Even voorstellen: Yves en Carolien

Tarja

New Member
Hallo iedereen,

wij zijn 2 Belgjes die hopen ooit de overstap naar het mooie Australië te maken.
Ons eerste plan is om volgende jaar een 4-tal weken te gaan rondreizen (en ok, da's misschien wel wat kort...) en om dan een definitieve beslissing te maken en ons voor te bereiden. Mijn man studeert momenteel nog (verpleegkunde) en na een jaar werkervaring hopen we dat hij dan in aanmerking komt voor een visum op basis van zijn diploma.

Heb je nog vragen? Shoot zou ik zo zeggen :wink:

Bedankt iedereen :smile:
We gaan binnenkort (Paasvakantie) naar Connections in Leuven, een vriendin van me heeft hen aangeraden (er werkt blijkbaar iemand die zelf 6 maanden door Australië heeft gereisd en die je heel nuttig advies geeft...)
We hebben wel een aantal dingen die we willen zien natuurlijk: Sydney, Melbourne, Alice Springs, Darwin ...
Alles zien zal natuurlijk niet kunnen tijdens die periode maja....
Vandaar, als je tips hebt, ik wil ze ZEKER horen!
Probleem blijft natuurlijk: waar ga je je vestigen? Ik heb via dit forum de blog gelezen van een gezin die naar Adelaide zijn verhuisd: dat zag er ook super uit.
En de vraag is ook: wat voor werk ga ik daar kunnen doen? Ik ben regent Nederlands, Geschiedenis, Godsdienst van opleiding. Ik heb een aantal jaren voor een bank gewerkt (sparen en beleggen) en momenteel geef ik vorming bij een vakbond. Dus ja....

Welkom!
afro.gif

Groeten Steven

Tip?? jawel: vergeet vooral niet om Perth over te slaan..:) :)

En ook een vraagje, waar komt "Tarja" vandaan?

Welkom op XPDITE OZ! Van waar precies in Belgie zijn jullie, btw?
Succes met de voorbereiding van de reis!

Connections is een reisbureau? Hoop ik :)

Maar met 4 weken, zou ik kiezen voor minder afstanden of binnenlandse vluchten, want anders red je het niet om alles te zien.

Connections is een reisbureau... maar de bedoeling is om via hun tips te krijgen, vluchten te boeken en de eerste overnachting en vandaar zelf verder rond te trekken dmv een huurauto en de tussenvluchten (die ook via hen gaan). Zoals je aangeeft Perthpete: het is moeilijk om te kiezen waar we wel naartoe gaan en waar niet.... en Sacha: tja ook met die binnenvluchten.... we willen toch wel een aantal plaatsen gezien hebben om er ons een beeld van te vormen.... niet gemakkelijk :lol:
Tarja is de naam van een zangeres :cool: en niet mijn 'originele' naam.

@Kruisje: merci! Wij wonen momenteel in Limburg.

Back