 30 KM ten zuiden van Perth) van de paarden.
Als je in de paarden business aan de gang wilt, hoef je je denk ik geen zorgen te maken.
Het zonnetje kan hier wel behoorlijk branden hoor. Als ik het me goed herinner tenminste, het is al een heeeeeeeeeeele tijd behoorlijk nat hier :confused:

Bart

Wel ik volg al een tijdje het weer in australie via meteovista en zag inderdaad veel regen in perth afgelopen tijd. Brisbane daarentegen nu al vrij warme temperaturen toch gemakkelijk 30 graden terwijl in perth meestal rond de 20. Heb er nog geen zicht op wat de zomermaanden geven natuurlijk ik volg die nu enkele maanden al op en nu is het daar winter he. Alvast blij te horen dat er veeeel paarden aanwezig zijn ik hoop dat dit goed komt want dat wil ik echt niet missen ben nogal een dressuurfan en ja de paarden is toch een groot stuk mijn leven.

Mijn vriendin is paardengek. Helaas alleen als hobby, maar zou grag de overstap maken om er werk van te maken. Nu hier in Perth is ze veel meer met paarden bezig dan in NL! Eindelijk buiten rijden bij lekkere temperaturen, veel meer buiten- en strandritten. En ze gaat helpt nu een klein beetje met het trainen van mensen en paarden bij de ... (geen idee hoe het meer heet :D). Dus paardenwise is ze er hier enorm op vooruit gegaan.

Kwa zon. Was Perth niet de stad met de meeste zonuren? Deze augustus en september (en nu ook oktober) zijn erg nat... Maar dadelijk is het 8 maanden zomer met alleen maar zon en temperaturen tussen de 30 en 40. Het voelt alleen veel minder warm! Alleen tegen/boven de 40 begint het wel echt te fikken...

Hey ,

Bedankt alvast iedereen voor toch al deze korte inlichtingen ;-) helpen ons toch hier en daar een stukje vooruit. Denken jullie mits voldoende insmeren met Sunblock en dragen van hoed of dergelijke het moet te doen zijn zonder verbranden voor iemand die net iets gevoeliger is aan de zon in regio perth ??

Hey ,

Bedankt alvast iedereen voor toch al deze korte inlichtingen ;-) helpen ons toch hier en daar een stukje vooruit. Denken jullie mits voldoende insmeren met Sunblock en dragen van hoed of dergelijke het moet te doen zijn zonder verbranden voor iemand die net iets gevoeliger is aan de zon in regio perth ??

Ik verbrand zelf ook heel snel (zo ook nu omdat ik te lui was geweest om in te smeren...) maar met hoed en hoge factor moet het zeker goedkomen hoor! Plus je hebt hier (in Perth iig) ook veel 'huisjes' in parkjes waar je dus uit de zon kan zitten.

Welkom op het forum! Leuk om jullie verhaal te lezen. Ik zit ook in de paarden (hobbymatig). Mochten je plannen concreet worden, laat het me weten. Ik ken wel wat mensen in de Swan Valley die een stal hebben. Hijzelf is ook coach, schrijft de protocollen voor de dressuursport en rijdt zelf Prix St George. Genoeg te doen met paarden rondom Perth!
En wat betreft het verbranden, dat gaat snel. Vorige week was ik nog in Perth op het strand en helaas stukje rug verbrand... Maar goed insmeren en met kleding/hoed bedekken komt het goed!
Succes met het uitzoeken!

Welkom op het forum! Leuk om jullie verhaal te lezen. Ik zit ook in de paarden (hobbymatig). Mochten je plannen concreet worden, laat het me weten. Ik ken wel wat mensen in de Swan Valley die een stal hebben. Hijzelf is ook coach, schrijft de protocollen voor de dressuursport en rijdt zelf Prix St George. Genoeg te doen met paarden rondom Perth!
En wat betreft het verbranden, dat gaat snel. Vorige week was ik nog in Perth op het strand en helaas stukje rug verbrand... Maar goed insmeren en met kleding/hoed bedekken komt het goed!
Succes met het uitzoeken!

fantastisch ! ik blijf jullie zeker op de hoogte houden van verdere ontwikkelingen zal wanneer alles wat concreter wordt wel een nieuwe blog openen in een gepaste rubriek. Ik moet zeggen ik maakte me enorm zorgen rond mijn paardrijden. Ik bedoel ben helemaal overtuigd van alles wat ik van Australië gehoord heb maar wat de paardensector betreft heb ik wel wat opzoekwerk gedaan maar was bang voor degelijke trainers,niveau, etc ..(besef ook dat ik me 9 op 10 zorgen maak voor niks, zegt bram me ook vaak hehe). bedoel hier zitten we nu eenmaal omsingeld tussen de grote ruiters in België/nederland/duitsland dus was toch een tikkeltje terughoudend en dan doet het goed dit te lezen geeft toch alweer het juiste duwtje in de rug. Weet ook totaal niet hoe het daar zit ivm wedstrijden enzo dat zijn nog dingen die me interesseren en waar ik graag meer over te weten kom. Dus mensen die er enige ervaring in hebben is altijd fijn om meer te weten. Ik hoop ook daar goed verder te kunnen ontwikkelen in mijn sport want het is echt een passie en ik hoop echt dat ik ook die kan meeverhuizen :D

Back